Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2019-09-12 |
Klaipėdoje trečiadienį surengtas Lietuvos Respublikos teritorijos bendrojo plano koncepcijos ir strateginio poveikio aplinkai vertinimo (SPAV) ataskaitos viešas pristatymas.
Į jį atvykęs aplinkos viceministras Marius Narmontas tikino, kad tik atvažiuojant susiprato, jog šalia nėra SPAV rengėjų – UAB „Civita” atstovų. Tačiau jie esą ir neprivalo vykti kartu.
„Dabartinis bendrasis planas baigia galioti 2020 metais, jis nebeatitinka šios dienos aktualijų, nes neatsižvelgia į šalies gyventojų emigraciją ir visuomenėje vykstančius urbanizacijos procesus, dėl to kuriamas naujas planas trisdešimčiai metų”, – teigė viceministras. Pasak jo, bendrasis planas turi padėti išvengti neracionalaus išteklių naudojimo.
SPAV rašoma, jog „tiek Klaipėda-Melnragė, tiek ir Būtingė yra tinkamos teritorijos išoriniam uostui plėtoti”. Dėl šios priežasties abi vietos turėtų būti toliau analizuojamos, norint įvertinti aplinkosauginius aspektus.
Praktiškai SPAV dėstomi faktai yra paimti iš bendrovės „Smart Continent LT“ atnaujintos išorinio uosto plėtros galimybių studijos. Čia identiškai rašoma, kad išorinio uosto statyba Melnragėje atsieitų 619 mln. eurų, Būtingėje – 1,16 mlrd. eurų (du etapai).
Abiejose galimose uosto statybų vietose konstatuojama teigiamas ekonominis poveikis, o kitais apsektais (žmonių sveikatos ir gerovės, aplinkosaugos ir t.t) . poveikis būtų neigiamas. Plačiau su šiomis išvadomis galima susipažinti čia (277-287 puslapiai).
Teigiama, kad šalies bendrojo plano koncepciją Seimas turi tvirtinti lapkritį. Pats planas turėtų būti baigtas kitų metų rudenį.
O man paveiksliukas patiko. Miškas žaliuoja kaip niekur nieko, iš naujojo uosto vienas keliukas (gal dviračių takas?) iki naftos bazės… Mielas, draugiškas aplinkai ir žmonėms projektas. Kroviniai, savaime aišku, į sausumą ir iš jos gabenami oro transportu – malūnsparniais, dronais… Šaunuoliai, SPAV rengėjai! Tikiuosi, ministerija jums pinigėlių nepagailėjo?
Jeigu nuspręs statyti išorinį uostą Melnragėje, o ne Būtingėje, tada velniop šitą valdžią, kuriai nerūpi nei Lietuvos gamta, nei žmonės. Tikiuosi prezidento įsikišimo šiuo klausimu, nes baisu kas darosi Klaipėdoje, negana to, kad visą miesto pakrantė užimta uosto įmonėmis ir žmonės neturi priėjimo prie marių, miesto centrą dulkina Klasco ir dar išėjus pakvėpuoti grynu oru, turi kvėpuoti naftos kvapais, tai dar nori ir jūrą užimti ties Klaipėda.. Negi tie patys uosto valdininkai neturi žmogiškumo, nejaugi pinigai jiems svarbiau už žmonių sveikatą, gamtą..
pritariu ir manau kad šiems žmonėms „žmogiškumo” sąvoka yra „ne šio pasaulio dimensija” .
Atsiprašau – suklydau: Būtingė gavo 8 minusinius balus, o Klaipėda – 2,5 minusinius balus.
Pagal Lietuvos Respublikos bendrojo plano strateginio pasekmių aplinkai vertinimo ataskaitoje pateiktą „vertinimą” Klaipėda su išoriniu giliavandeniu uostu Baltijos jūroje ties Melnrage yra daugiau nei 3 kartus (!) tinkamesnė ir geresnė krauti anglims, geležims, cementams ir baltarusiškoms trąšoms viduryje miesto, nei Būtingė. Melnragė „gavo” 3,5 minusinius balus, o Būtingė net 8 minusus.
Krausim Klaipėdoje.
super, kiek darbo vietų cementkrovių ir angliakasių atsiras mieste, fantastika! Tik pastebėsiu, kad Klaipėda jau seniai nebėra romantiška gyvevvietė šalia Kuršių marių, tai taršia krova užsiimantis uostamiestis, į tai turi atkreipti dėmesį visi gyventojai. Jei norit dirbti megapolyje kaip bitės, tai gyvenkit čia, jei norit ramumos, kelkitės į kita Lietuvos miestą. Vieni pabandė išsikelti už Palangos plento, na tai tik laikina priemonė, kol Klaipėda neprisijungė gyvenviečių ir jau dabar kamščiai, dvokas, dulkės didesni už miesto.
>>>Anonimas.
Tai, kad Klaipeda prisijunge, ar neprisijunge priemiesciu administraciskai nedaro JOKIOS itakos tarsai, tarsa visiems vienoda ir priklauso nuo atstumo nuo tarsos objektu, o ne nuo administraciniu liniju, kurios tersalams nerupi 😉
Issikelimas i priemescius tarsa, sakyciau tik padidino, del kamsciu ir padidejusio vazinejimo pirmyn – atgal.
Si valdzia tikrai nedarys uosto Jlaipedai nes dirba Rusijai. Kaip ir sis laikrastis.