Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
![]() | 2019-05-30 |
Buvusi uostamiesčio savivaldybės valdomos UAB Klaipėdos autobusų parkas (KAP) vadovė Jelizaveta Daugininkienė sako, jog miesto Tarybai, kuri ketvirtadienį turi nuspręsti, ar skirti 665 000 Eur šios įmonės įstatiniam kapitalui didinti, kad ji įsigytų du elektrinius autobusus iš UAB „Vėjo projektai”, yra teikiama melaginga informacija.
J. Dauginininkienės teigimu, tik trečiadienį kaip papildoma informacija prie sprendimo projekto paviešintame KAP generalinio direktoriaus Vaido Ramanausko rašte merui ir miesto Tarybos sekretoriui minima potencialių gamintojų apklausa arba iš viso nebuvo atlikta, arba buvo padaryta savavališkai, nesuderinus su ja, kaip tuometine įmonės vadove ir dėl to esą yra neteisėta, negalinti būti jokių sprendimų pagrindu.
Pats V. Ramanauskas trečiadienio vakarą patvirtino, kad apklausą tada dar būdamas Eksploatacijos departamento direktoriumi atliko savo iniciatyva, bet apie ją esą žinojo tuometinė jo viršininkė J. Daugininkienė.
„Vėjo projektų” gaminamų elektrobusų „Dancer” pirkimo istorija virto praktiškai „X failais”. Martyno Vainoriaus nuotr.
„Atvira Klaipėda” dar gegužės pradžioje, iki sprendimo projektui pasiekus miesto Tarybos komitetus, nagrinėjo šią painią elektrobusų pirkimo istoriją. Vienas iš jos kampų, kėlusių klausimų ir Viešųjų pirkimų tarnybos vadovei Dianai Vilytei buvo tai, kad KAP elektrobusų pirkimo sutartį su „Vėjo projektais” pasirašė be jokio konkurso. Jos nuomone, KAP, kaip ir kiti savivaldybių valdomi autobusų parkai, yra perkanti organizacija ir privalo vadovautis Viešųjų pirkimų įstatymu.
V. Ramanauskas tada „Atvirai Klaipėdai” aiškino, kad KAP nėra perkančioji organizacija, bet vis tiek buvo atlikta neformali gamintojų apklausa, kuri esą parodė, kad nėra pigesnių tokių parametrų elektrobusų, kaip siūlo įsigyti „Vėjo projektai”. Ta pati versija išdėstyta ir minėtajame trečiadienį paviešintame KAP generalinio rašte merui bei jo sektoriui.
„2017 m. kovo-balandžio mėn. Parengta Elektra varomų autobusų techninė specifikacija bei įvykdyta 5 autobusų gamintojų ar prekybos atstovų (UAB „BTS Vilnius”, UAB „Scania Lietuva”, UAB „Adampolis”, UAB „Transmilto”, UAB „Vėjo projektai”) apklausa”, – rašoma šiame V. Ramanausko pasirašytame rašte.
„Iki pat mano išėjimo įmonės 2017 metų rugpjūtį strateginiame plane nebuvo numatytas elektroautobusų įsigijimas”, – akcentuoja Jelizaveta Daugininkienė. Martyno Vainoriaus nuotr.
Perskaičiusi šį raštą, su „Atvira Klaipėda” trečiadienio vakarą susisiekė buvusi KAP vadovė J. Daugininkienė, šias pareigas ėjusi iki 2017 m. rugpjūčio.
„Apklausos tikrai nedarėme. Be mano žinios tokia apklausa tuo metu negalėjo būti vykdoma. Buvo oficiali įmonės pirkimo komisija, kuri derino tokius dalykus. Tikrai negalėjau pamiršti tokios procedūros. Tuo metu net nebuvo jokio poreikio daryti tokią apklausą. Kai buvo svarstoma, kokius ekologiškus autobusus pirkti už Europos Sąjungos paramą, miesto vadovybė pasakė, kad sąlygose, specifikacijoje ir paraiškoje neturi būti elektroautobusų, nes tuo metu „Vėjo projektai” nebūtų galėję dalyvauti tokiame konkurse. Taigi visos specifikacijos buvo ruošiamos tik dujiniams autobusams. Iki pat man išėjimo įmonės strateginiame plane nebuvo numatytas elektroautobusų įsigijimas”, – sakė J. Daugininkienė.
„Pati Jelizaveta neatliko jokių pirkimų niekada, pasirašydavo sutartis su tuo, su kuo norėdavo. Aš, kaip Eksploatacijos departamento direktorius, tuo metu buvau atsakingas už autobusų įsigijimą, eksploataciją, man buvo pavaldžios techninė ir pervežimo tarnybos. Aš savo ruožtu tuos darbus buvau atlikęs. Jai, kaip vadovei, gal nerūpėjo įmonės ekologiškumas ir nežinau, ką ji nori pasakyti šituo”, – taip J. Daugininkienės teiginius trečiadienio vakarą „Atvirai Klaipėdai” komentavo dabartinis KAP vadovas V. Ramanauskas.
„Vadovė viską puikiai žinojo”, – tikina KAP generalinis direktorius Vaidas Ramanauskas. Martyno Vainoriaus nuotr.
Paklaustas, ar tuo metu jis galėjo atlikti be J. Daugininkienės nurodymo tokias apklausas, tikino, kad tikrai galėjo taip elgtis.
„Mes gi nieko nepirkome. Su įmonės vadove buvo kalbėjęs ir meras, ir administracijos direktorius. Vadovė viską puikiai žinojo. Šiandien jos pozicija yra neaiški, kodėl ji taip elgiasi”, – teigė V. Ramanauskas.
