Startavo naujas konteinerius gabenančių traukinių maršrutas į Kijevą

Fotoreportažai, Transportas
Avatar photoMartynas Vainorius
2019-07-09

[vc_row][vc_column][vc_column_text]Įmonių grupės „Lietuvos geležinkeliai“ krovinių vežimo bendrovė „LG CARGO“ Klaipėdos Draugystės geležinkelio stotyje kartu su partneriais antradienio vidurdienį oficialiai atidarė naują reguliarų konteinerių vežimo maršrutą iš Klaipėdos į Kijevą.

Martyno Vainoriaus nuotr.

Dėl to dar gegužės 28 dieną Odesoje susitarė Lietuvos, Baltarusijos ir Ukrainos geležinkeliai. Maršruto operatoriai tapo bendrovės „Intermodal Container Service“ ir „Containerships“.

Numatoma, jog konteinerinis traukinys gabens įvairias prekes, plastiko ir metalo dirbinius, kitas prekes. Traukinys kursuos kas savaitę ir perveš daugiau kaip 10 tūkst. TEU. Pernai Kijevo kryptimi pervežamų konteinerių srautas tesiekė 5 tūkst. TEU.

Ateityje svarstoma galimybė išplėsti šį maršrutą iki Odesos ir taip geležinkeliu sujungti neužšąlanti Klaipėdos uostą su didžiausiu Ukrainoje jūrų uostu Odesoje.

„Manau, kad čia yra gera pradžia, nes tai pilnai atitinka mūsų kryptį, strategiją didinti konteinerių pervežimus, nes konteinerizacija yra vežimų ateitis”, – sakė ceremonijoje dalyvavęs „Lietuvos geležinkelių” generalinis direktorius Mantas Bartuška.

„LG CARGO“ generalinis direktorius Egidijus Lazauskas teigė tikįs, jog šis projektas bus kaip gravitacijos taškas.

„Tikiuosi, kad tai bus pirma kregždė. Mūsų partneriai „Intermodal Container Service“ ir „Containerships“ padėjo labai daug jėgų, mes irgi daug jų padėsime, kad servisas būtų puikios kokybės. Labai tikiuosi, kad kitais metais iš tos pačios stoties pamatysime dar kokius penkis papildomus traukinius su žymiai didesniais kiekiais”, – sakė E. Lazauskas.

Ukrainos geležinkelių valdybos pirmininkas Jevgenijus Paulovičius Kravcovas savo ruožtu taip pat teigė manantis, kad krovinių srautas šia kryptimi tik augs.

„Intermodal Container Service“ vadovas Gediminas Kuncevičius savo ruožtu teigė, kad idėja buvo gimusi jau senokai, bet 2014 m. buvo padėta į stalčių, o vėl ją ištraukus dabar prireikė tik keleto mėnesių, kad projektas būtų realizuotas.

„Geležinkeliai užtikrins tik patį sąstato traukimą, vagonai bus nuomoti, tai leis mums būti gerokai lankstesniems. Vežimui naudojamas nuosavas parkas yra plečiamas, kad užtikrintume būsimus srautus. Atvykus į Kijevą sąstato išformavimui bus panaudotas nuosavas terminalas, kroviniai bus skirstomi po visą Ukrainą tiek geležinkeliais, tiek autotransportu. Bus aptarnaujami tiek importo, tiek eksporto srautai. Tai reiškia, kad į Lietuvą ateis ir ukrainietiški kroviniai, kurie bus paskirstyti po kitas Europos šalis”, – sakė G. Kuncevičius.

Anot jo, anksčiau konteinerių vežimas geležinkeliu Klaipėda-Kijevas trukdavo 5-7 paras, o dabar truks vos pusantros paros.

„Containerships Ukraine“ vykdantysis direktorius Igoris Bogdanovas teigė, kad įmonė yra laivybos linija ir būti geležinkelio transporto dalimi jai yra neįprasta, iššūkis.  Anot jo, metų gale šia kryptimi jau turėtų kursuoti du traukiniai per savaitę.

Ceremonijoje dalyvavo ir Klaipėdos konteinerių terminalo direktorius Vaidotas Šileika, žadėjęs visokeriopai remti ši projektą ir padėti jam.

„Yra gražios svajones, jas reikia turėti, nes jos tampa realybe. Lietuvai yra labai svarbus tranzitas. Jos ekonomikos ir vartojimo augimo galimybės yra ne beribės. Konteinerių srautus per Klaipėdos uostą galime auginti tik tranzito pagalba”, – sakė V. Šileika.

Geležinkeliais gabenamų krovinių srautas tarp Lietuvos ir Ukrainos pastaruoju metu auga – 2018 metais pervežta 3,3 proc. daugiau krovinių nei 2017 metais. Šiemet sausio balandžio-mėnesiais iš Ukrainos į Lietuvą pervežtų krovinių srautas padvigubėjo ir pasiekė 143 tūkst. tonų.

„LG CARGO“ gabena naftos ir jos produktus, chemines ir mineralines trąšas, medieną ir jos gaminius. Tuo tarpu iš Ukrainos pervežama daugiausiai augalinės kilmės ir mineralinių produktų, juodųjų metalų.

Martyno Vainoriaus nuotr.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_gallery interval=”3″ images=”92007,92009,92008,92010,92011,92012,92013,92014,92015,92016,92017,92018,92019,92001,92002,92003,92004,92005,92006″ img_size=”gallery”][/vc_column][/vc_row]

Žymos: | | | | | | | | | |

Komentarai:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Uostas ir jūra

Klaipėdos konteinerių terminalas tapo Baltijos šalių lyderiu

Klaipėdos konteinerių terminalas (KKT) skelbia, jog 2024-aisiais perkrovus didžiausią krovinių kiekį kompanijos istorijoje – 6,94 mln. tonų – KKT tapo ...
2025-01-20
Skaityti daugiau

Nuomonės

Pralaimėjęs prezidentas

Kitą savaitę JAV jau turės naują prezidentą: sausio 20 d. Vašingtone antrą kartą prisieks Donaldas Trumpas. Buvęs 45-asis galingiausios pasaulio ...
2025-01-16
Skaityti daugiau

Nuomonės

Malaizijos oro linijų istoriją primenantis incidentas

Trečiadienį netoli nuo Kazachstano miesto Aktau (rytinė Kaspijos jūros pakrantė) nukrito ir sudužo Azerbaidžano oro linijų AZAL lėktuvas „Embraer 190“. ...
2024-12-26
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

Share This