Kitokia Herkaus Manto gatvė (6)

Nuomonės
Andrius Samuilovas
2019-09-10

Šiuo metu rengiamoje Perspektyvinio naujų viešojo transporto rūšių diegimo galimybių studijoje, greta kitko, yra siūloma pasvarstyti apie draudimą lengviesiems automobiliams važiuoti Herkaus Manto gatve. Suprantama, kalba eina ne apie visą gatvę, o tik jos Naujamiesčio atkarpą.

Pokyčiai tokiu atveju būtų gana dideli, todėl idėją verta išdiskutuoti ne tik tarp specialistų, bet ir visuomenėje. Šiuo rašiniu tikiuosi padaryti kuklią pradžią miesto bendruomenės diskusijai ta tema.

Įprastas vaizdas rytais. Nuotraukoje – rugsėjo 5 d. 8.15 val.

Ką turime dabar

Kalbant apie atkarpą nuo Lietuvininkų aikštės iki Liepų gatvės, dabar ja gali važiuoti visi (išskyrus, suprantama, sunkiasvorį krovininį transportą ), tačiau nelabai palankiomis sąlygomis.

Prieš keletą metų po skaudžių avarijų buvo pertvarkytas šviesoforų režimas sankryžose su Simono Daukanto ir Liepų gatvėmis. Pertvarkymo principas – „maksimalus visų eismo dalyvių saugumas visomis kryptimis, nepaisant, kiek laiko tai užima”. Tapo visiškai saugu sukti į kairę, pereiti gatvę pėstiesiems. Bet visa tai – papildomų dešimčių laukimo sekundžių kaina.

Lengvųjų automobilių vairuotojai greitai suprato, jog aplink važiuoti bus greičiau, ir ta atkarpa gerokai nuo lengvųjų pratuštėjo. Tačiau lengvųjų eismas ypatingai piko metu (ryte eilutė, kuri suka iš Herkaus Manto g. į S. Daukanto g, rikiuojasi nuo buvusio „Kapitolijaus“) liko, ir siauroje gatvėje priversti tilpti autobusai, lengvieji ir dviratininkai. Pastarieji ten važiuoja pačiomis nesaugiausiomis sąlygomis.

Atidavus gatvę autobusams ir dviratininkams

Pirmiausia aptarkime, kas gero nutiktų tokiu atveju, jei Herkaus Manto g. abi juostos viena puse būtų padalintos viešajam transportui ir darnioms transporto rūšims:

– padidėtų dviratininkų (ir paspirtukininkų) saugumas ir šių transporto rūšių patrauklumas;

– padidėtų vidutinis autobusų greitis (greičiau nei dabar važiuoti nereikėtų, tačiau vidutinis greitis taptų didesnis dėl išnykusios būtinybės laikyti perteklingai saugų šviesoforų režimą);

– pagerėtų sąlygos pėstiesiems, nes gerokai greitesnis dviratis ar paspirtukas nebe laviruotų šaligatviu tarp pėsčiųjų, laiptų, reklamos stulpų ir stotelių paviljonų, o judėtų jiems skirta gatvės dalimi, atskirta nuo viešojo transporto.

Mes patys eismo dalyvių elgsenos pokyčių paprastai nepastebime, nes jie tolygūs ir vyksta per ilgą laiką. Tačiau prisiminę, kas dėdavosi gatvėse prieš dešimtmetį ir palyginę su tuo, kaip judama dabar, turime pripažinti pokyčius į gerąją pusę. O jeigu dar ir gražiai padalintume gatvę autobusams ir dviratininkams, sukurtume bekonfliktinę gatvės atkarpą, patogią autobusams, dviratininkams ir pėstiesiems.

Priešingi argumentai

Verta apsvarstyti ir argumentus „prieš”.

Nuotraukoje – rugsėjo 5 d. 8.17 val.

Pradėkime nuo paprastos eismo inžinerijos: ar šoninės tranzitinės gatvės sutalpins tuos lengvuosius, kurie į jas nusikreips iš Herkaus Manto?

Tokius eksperimentus Klaipėdos miesto savivaldybė kasmet atlieka ne vieną kartą. Įvairių procesijų ir lakstymų metu ilgam uždaroma Herkaus Manto gatvė, tačiau šoninės gatvės eismą be vargo sutalpina ne tik poilsio, bet ir darbo dienomis. Bet, suprantama, tose gatvėse automobilių mažiau netaps ir eismo sąlygos ten nepagerės.

Turbūt yra ir daugiau tokio sprendimo minusų, todėl būtų prasminga apie tai geranoriškai padiskutuoti.

Žymos: |

Komentarai (6):

Atsakymai į “Kitokia Herkaus Manto gatvė”: 6

  1. Klaipediete parašė:

    Tai tegu palieka bent vienos krypties eismą, nes kitos gatveles gana siauros ir privažiuoti į ta rajoną bus keblu. Arba ištuštės kaip ir senamiestis nes automobiliai važiuos aplink nuo turgaus iki universiteto/vasaros estrados

  2. ezys parašė:

    Tokiu atveju ar nebutu galima padaryti pervazos per gelezinkeli tiek Poilsio parku ir leisti automobiliams kirsti Mazvydo aleja (Ligonines, Karoso ir Sauliu g.)? Laisves aleja automobiliai kerta, o pas mus ir eismas ir pesciuju nepalyginamai maziai, kam bereikalingai versti autoobilius sukti ratais ir tuo paciu uzkisineti tas skersines gatves?

  3. keliautojas parašė:

    galėtų pradžioj kaip eksperimentą padaryt kitą vasarą, kai prasideda dviračių, paspirtukų sezonas.

  4. 489 parašė:

    pritariu. Juolab, kad nuo liepų g. iki S. Daukanto g. nėra jokių išsukimų privačiam transportui (apart ten gyvenančių).

  5. Artūras Šulcas parašė:

    Seniai laikas

    • klaipedietis parašė:

      Taigi padarykit dar viena galimybiu studija kaip ir su tramvajumi -daugiau nieko nesugebate .Ar negeda paciam eiti per apleista be gyvybes ir smirdinti miesta?

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Transportas

M8 ieškomas laikinas vežėjas

Klaipėdos miesto savivaldybės paskelbė konkursą dėl keleivių vežimo M8 maršrutu paslaugos. Jį laimėjęs vežėjas dirbs tik 6 mėnesius – iki ...
2025-03-25
Skaityti daugiau

Fotoreportažai, Svarbu, Transportas

Užsimojo pieštuku, o smogė kirviu (42)

Nors Eismo saugumo komisija rekomendavo švelnesnes priemones, Klaipėdos savivaldybė kirto iš peties: totaliai uždrausta motociklais įvažiuoti į Herkaus Manto ir ...
2025-02-20
Skaityti daugiau

Fotoreportažai, Transportas

Tradicines lenktynes laimėjo elektrinis triratis

Penktadienio rytą Klaipėdoje jau 16-ą kartą atliktas eksperimentas, kurio metu aiškinamasi, kuris keliavimo būdas leidžia rytinio piko metu greičiausiai nukakti ...
2024-09-20
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

undefined
Loading
Share This