Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2019-05-29 |
[vc_row][vc_column][vc_column_text]Likus mažiau nei dienai iki Tarybos posėdžio, kurio metu politikai spręs, ar skirti 665 000 Eur Savivaldybės valdomos UAB Klaipėdos autobusų parkas (KAP) įstatiniam kapitalui didinti, kad ji įsigytų du elektrinius autobusus iš UAB „Vėjo projektai”, pastaroji bendrovė surengė savo kūrinio pristatymą žiniasklaidai.
Pasak UAB „Vėjo projektai” vadovo ir didžiausio akcininko Alvydo Naujėko, „Dancer” autobusas jau yra sertifikuotas ir gali važinėti bet kurioje Europos Sąjungos šalyje. O KAP du autobusus pagal dar pernai vasarį pasirašyta sutartį žadama patiekti iki rugpjūčio vidurio. Iki tol KAP naudosis bandomuoju modeliu, kurį trečiadienio vidurdienį centrinėmis Klaipėdos gatvėmis vairavo pats įmonės generalinis direktorius Vaidas Ramanauskas.
Pasak A. Naujėko, „Dancer” naudoja nedaug elektros, nes yra gana lengvas – pagamintas iš kompozito.
„Lyginant su įprastiniu kuru jo eksploatacija yra dešimt kartų pigesnė. Jį lengviau eksploatuoti ir prižiūrėti, nes besisukančių detalių yra žymiai mažiau – neturi vidaus degimo variklio, greičio dėžės ir visų kitų reikalų. Jis labai greitai pasikrauna – per penkias minutes pasikrauna tiek, kad galėtų pravažiuoti kelis maršrutus. Vienu įkrovimu jis gali nuvažiuoti iki šimto kilometrų – priklausomai nuo oro sąlygų. Jei pilnai įjungta kondicionavimo sistema, jis nuvažiuos mažiau. Dėl to mes galime labai greitai įsikomponuoti į esamus maršrutus. Kitų gamintojų elektrobusai turi didesnes baterijos, bet jos dėl to labai ilgai kraunasi ir dienos viduryje jiems reikia daryti priverstines prastovas”, – pasakojo „Vėjo projektų” vadovas.
Pasak jo, kol kas yra tik bandomosios partijos ir reikalingas dar didelis įdirbis, kad gamyba būtų optimizuota.
„Statomoje gamybinėje laboratorijoje ir bandysime išieškoti tų sprendimų, kaip pagreitinti pačią gamybą. Kol kas didžiausia iššūkis yra tiekimo grandinė. Nenorime kartoti „Teslos” klaidos. Yra per 1000 komponentų, daugiau nei šimtas tiekėjų. Jie išsimėtę po visą pasaulį”, – sakė A. Naujėkas.
Pasak KAP vadovo V. Ramanausko, bandomasis autobusas dabar bus testuojamas visuose maršrutuose, kurie prasideda iš autobusų stoties – vis atliks po vieną ratą, nes kol kas čia dar nėra įrengta pakrovimo stotelė.
„Skaičiuojame, kad šimtą kilometrų su šiuo autobusu kainuos nuvažiuoti apie 10 eurų, kai su dyzelinu atsieina apie 30. Tačiau elektrobusas atsipirktų tik maždaug po 8-12 metų, nes jo paties kaina yra gerokai didesnė nei dyzelinių”, – sakė V. Ramanauskas.
Jis sakė besitikintis, kad ketvirtadienį miesto Taryba padės tašką dar prieš dvejus metus pradėtoje istorijoje, kai, anot jo, buvo pasiektas susitarimas, kad elektrobusai iš „Vėjo projektų” bus perkami būtent įstatinio kapitalo didinimo keliu.
„Vaiko laukiame devynis mėnesius, o čia jau dveji metai. Tikrai ilgai lauktas ir labai reikšmingas projektas”, – sakė jis.
Teigiamo miesto Tarybos sprendimo sakė laukiantis ir Savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Neniškis, nes tai, anot jo, buvo „miesto įsipareigojimas savo bendrovei”.
„Jei mes norime ekologinio proveržio, tai miesto įmonės turi rodyti pavyzdį. Ką rodo ir dujinių autobusų patirtis – kol jų neįsigijo Autobusų parkas, neatsirado infrastruktūra, tol ir privatūs vežėjai nerodė jokios iniciatyvos. Savininkui investuoti per akcinį kapitalą būtų pats geriausias ir palankiausias būdas įmonei. Tada elektrobusų proveržis galėtų būti spartesnis. Jei rytoj nebūtų priimtas sprendimas, miestas turės apsispręsti, kokiais tempais bus atnaujinimas miesto parkas elektrobusais ir vis tiek turės būti numatytas atitinkamas finansavimas. Jei miestas neinvestuos tai, vyks ženkliai lėčiau”, – sakė G. Neniškis.
Būtent trečiadienį prie sprendimo projekto atsirado ir KAP parengtas raštas, kuriame dėstoma visa šių elektrobusų pirkimo istorijos raida. Su raštu galima susipažinti čia. [/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_gallery interval=”5″ images=”85960,85961,85962,85963,85964,85965,85966,85967,85968,85969,85970,85971,85972,85973,85974,85975,85976,85977,85978,85979,85980,85981,85982″ img_size=”gallery”][/vc_column][/vc_row]
Gratulations ! this is the future , finaly a modern design, hopefully it whil replace all the old Diesel Busses thats way more exspensive to run and repair.
Sveikinimai Klaipėdai, pagaliau tapo aiškiu lyderiu inovacijose ir ekologijoje!
665000 eu uz du???
Kain už du autobusus ir pakrovimo stotį.
Dizainas tai tragedija, kažkoks kazachų liaudies. Jei ne gamintojo p.Naujėko mero džiazo sponsoriavimas, parkas savo noru niekada tokio nepirktų. Elementari korupcija ir tiek.
Na, o kiek sėdimų vietų tame technikos stebukle? Kiek stovimų?
Viename iš foto
Dizainas tai klaikus. Negi tokį ir paliks?
Bent artimiausius metus tikrai
graziai atrodo, pries tai demonstruotas stiklinis atrode kaip zaislinis 🙂
Škoda TR14M ir buvo žaislas jauniems inžinieriams pasimokyti