Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2019-02-14 |
Uostamiesčio savivaldybės valdoma UAB Klaipėdos autobusų parkas (KAP) ketvirtadienį pasirašė sutartį dėl 18-os naujų dujomis varomų autobusų įsigijimo.
Bendrovės vadovas pripažįsta, kad jei nei Savivaldybės ir Europos Sąjungos (ES) parama, tokio rekordinio – 6 mln. eurų vertės – projekto KAP nebūtų pajėgi įgyvendinti. Nepaisant to, ceremonijoje dalyvavęs Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas pareiškė, kad tai yra standartas, kurio turėtų siekti visi.
Tuo metu kitų dviejų mieste autobusais keleivius vežančių bendrovių atstovai sako negalėję dalyvauti tokiame projekte, nes įsigyti autobusai penkerius metus negalėtų duoti jokio pelno.
KAP vadovas Vaidas Ramanauskas pripažino, kad projektas buvo sudėtingas, truko ilgai, „netgi buvo sugriautas, teko iš naujo daryti”.
Viešųjų pirkimų tarnyba pernai pavasarį buvo nustačiusi, kad KAP, vykdydama septyniolikos autobusų pirkimą, nepagrįstai ribojo konkurenciją ir diskriminavo tiekėjus. Ji buvo įpareigota nutraukti pirkimo procedūras.
„Techninėje specifikacijoje nustatyti itin detalūs, pirkimo objektui neproporcingi ir pirkimo tikslais nepagrįsti reikalavimai, kurie bent keliems tiekėjams užkirto kelią dalyvauti konkurse“, – tada rašė tarnyba.
Visgi V. Ramanauskas konstatuoja, kad pakartotinio konkurso metu pavyko pasiekti netgi geresnių rezultatų nei tikėtasi – bus įsigyta vienu autobusu daugiau, visos transporto priemonės bus su kondicionieriais, geriau pritaikytos neįgaliesiems, turės ilgesnę garantiją.
Įmonė prie 6 mln. vertės projekto prisideda tik PVM, kurį galės po pusmečio susigrąžinti. 85 proc. projekto vertės finansuoja ES, likę 15 proc. yra savininko – Savivaldybės – įnašas.
Už minėtąją sumą bus įsigyti 8 standartiniai ir 10 prailgintų žemagrindžių autobusų, varomų suslėgtomis gamtinėmis dujomis ir atitinkančių EURO 6 ekologinį standartą. Šiam pirkiniui pasisekus, įmonės vidutinis parko amžius bus 8 metai. V. Ramanausko tikinimu, tai bus geriausias rodiklis Lietuvoje. Be to, per metus į aplinką bus išmetama 98 tonomis mažiau teršalų.
Gavus naujus MAN, dalį seniausių autobusų žadama palikti dalims, dalį bus bandoma parduoti, nors senų autobusų rinka, anot KAP vadovo, yra labai susitraukusi.
„Per metus naujieji autobusai nuvažiuos apie milijoną kilometrų. Tada ekologiškos transporto priemonių skaičius įmonėje sudarys nebe 60, o 70 procentų viso parko”, – sakė V. Ramanauskas.
Tiekėjo – UAB „Adampolis” – vadovas Vidas Čebatavičius teigė, kad tokio modelio autobusai nuo 2011 metų važinėja Vilniuje. Jei KAP konkursą būtų vykdžiusi metais vėliau, jam jau būtų siūlomi naujesnio dizaino autobusai. Įmonė turi servisą Klaipėdoje, tad autobusų priežiūra esą bus paprasta.
„Ši kartelė neturi būti taikoma tik KAP. Visi, naudojantys dyzelinius variklius mieste, turėtų artėti prie EURO 6”, – pareiškė sutarties pasirašymo ceremonijoje dalyvavęs Klaipėdos meras V. Grubliauskas.
„Tikimės, kad kitų projektų metu jau bus perkami tik elektriniai autobusai”, – savo ruožtu teigė viešojo transporto organizavimo funkcijas atliekančios VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas” direktorius Gintaras Neniškis.
