Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2019-01-23 |
Į nepritariančiųjų maksimalią Klaipėdos uosto plėtrą numatančiam bendrajam planui (BP) gretas stojo ir Kuršių nerijos nacionalinio parko direkcija (KNNPD).
„Atvira Klaipėda” jau skelbė, kad Klaipėdos valdžia beveik prieš porą savaičių pateikė ir 14 pastabų rengiamam uosto BP, kurias vainikuoja verdiktas „nederiname“.
Visgi lemiamas žodis tvirtinant šį dokumentą priklauso Vyriausybei.
KNNPD, savo rašte, kurį pasirašė direktorė Aušra Feser, išreiškusi nepritarimą uosto BP sprendiniams pareiškė ir 24 pastabas.
Jau pirmojoje iš jų konstatuojama, kad planai suformuoti naujas teritorijas ties Kiaulės nugara ir ties Melnrage prieštarauja Lietuvos Respublikos, Klaipėdos miesto ir Klaipėdos apskrities teritorijos bendrųjų planų sprendiniams.
Greta kitų, specifinių pastabų, dėstomi ir teiginiai, kad Smeltės botaniniame draustinyje numatoma inžinerinės infrastruktūros teritorija, statybos, o tai prieštarauja Saugomų teritorijų įstatymui ir kitiems teisės aktams.
Įžvelgta ir tai, kad suplanuota vedlinių ir radarų statybos zona prieštarauja KNNP Tvarkymo planui. Jam prieštarauja ir numatytas statinių aukštis.
Kaip minėtajam tvarkymo planui ir Klaipėdos apskrities BP prieštaraujantis sprendinys įvardijamas ir siūlymas Smiltynėje,
ties Kiaulės nugaros sala, įrengti naują keltų perkėlą.
KNNPD kliūva ir Uosti direkcijos noras Hageno gūbrio geomorfologiniame draustinyje numatyti inžinerinės infrastruktūros paslaugų teritoriją.
Nesutinkama ir su sprendiniu taikyti „papildomas techninės krantų apsaugos priemones ties Kuršių nerijos marių krantais”, nes tai nenumatyta minėtajame tvarkymo plane.
„Bendrojo plano sprendiniai prieštarauja Retrospektyvinio Kuršių nerijos išskirtinės visuotinės vertės aprašo (patvirtintas UNESCO Pasaulio paveldo komiteto 38-osios sesijos nutarimu Nr. 8E) nuostatoms, kuriose nurodoma, kad vertingiausi Kuršių nerijos kultūrinio kraštovaizdžio elementai ir ypatumai yra bendroji erdvinė struktūra, atskleidžianti darnų žmogaus ir gamtos sambūvį; būdingos Kuršių marių panoramos ir siluetai. Bet kokia veikla, kelianti grėsmę Kuršių nerijos išskirtinei visuotinei vertei, yra draudžiama. Siekiant išvengti bet kokių negrįžtamų pokyčių, galinčių kelti grėsmę nerijos išskirtinei visuotinei vertei, būtina reglamentuoti naują plėtrą ir kitą ekonominę veiklą”, – reziumuojama vienoje iš paskutinių pastabų.
Uosto direkcija atsakymo į šias pastabas dar nėra pateikusi. Tai ketinama padaryti artimiausiu metu.
„Stengsimės surasti sutarimą su visomis institucijomis, išdavusioms planavimo sąlygas”, – ketvirtadienį surengtos spaudos konferencijos metu sakė atostogaujantį Uosto direkcijos vadovą pavaduojantis infrastruktūros direktorius Vidmantas Paukštė.
Jeigu negalima tiesiogiai, galima apeiti. Ir kaip apeiti? Vyriausybėje sėdintiems, nusispiauti į klaipėdiškių nuomonę. Pirmiausiai jie pradėjo nuo projekto” Mėlynasis proveržis”Kurio intencijos: viskas žmonėms, viskas valstybei, viskas (tarp eilučių) Internete surinkite Mėlynasis proveržis, net apsalsite nuo siūlomų gėrybių ir pažadų. Kai pasitarime tarp Klaipėdos jūrų uosto direkcijos ir Klaipėdos miesto savivaldybės iškilo klausimų dėl jūrų uosto ir Klaipėdos miesto teritorijų. Iš Klaipėdos jūrų uosto direkcijos vadovo Arvydo Vaitkaus Klaipėdos miesto savivaldybė išgirdo, kad jau vyriausybės yra nuspręsta ir jokių pakeitimų uosto direkcija nesiruošia daryti, nes jau yra viskas nuspręsta, planai paruošti, „visi”pritarimai gauti.
Ir prasideda „linksmoji” dalis: kandidatuoja į Klaipėdos miesto mero kėdę Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus.Tas kuris nesileido į kalbas dėl Klaipėdos miesto planų, teritorijų, klaipėdiečių nuomonės. Kas, čia dviveidystė, chameleoniškumas-prisitaikymas, o gal dar kai kas? Ir kokią vėliavą jis iškėlęs? Ogi Karbauskio-valstiečių ir žaliųjų partijos vado. Ar reikalingi komentarai? Kas partijoms svarbiau-jų tikrieji tikslai ,siekiai, kurie paslėpti po storomis uždangomis. Man visą laiką iškyla klausymas, o kokių tikrųjų tikslų siekia partijos , siekdamos pastatyti savo partiečius savivaldybių vadovų kėdėse. Kad ir liberalai, kuo jie gali paremti miestą ir ką jam duoti. Simonas Gentvilas savo reklaminiame klipe siūlo gal ir neblogus siūlimus, bet kur jis buvo anksčiau, juk ne vienus metus liberalų sąjūdžio atstovai sėdi Klaipėdos merų kedėse ir ką jie davė Klaipėdai : jie nesugebėjo kontroliuoti vykdomų darbų mieste, nes savivaldybėje yra žmonių, kurie neturi žalio supratimo apie vykdomų darbų kokybę (Tiltų, Turgaus gatvių), nes neturi tikslinio išsilavinimo, o tai turėjo kontroliuoti Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorius
Gerai, kad yra kas priešinasi tokiems uosto veiksmams. Uostas ne tik miestą nori sunaikinti, bet ir UNESCO paveldą.
Vat ir Klaipėdoje visada norėjosi tokio tvirto, principingo, neparsiduodančio vadovo!