Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2019-06-28 |
Dvi dienas Klaipėdoje viešėję tarptautiniai vidaus vandenų logistikos ekspertai domėjosi Lietuvos vidaus vandens kelių būkle, Klaipėdos jūrų uostu bei Klaipėdoje Lietuvos SGD klasterio kuriamu unikaliu suskystintomis biodujomis (SBD) ir elektros baterija varomos hibridinės baržos prototipu.
Ketvirtadienį Klaipėdos mokslų ir technologijų parke vyko Vidaus vandens kelių direkcijos organizuojamas EIBIP (European Inland Barging Innovation Platform) ir Pro Danube International tarptautinių ekspertų susitikimas-diskusija su SGD klasterio nariais.
Anot direkcijos pranešimo, susitikimo metu buvo apžvelgta Europos situacija, kalbama, kaip išnaudoti potencialią rinkos dalį, neatsilikti nuo moderniausių logistikos ir transporto technologijų raidos, kokios naujovės jau diegiamos degalų naudojimo efektyvumo ir teršalų išmetimo mažinimo srityse.
Viena tokių naujovių, sudominusi ekspertus, kuriama ir Lietuvoje. Tai – suskystintomis biodujomis ir elektros baterija varoma hibridinė barža, skirta plaukioti vidaus vandens kelias. Jei tokių baržų gamyba taptų masine, tai sumažintų jau ir taip mažiausiai taršaus krovinių pervežimo būdo išmetamų CO2 dujų kiekį.
Lietuvoje logistika vidaus vandens keliais dar tik žengia pirmus atsigavimo žingsnius. Europoje – tai plačiai išvystyta sritis. Ypač į ją atsigręžta prakalbus apie klimato kaitos padarinių mažinimą. Gabenant krovinius baržomis tonkilometriui suvartojama tik apie 17% kelių transporto ir 50% geležinkelių transporto suvartojamos energijos.
Vidaus vandens transporto tarša yra 2,5 karto mažesnė nei automobilių transporto.
Parašykite komentarą