Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2019-08-23 |
AB Klaipėdos jūrų krovinių kompanija („Klasco”) penktadienį išplatino pranešimą spaudai, kuriame tvirtina, kad pastaruoju metu iš visuomenės informavimo priemonių sklindanti informacija apie jos krovos neva keliamą pavojų aplinkai „grindžiama interpretacijomis, asmenine atskirų asmenų nuomone, o ne objektyviais faktais”.
Anot bendrovės, toks išskirtinis dėmesys dėl kvapų, triukšmo ir oro taršos” jai skiriamas dėl nekilnojamojo turto vystytojų interesų, „siekiant kenkti ir nuteikti miesto gyventojus bei valstybines institucijas prieš KLASCO”. Pranešime konkrečiai minimas bendrovės kaimynystėje numatomas vystyti „Stemma Group“ projektas „Memelio miestas“, kuris esą peržengia uosto sanitarinės zonos ribas.
„Klasco” tvirtina, kad nacionalinio transliuotojo reportažuose „LRT tyrimas. Klaipėda dūsta nuo rusiškos rūdos, uostas siūlo išsikraustyti“ trūksta objektyvumo. Esą juose pateikti atrinktų asmenų (kai kurie, „Klasco” žiniomis, net negyvena prie bendrovės) atsiliepimai apie nešvarias palanges, bet nenaudoti teigiami komentarai apie bendrovę, tarp kurių ir kaimynystėje esančios Vitės bendruomenės.
„Reportažuose nėra fiksuoti tiesioginiai konkretūs KLASCO pažeidimai, atliekant matavimus gyvenamosiose patalpose, o tik daroma prielaida, kad įmonė galimai lėmė užterštumą. Minimi įspūdingi skundų aplinkosaugininkams ir Visuomenės sveikatos centrui kiekiai, nors tokie skaičiai bendrovei nėra žinomi, o jei tiek ir buvo, institucijos nepranešė, kadangi jų nesiejo su KLASCO veikla. Dulkės ant langų ir palangių galėjo nusėsti dėl įvairių veiksnių, tokių kaip transportas, kitų ūkio subjektų veikla, gatvių remontas, patys gyventojai ir kita. Objektyvūs faktai tokiam „tyrimui“ būtų nepalankūs, nes jie rodytų, kad KLASCO dirba pagal LR įstatymų reglamentuojamus normatyvus”, – rašoma pranešime.
Jame taip pat akcentuoja, kad prie „Klasco” yra vienintelės iš uosto krovos bendrovių, prie kurios stovi trys oro kokybės tyrimų (OKT) stotelės, kurių duomenis valdo ir viešina valstybės institucijos.
Anot bendrovės, OKT rodo, kad vidutinė paros norma šiemet buvo viršyta tik tais atvejais, kai taršos padidėjimą fiksavo ir 2 mieste veikiančios Aplinkos apsaugos agentūros (AAA) stotelės, kurių duomenys matomi viešai on-line režimu Aaplinkos apsaugos agentūros svetainėje www.gamta.lt .
„KLASCO teritorijoje esanti AAA OKT stotelė šiemet gegužės – liepos mėnesiais nė karto nefiksavo kietųjų dalelių paros vidutinės koncentracijos viršijimų. Tuo tarpu Klaipėdos. Šilutės pl. OKT stotyje tris net kartus fiksuoti kietųjų dalelių paros vidutinės koncentracijos viršijimai, kuriems KLASCO veikla įtakos neturėjo”, – rašoma pranešime.
Anot jo, „Klasco” yra pirmaujanti ir daugiausia į aplinkosaugos priemones investuojanti Klaipėdos uosto krovos bendrovė. Primenama, kad ji yra parengusi ir su AAA suderinusi poveikio aplinkai mažinimo planą, kurį esą nuosekliai įgyvendina ir periodiškai teikia ataskaitas AAA.
„KLASCO į aplinkosaugos priemones pastaraisiais metais yra investavusi daugiau kaip milijoną eurų ir per artimiausius metus numato investicijoms į aplinkosaugą skirti ne mažiau. Įmonės veikla dėl aukščiau išvardintų techninių, technologinių ir organizacinių aplinkosaugos priemonių yra vykdoma pagal LR galiojančius normatyvus. Jų efektyvumą patvirtina ir OKT stotelių duomenys”, – rašoma pranešime.
Anot bendrovės, LRT žurnalistiniame tyrime tendencingai pateikiama ir informacija apie krovinių kilmę, „siekiant sudaryti įspūdį, neva KLASCO tikslingai dirba su Rusijos verslininkais, artimais V. Putinui”. Pasak „Klasco”, remiantis jai pasiekiama informacija, holdingas „Metaloinvest“ nėra įtrauktas į bendrovių, kurioms nustatytos tarptautinės sankcijos, sąrašą. Jos pagamintos produkcijos pirkėjai yra Vokietijos, Olandijos, Prancūzijos, Anglijos ir kitų šalių kompanijos.
„Iki šiol KLASCO nėra gavusi jokių pastabų iš valstybinių institucijų dėl šios bendrovės ar kitų verslo klientų, su kuriais dirba. Apie galimus asmeninius šios ir kitų bendrovių akcininkų, vadovų ir darbuotojų ryšius su Rusijos prezidentu ar kitais asmenimis KLASCO neturi galimybės gauti informacijos. Manome, kad siekiant objektyvaus informacijos pateikimo, reikėtų paviešinti visų Klaipėdos uosto krovos ir kitų šalies bendrovių sąrašą, taip pat ir valstybės kontroliuojamų, dirbančių su įmonėmis, kurių akcininkai yra Rusijos piliečiai bei galimai turi ryšių su Rusijos prezidentu bei kitais jo aplinkos žmonėmis. Esame nusivylę dėl tokio nacionalinio transliuotojo šališkumo informuojant visuomenę apie įvykius šalyje ir tikimės, kad bus atkurtas teisingumas pateikiant objektyvią informaciją apie KLASCO poveikį aplinkai”, – rašoma pranešime.
Ištrauka iš Klasco savireklamos (smegenis papudrint tai reikia), kokie jie ekologiški ir naudoja MAGNETUS (tai kažkam jie tinka?):
„Klaipėdos jūrų krovinių kompanija KLASCO įsigijo naują transporterį su rotaciniu MAGNETU bei vandens purkštukais, neleidžiančiais kroviniui dulkėti krovos metu”
https://kauno.diena.lt/naujienos/verslas/imoniu-pulsas/klasco-nuosekliai-investuoja-i-aplinkosauga-930984
O čia pavyzdys – geležies rūda ir magnetas: https://www.youtube.com/watch?v=b3ZkDIO9gYA