Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2019-09-18 |
[vc_row][vc_column][vc_column_text]Trečiadienio rytą Klaipėdoje surengtas tradicines lenktynes, skirtas Europos judumo savaitei pažymėti, laimėjo elektromobilis.
Klaipėdos universiteto studentai ir kviestiniai dalyviai įvairiomis transporto priemonėmis judėjo trasa nuo Smiltelės stotelės iki Klaipėdos universiteto (KU) rektorato. Šįkart buvo lenktyniaujama septyniais judėjimo būdais – bėgo bėgikas, važiavo dviratininkas, keleiviai naudojosi autobusu ir mikroautobusu, atstumą įveikė ir elektromobilio bei įprasto automobilio vairuotojai. Pirmąjį kartą į trasą pajudėjo elektrinis paspirtukas.
Elektromobilio vairuotojas į finišą atvyko po 21 min. – minute anksčiau nei maršrutinio taksi keleivė – KU Informatikos inžinerijos studijų programos II kurso studentė Karolina Jarkauskaitė.
Dar po poros minučių finišavo dviračiu važiavęs laikinasis VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas” vadovas Andrius Samuilovas (24 min.). Ir jau įkandin jo, dar po dviejų minučių, atėjo autobusu važiavęs studentas – naftos ir dujų technologinių procesų studijų programoje studijuojantis indas Ghanshyam Premnath.
Pernai po trijų metų pertraukos autobusas buvo greičiausias, nežymiai aplenkęs dviratininkę.
Paskutines vietas užėmė įprasto automobilio vairuotojas (28 min), paspirtukininkas (30 min.) ir bėgikas (37 min.).
Lenktynėmis nėra siekiama kokių nors rekordų, – tiesiog realiomis sąlygomis įvertinamas miesto infrastruktūros patogumas įvairioms transporto rūšims: autobusams, dviračiams, lengviesiems automobiliams.
KOMENTARAS
Andrius SAMUILOVAS, laikinasis VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas” vadovas
Pirmą kartą lenktynėse dalyvauta ir su elektriniu paspirtuku. Šita transporto rūšis sparčiai populiarėja, todėl išsami kelionės būdų reprezentacija jau reikalauja įtraukti ir tokį judėjimo mieste būdą. Rezultatas neblogas, paspirtukas ne tiek jau daug atsiliko nuo automobilio. Įvertinant, kad tuo riedmeniu galima judėti „nuo durų iki durų”, tai yra gana konkurencinga piko metu lengvajam automobiliui judėjimo alternatyva.
Autobusas iš pirmosios pernykštės vietos šiemet smuktelėjo į ketvirtąją. Tai galima paaiškinti tuo, kad trasoje ne visi lengvųjų automobilių vairuotojai šiemet gerbė „A” juostą ir taip apsunkino autobuso važiavimo režimą. Tačiau absoliutus laiko skirtumas tarp pirmos ir ketvirtos vietos tėra tik 5 minutės, taigi kelionė autobusu yra gana konkurencinga.
Stabiliausius rezultatus lyginant su pernykštėmis lenktynėmis demonstravo maršrutinis taksi ir elektromobilis. Didžiausias skirtumas – bėgiko minučių. Tačiau taip ir turi būti: bėgiko ir dviratininko rezultatai priklauso nuo dalyvių fizinio pasirengimo, o jis kasmet yra vis kitoks.
Martyno Vainorias nuotr.
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_gallery interval=”3″ images=”102943,102945,102944,102946,102947,102948,102949,102950,102933,102932,102935,102936,102937,102938,102939,102940,102926,102941,102942″ img_size=”gallery”][/vc_column][/vc_row]
Lada diena, manau yra netikslinga sakyti „indas”, nes indas yra dedamoji priemonė valgiams virti, valgyti (lėkštė, puodas, kaistuvas), būtų tikslinga pasakyti – indijos pilietis.