Pasak Gintaro Neniškio, dėl naujų autobusų bilietų kainos keleiviams nedidės.
Savivaldybės administracijos direktorius Saulius Budinas teigė, kad dalyvauti projekte buvo siūloma ir kitų dviejų mieste autobusais keleivius vežančių bendrovių – „Gintarinio vairo” bei „Pajūrio autobusų” atstovams, bet jiems tai esą pasirodė per brangu. O KAP esą jau artimiausiu metu turėtų pradėti naudoti elektrinį prototipinį autobusą, kurį baigia sertifikuoti gamyklą uostamiestyje ketinanti statyti bendrovė „Vėjo projektai”.
V. Ramanauskas tikino, kad toks autobusas būtų įsigyjamas galbūt kaip mokslinio eksperimento projekto vykdymui. Ir jei jis pasitvirtintų, tada esą būtų galima rengti konkursus, kuriuose jau dalyvautų ne vienas tiekėjas.
Tiek „Pajūrio autobusų” vadovas Leonas Šiaulys, tiek ir KTKB „Gintarinis vairas” vadovaujantis Raimondas Žeimys „Atvirai Klaipėdai” tikino, kad ne vien tik didelė suma lėmė, jog įmonės atsisakė dalyvauti tokiame ES remiame projekte. Anot jų, atsisakyta iš esmės dėl to, kad tokie autobusai penkerius metus negali uždirbti jokio pelno.
„Savivaldybė gali sau leisti, kad jos įmonė dirbtų „ant nulio”. Bet jei reikalautų dividendų, autobusų parkas irgi negalėtų dalyvauti tokiame projekte”, – sakė R. Žeimys, kaip ir kolega tvirtinęs, kad tokios projekto sąlygos prasilenkia su verslo logika.
L. Šiaulys dar pridūrė, kad privatininkams šiuo metu esą ir taip yra sunkūs laikai, nes brangsta ir kuras, ir detalės, didėja ir darbo užmokestis.
INFORMACIJA
Teigiama, kad naujieji autobusai bus ne tik išskirtinio dizaino, bet ir aukštesnio komforto už dabartinius – turės USB jungtis mobiliųjų telefonų pakrovimui, neįgaliojo ar vaiko vežimėlio kelionei pritaikytą vietą, specialų žymėjimą turintiems regėjimo negalią, multimedijos ekranus papildomai informacijai keleiviams.
Kiekvienas ilgasis 49 sėdimų vietų autobusas kainuos 304 987 eurus, o trumpesnis, 37 sėdimų vietų, – 229 313 eurų.
Specialiai pagal KAP užsakymą Vokietijos bendrovės pagaminti autobusai Klaipėdoje turėtų pasirodyti maždaug po pusmečio. Jie bus nudažyti Klaipėdoje įprasta mėlyna spalva, su miesto vėliavos spalvas atkartojančia geltona ir raudona juosta prie stogo.
Teko vaziuoti per sventes nemokamai su nr 6 autobusu, baisu……… persedom i 14 autobusa,baisu,
persedom i 8 autobusa jau geriau. Ekstremalam viesasis transportas. Paziurejau autoplius, melynas autobusas klaipedos 1999 m kaina 2200 eur
klaipedoje melynu autobusu kaina 2200-5000 eur
https://autoplius.lt/skelbimai/man-a21-miesto-8057659.html
Bus 18 nauju ir 70 lavonu. gal geriau nupirku visus ne senesnius kaip 8 metu.
autobuso kaina is gamyklos 108 tukstanciai. o mes sumokiesim 338. autobusai nekada ne atsipirks.
Privatininkų paslaugos tiesiog baisios. Nebūtina pirkti naujus autobusus, užtektų bent prižiūrėti turimus senesnius. Dabar kažkokia tragedija, ypač Gintariniame Vaire.
mieste turi vazineti tik seni pigus grabai, nuodyjantys klaipedoecius ir uzdirbantys milijonus i jo asmenine kisene.