Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2019-09-14 |
Prisiregistravau www.klaipeda.lt tinklapyje gauti naujienas ir kasdien gaunu laišką iš Klaipėdos savivaldos. Patogu. Penktadienį atėjo žinia apie tai, kad dar liepos 25 dieną patvirtintas Triukšmo prevencijos veiksmų planas 2019-2023 metams. Kodėl „naujiena” paskelbta tik šiandien, nesiimu spręsti. Bet kalba ne apie tai.
Keli žali pastebėjimai, perskaičius šį dokumentą, kuriame teigiama, kad nuo viršijančio normatyvus triukšmo, keliamo transporto priemonių, geležinkelio ir pramonės, dieną kenčia net 36 proc. miesto gyventojų, o naktį 44 proc.
• Nėra nei pietinio aplinkkelio – svarbiausios transporto srautų, ypač krovininio, reguliavimo mieste priemonės.
• Nėra geležinkelio krovinių iškėlimo iš centrinės stoties projekto.
• Nėra Tiltų g. dangos keitimo į lygius ir šulinių rentinių įrengimo technologinio proceso keitimo įgyvendinimo (kad neįsitrombuotų jau po pusmečio, tuo sukuriant duobes, į kurias įsirėžus 20 tonų autobuso masei, keliama triukšmas ir vibracija, griaunanti namus). Tiltų g., pagrindine senamiesčio gatve, per parą pravažiuoja 9000 transporto vienetų, didžioji dalis – 15-20 tonų sveriantys autobusai.
• Nėra numatyta nei vienos triukšmo sienelės tarp pagrindinių transporto arterijų ir gyvenamųjų rajonų, yra tik LG sienelės.
• Nėra bandymų kalbėtis apie ES pažangiose šalyse naudojamų „tyliojo asfalto“ technologijų taikymą.
Ir tai mieste, kuriame:
• Kelių transporto, geležinkelio transporto ir pramoninės veiklos dienos triukšmo, viršijančio ribinį dydį (Ldvn ≥ 65 dBA), veikiamuose būstuose gyvena 56 200 miesto gyventojų, tai sudaro 36,4 proc. visų miestiečių;
• nakties triukšmo, viršijančio ribinį dydį (Lnakties ≥ 55 dBA), veikiamuose būstuose gyvena 68 100 miesto gyventojų, tai sudaro 44,1 proc. visų miesto gyventojų.
Neteisingai paskaičiuotas prognozuojamas sunkiojo transporto srautų augimas:
YRA – „Pagal Klaipėdos miesto darnaus judumo planą, prognozuojant sunkiojo transporto srautų augimą pagrindinėse Klaipėdos miesto gatvėse, 10–20 metų perspektyvai Kelių ir transporto tyrimo instituto prognozės numato 1,5–2,0 proc. augimą per metus, tad sunkiojo transporto srautas turėtų padidėti per 10 metų 15–20 proc, per 20 metų – iki 30 proc.“
TURI BŪTI – Pritaikius sudėtinių palūkanų skaičiavimo metodą, kasmetinis 1,5-2,0 proc. sunkiojo transporto srautų augimas pagrindinėse Klaipėdos miesto gatvėse per metus, per 10 metų periodą šį srautą išaugintų ne 15-20, o 16-22, per 20 metų – ne iki 30 proc., o 35-49 proc. Formulė: S=P(1+i)n. Kitaip tariant, jei prie kažkokio esamo skaičiaus pridėsite prieaugį, išreikštą procentais, kiekvienais kitais metasi tas prieaugis prisidės prie vis didesnės sumos. Kuo ilgesnis tokio augimo periodas, tuo įspūdingiau išauga pirminė suma.
Visas planas skelbiamas čia: https://www.klaipeda.lt/lt/skelbimai/patvirtintas-triuksmo-prevencijos-veiksmu-planas/6780
Gerb. Renaldai, o Tiltams vienu nuliu per daug nepridėjote…
Permeciau akimis dokumenta, tai apie Pietini aplinkeli uzsimenama: „Klaipėdos miesto bendrojo plano projekte numatytos priemonės sunkiojo transporto srautams nukreipti mažiau apgyvendintų teritorijų gatvėmis ir keliais (pavyzdžiui, pietinio aplinkkelio ir su juo susijusios infrastruktūros (Minijos g. tęsinio, Kairių g. rekonstrukcijos), Statybininkų pr. tęsinio tiesimas nuo Šilutės pl. per LEZ teritoriją iki 141 kelio tiesimas).”
Renaldai, taigi po Bastijonu tilto pastatymo eismas Tiltu g. bus uzdraustas is principo jis tam ir statomas, ir jau butu pastatytas tikriausiai, jei ne pastovus pagaliu kaisiojimas i ratus 😉