Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2019-04-23 |
Europos aplinkos agentūra (angl. EEA) paskaičiavo, kad elektrinių transporto priemonių išmetamas šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekis yra apie 17–30 proc. mažesnis už benzinu ir dyzelinu varomų automobilių išmetamų teršalų kiekį.
Jau dabar per visą savo gyvavimo ciklą tipiškas elektrinis automobilis Europoje gamina mažiau šiltnamio efektą sukeliančių dujų ir oro teršalų palyginti su benzinu ar dyzelinu varomais varikliais. Elektromobilių gamybos etape išmetamieji teršalai paprastai yra didesni, tačiau tai kur kas daugiau kompensuoja mažesnis išmetamųjų teršalų kiekis elektrinių transporto naudojimo laikotarpiu, teigiama EEA paviešintoje ataskaitoje apie elektrines transporto priemones, jų gyvavimo ciklą ir žiedinės ekonomikos perspektyvas.
EEA skaičiavimais, elektrinių transporto priemonių išmetamas šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekis, atsižvelgiant į dabar ES naudojamas energijos rūšis ir visą transporto priemonės gyvavimo ciklą (nuo gamybos iki naudojimo pabaigos), yra apie 17–30 proc. mažesnis nei benzinu ir dyzelinu varomų automobilių išmetamų teršalų kiekis. Teigiama, kad ateityje tipinės elektrinės transporto priemonės taršos emisija per visą jos gyvavimo ciklą iki 2050 metų gali sumažėti net 73 proc.
Elektrinės transporto priemonės taip pat turi daug naudos vietos oro kokybei, nes jų išmetamų teršalų kiekis keliuose yra nulinis. Tiesa, elektrinis transportas išmeta kietąsias daleles, nes kaip ir kitos transporto priemonės naudojasi keliais, turi padangas ir stabdžių kaladėles. Vis tik perėjimas prie elektrinių transporto priemonių mažina triukšmą, ypač miestuose, kuriuose automobilių greitis paprastai būna mažas, o eismas dažniausiai yra didelis.
„Lietuvoje transporto priemonių tarša vis dar yra didelė, nes elektrinio transporto naudojimas dar tik įgauna pagreitį ir jo naudojimo mastas yra ganėtinai mažas. Efektyviai įgyvendinus žiedinės ekonomikos principus galima pasiekti daug geresnius aplinkos pasaugos rodiklius, t. y. užtikrinti efektyvią netinkamų eksploatacijai transporto priemonių tvarkymą, pakartotinį naudojimą ir toksiškų medžiagų perdirbimą“, – pranešime cituojamas Aplinkos apsaugos instituto vadovas Alfredas Skinulis.
Transporto sektorius ir toliau išlieka vienu iš pagrindinių oro taršos šaltiniu, ypač dėl kietųjų dalelių ir azoto dioksido bei yra pagrindinis Europos aplinkos triukšmo šaltinis, apibendrina EEA.
Parašykite komentarą