Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2019-06-13 |
Klaipėdos miesto savivaldybės Saugaus eismo komisija, kuriai pirmą kartą pirmininkavo administracijos direktorius Gintaras Neniškis, ketvirtadienį išreiškė poziciją, kad nėra prieš suteikti galimybę A juostomis važiuoti ir taksi, tačiau prieš tai šie turės įsipareigoti pakelti kokybės kartelę.
Taksistams taip pat atsiras trys papildomos su šių vežėjų asociacija suderintos stovėjimo vietos miesto centre ir senamiestyje – mažiau nei pageidavo tokiai struktūrai nepriklausantys pavieniai vežėjai.
Taksistas Lukas Sidoruk komisijos posėdžio metu teigė, kad nuo 17 val. pradedant formuotis spūstims keleiviams pabrangsta kelionė, kai taksi stovi bendrame transporto sraute.
Jo kolega Andrius Daračius antrino sakydamas, jog būna, kad žmogus už tą patį atstumą dėl to sumoka ne penkis, o septynis eurus ir, aišku, tokiu atveju reiškia pretenzijas.
„Nelegalūs vežėjai galbūt panorės legalizuotis pamatę, kad A juosta leidžiama važiuoti taksi”, – teigė A. Daračius.
Klaipėdos Kelių policijos tarnybos viršininkas Mindaugas Džermeika sakė manąs, kad toks sprendimas sumažintų spūstis. Kartu jis akcentavo, kad pavežėjimo veikla užsiimančius vairuotojus būtų sudėtinga kontroliuoti ir identifikuoti, tad jie turėtų ir toliau važiuoti bendra juosta.
Laikinasis VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas” direktorius Andrius Samuilovas tarstelėjo, kad galbūt vertėtų kelti ir taksistų paslaugos lygį, nes vieni galbūt važinėtų tik su plafonais, kiti tik su taksi numeriais.
„Planuojame įdiegti kokybės ženklą, nes kitaip teisės aktai nelabai leidžia savivaldai reguliuoti taksi veiklos”, – sakė Savivaldybės administracijos Transporto skyriaus vedėjas Rimantas Mockus.
„Taksi reikia sudaryti palankesnes sąlygas, kad galėtų teikti viešą ir gerą paslaugą. Bet nesu tikras, kad dabartinė jų būklė atitinka tuos reikalavimus. Autobusų jau yra 40 procentų varomų dujomis. Yra ir su Euro6 varikliais, egzistuoja spalvinis sprendinys, o taksi nelabai kokybe skiriasi nuo pavežėjų. Savivaldybei kol kas nesėkmingai sekėsi kelti reikalavimus”, – teigė G. Neniškis, pasiūlęs kartu su asocijuotomis taksi struktūromis sudaryti darbo grupę, kad be miesto spaudimo būtų prisiimti įsipareigojimai dėl įvaizdžio ir kokybės.
Komisija balsų dauguma pritarė, kad taksi į A juostą galės būti įsileisti pristačius tokį susitarimą. Jis turėtų būti pasiektas per tris mėnesius.
Taksistai pageidavo ir septynių naujų stovėjimo vietų miesto centre bei senamiestyje. Savivaldybės administracija po konsultacijų su asociacija komisijai siūlė pritarti trims.
Tačiau asociacijai nepriklausantys taksistai pageidavo dar vienos stovėjimo vietos Žvejų gatvėje.
„Ten jaunimas renkasi, važiuoja, labai daug vakarais būna keleivių. Yra labai daug nelegalių taksi, „Klaipėdos keleivinis transportas” jų nesukontroliuoja. Apie 30 dirba nelegaliai, nesaugu tai ir keleiviams. O jei tokie atsistotų į taksi vietą, būtų lengva iškart sukontroliuoti”, – sakė taksistas L. Sidoruk.
„Geriau, kad taksi iškart paima neblaivų žmogų ir jis neina bliaudamas per viskas gatves. Nuo „Bondo” eidamas iki Teatro prižadins ir viešbutį, ir visus kitus”, – dėstė jo kolega Stanislovas Kalnys.
Tačiau Transporto skyriaus specialistas Vytautas Paukštė tikino, kad jau ir dabar sulaukiama daug Žvejų gatvės gyventojų skundų dėl čia stovinčių taksi.
Komisija nutarė palaiminti tik tas tris naujas stovėjimo vietas, kurios suderintos su taksi asociacija.
Parašykite komentarą