Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
![]() | 2019-08-29 |
[vc_row][vc_column][vc_video link=”https://www.youtube.com/watch?v=kbaB6gYhE9U” align=”center”][vc_column_text]Praėjusius šiek tiek daugiau nei pusmečiui nuo sutarties pasirašymo uostamiesčio savivaldybės valdoma UAB Klaipėdos autobusų parkas (KAP) ketvirtadienį pristatė įsigytus 18 naujų naujų dujomis varomų autobusų, kurie į miesto gatves išriedės nuo rugsėjo 2-osios.
Įsigyti 8 standartiniai ir 10 prailgintų žemagrindžių autobusų, varomų suslėgtomis gamtinėmis dujomis ir atitinkančių EURO 6 ekologinį standartą.Vienas ilgasis 49 sėdimų vietų autobusas kainavo 304 987 eurus, o trumpesnis, 37 sėdimų vietų, – 229 313 eurų.
Naujieji autobusai turi kondicionavimo įrangą, USB jungtis mobiliųjų telefonų pakrovimui, neįgaliojo ar vaiko vežimėlio kelionei pritaikytą vietą, specialų žymėjimą turintiems regėjimo negalią, multimedijos ekranus papildomai informacijai keleiviams. Autobusuose yra įrengti ir vadinamieji alkoblokai – vairuotojui nepasitikrinus blaivumo, transporto priemonė tiesiog neužsiveda.
KAP prie 6 mln. vertės projekto prisideda tik PVM, kurį galės po pusmečio susigrąžinti. 85 proc. projekto vertės finansuoja ES, likę 15 proc. yra savininko – Savivaldybės – įnašas.
Dabar įmonės vidutinis parko amžius bus 8 metai. Per metus naujieji autobusai nuvažiuos apie milijoną kilometrų. Iš 70 mieste dirbančių KAP autobusų jau 53 yra dujiniai.
Autobusus įmonei pardavė konkursą laimėjęs UAB „Adampolis”.
Paskutinį kartą naujas transporto priemones KAP įsigijo 2014 m., kai buvo nupirkta 12 ispaniškų „Castrosua Tempus“. 2013 m. įmonė nusipirko 12 čekiškų „Irisbus“.
Privačių uostamiesčio autobusų rinkos dalyvių – „Pajūrio autobusų” vadovas Leonas Šiaulys ir KTKB „Gintarinis vairas” vadovaujantis Raimondas Žeimys „Atvirai Klaipėdai” buvo sakę, kad ne vien tik didelė suma lėmė, jog įmonės atsisakė dalyvauti tokiame ES remiame projekte. Anot jų, atsisakyta iš esmės dėl to, kad tokie autobusai penkerius metus negali uždirbti jokio pelno.
Mato Mačiulskio nuotr.
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_video link=”https://www.youtube.com/watch?v=pCgSNY40a9I” align=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_gallery interval=”3″ images=”100119,100120,100121,100122,100123,100124,100125,100126,100127,100128,100129,100130,100131,100132,100133,100134,100135,100136,100137,100138,100139,100140,100141,100142,100143,100144,100145,100146,100147,100148,100149,100150,100151,100152,100153,100154,100155,100156″ img_size=”gallery”][/vc_column][/vc_row]
Tai dabar net išsižiojęs lauksiu, kada per vasaros karščius tuose naujuose autobusuose bus įjungti kondicionieriai. Iki šiol kiek gyrėsi savivaldybė ir Autobusų parkas, bet pirkdavo tik tokius autobusus (atrodo, lyg ir šiuolaikinius), kurie per vasaros karščius ir keleiviams, ir vairuotojams primena nebent gerokai įkaitintas beores orkaites, o žiemą – neprastai veikiantį šaldytuvą. O kažkas dar nori, kad kuo daugiau miestiečių naudotųsi viešuoju transportu – judančiomis perkaitintomis orkaitėmis.