Ketvirtadienio rytą, dar iki miesto Tarybos posėdžio, jis supažindino „Atviros Klaipėdos” žurnalistą su minėtųjų bendrovių pateiktais pasiūlymais. Vadovas parodė el. laišku siųsto užklausimo ir pasiūlymų kopijas. UAB „BTS Vilnius” atsakymas pateiktas 2017 m. balandžio 19 d., UAB „Scania Lietuva” – balandžio 18-ąją, UAB „Adampolis” – balandžio 19 dieną, UAB „Transmilto” – balandžio 20 d., UAB „Vėjo projektai” – balandžio 20 d. Visuose juose rašoma, kad šiuo metu negalima pasiūlyti tokio elektrobuso.
Po pokalbio su V. Ramanausku papildomai susisiekus su J. Daugininkienė ir paklausus, ar iš tiesų V. Ramanauskas 2017 m. pavasarį galėjo savarankiškai atlikti tokias potencialių tiekėjų apklausas, ji kategoriškai paneigė tokią galimybę.
„Kas jam pavedė ją daryti? Kas davė įgaliojimus? Kam ji buvo reikalinga? Jo smalsumui patenkinti? Kur užfiksuota tokia apklausa? Kokiame protokole? Komisijos? Kokios? Tokia apklausa negalėjo būti pagrindu pasirašyti ketinimų protokolą ar tuo labiau pirkimo sutartį, priimti sprendimus. Juos priimti tuo metu turėjau aš, o ne jis. Čia yra grynas melas. Dabar akivaizdu, kad norima išsisukti. Ir ne tik jis vienas dabar nori išsisukti. Aišku, kodėl tokia kronika surašyta – reikia pateisinti, kodėl buvo pasirašytas toks ketinimų protokolas su šita įmone”, – dėstė J. Daugininkienė.
Kalbėdama šia tema J. Daugininkienė taip pat išreiškė nuomonę, kad nuo tokio klausimo svarstymo jau ir Biudžeto ir finansų komiteto posėdžio metu turėjo nusišalinti tada „už” sprendimo projektą balsavęs buvęs Savivaldybės administracijos direktorius Saulius Budinas, nes jis anksčiau ėjo ir KAP valdybos pirmininko pareigas.
„Kalba juk eina apie jo, kaip buvusio Autobusų parko valdybos pirmininko, sprendimo, už kurio pasekmės jis atsako teisiškai, įgyvendinimą. O juk šiais laikais taip visi žiūri į interesus”, – sakė J. Daugininkienė.
S. Budinas prieš Tarybos posėdį „Atvirai Klaipėdai” sakė dar mąstantis, kaip pasielgti.
Nuo klausimo svarstymo nusišalinti yra pažadėjusi KAP dirbanti miesto Tarybos narė Elida Mantulova, „Vėjo projektų” akcininkas konservatorius Rimantas Didžiokas. Kad svarstys tokią galimybę buvo sakęs ir meras Vytautas Grubliauskas, nes „Vėjo projektai” yra rėmę jo žmonos organizuojamą Klaipėdos pilies džiazo festivalį.
O o kaip cia idomiai viskas vyksta. Ir kvailas budamas suprastum kas ir kada turejo nauda prastumiant autobusus.Pagal visus straipsnius datas ir komentarus naujasis gen.direktorius senai ruosesi autobusu pirkimui ir zinojo kad pareigas uzims . Nu idomi cia jusu klaipedele,mazas miestas o taip visa purva i viesuma iskelete.
nu idomiai kas ir kiek gavo „vokeliuose” i savo kišene už tokia „prastumta” projekta..
Grubliausko džiazo festivalis – yra produktas kuris garsins Lietuvą visame pasaulyje. Ne tik garsins bet ir kurs vertę. Tai nacionalinės svarbos projektas kurį reikia palaikyti. Turėtumėm visi tai palaikyti, nes tai bus nauda mums visiems! Tai mes kvėpuosime švariu oru!!! (Į uosto taršą nekreipkite dėmesio
Neleiskime piktai močiutei nužudyti tokio svarbaus projekto dėl kažkokios biurokratinės smulkmenos!
Vilnius – lazeriai;
Klaipėda – el. autobusai;
KAS NE AIŠKU!!!!!
Elektrinis autobusas – yra produktas kuris garsins Lietuvą visame pasaulyje. Ne tik garsins bet ir kurs vertę. Tai nacionalinės svarbos projektas kurį reikia palaikyti. Turėtumėm visi tai palaikyti, nes tai bus nauda mums visiems! Tai mes kvėpuosime švariu oru!!!
Neleiskime piktai močiutei nužudyti tokio svarbaus projekto dėl kažkokios biurokratinės smulkmenos!
„Vėjo projektai” niekada nerėmė Džiazo festivalio, pasitikrinkite.
Ponia, Jelizaveta, gal jau laikas būtų susitaikyti su pralaimėjimu? Kiek galite pilti pamazgas ant naujo UAB „Klaipėdos autobusų parkas” direktoriaus? Juodindama kitą žmogų tik pati dar labiau išsitepate… Vaidas Ramanauskas – profesionalus vadovas, gerbiamas kolektyvo. Geriau tą laiką, kurį skiriate visokių skundų ir šmeižtų rašymui, skirkite savo dukrai, kuri iki šiol niekaip negali susirasti darbo.
Į pareigas neprasistumė, dabar pykta
Nėr ko norėt iš buvusios direktorės, 70 metų močiutės. Nelabai pamena, kas buvo prieš dvejus metus. Bet panašu, kad vis dar labai nori įkąsti naujajam direktoriui, kuris užėmė Jelizavetos dukrai Juliai ruoštą generalinio direktoriaus kėdę.
Viskas aišku uz kokius nuopelnus Ramanauskas tapo direktoriumi, kaina klausimo tik 800000eur.