Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
![]() | 2019-01-15 |
Klaipėdos mieste įvairiose vietose padaugėjus kelio ženklų, aktyvūs klaipėdiečiai socialiniuose tinkluose klausia, ar visi jie iš tiesų yra reikalingi. Net iškelta versija, jog taip esą gali būti plaunami valdiški pinigai. Tačiau nei miesto Savivaldybės transporto specialistas, nei Kelių policijos ir Susisiekimo ministerijos atstovai jokio kriminalo čia nemato.
Kelio ženklų „mišką” Statybininkų pr. užfiksavo ir „Atviros Klaipėdos” žurnalistas. Čia ties šviesoforu reguliuojama pėsčiųjų perėja, vedančia link vienos iš mokymo įstaigų, važiuojant prospektu iš rytų į vakarus, matyti net 5 apie tai informuojantys kelio ženklai.
Martyno Vainoriaus nuotr.
Tuo metu socialiniuose tinkluose klaipėdietis dalinasi štai tokiu komentaru apie Šilutės pl. ties „Klaipėdos energija” esančiais šviesoforais: „Kam trims eismo juostoms reikia 6 šviesoforų, kai pilnai užtenka ir trijų, kaip kad yra prie BIG’o. Ar nėra čia plaunami pinigai?”
Šiuos klausimus peradresavę Klaipėdos miesto ūkio departamento Transporto skyriaus vyriausiajam specialistui Vytautui Paukštei, sulaukėme atsakymo, jog abiem atvejais viskas yra padaryta pagal taisykles.
„Yra pasikeitę reikalavimai šviesoforų įrengimui. Prie BIG’o yra daryta pagal senus reikalavimus, o čia (Šilutės pl.- aut. pst.) daroma pagal naujus. Kur yra trys eismo juostos, nebegali būti nereguliuojamų šviesoforais eismo perėjų”, – paaiškino V. Paukštė.
Jo teigimu, ateity pagal šiuos reikalavimus bus atnaujintos visos pėsčiųjų perėjos mieste.
Prieš komentuodamas jam atsiųstą Statybininkų pr. darytą nuotrauką su net 5-iais pėsčiųjų perėją žyminčiais kelio ženklais, transporto specialistas papildomai dar pasitikrino minėtą vaizdą ir per google maps sistemą ir teigė esą viskas ir čia yra gerai, taip ir turį būti.
„Čia viskas normalu, yra dvi pėsčiųjų šviesoforinės perėjos iš abiejų pusių šalia viena kitos”, – sakė V. Paukštė, nė kiek nesistebintis tokia ženklų gausa.
Klaipėdos Kelių policijos tarnybos Veiklos organizavimo ir prevencijos poskyrio viršininko Gedimino Kalasūno „Atvirai Klaipėdai” atsiųstame atsakyme rašoma: „Nuotraukoje parodytos dvi šviesoforu reguliuojamos pėsčių perėjos su skiriamąja juosta. Kelio ženklai įrengti vadovaujantis Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie susisiekimo ministerijos 2016-11-24 įsakymu Nr. V-682 „Dėl pėsčiųjų perėjimo per kelius ir gatves organizavimo taisyklių PPOT 16 patvirtinimo”.
Antradienį po pietų gautame atsakyme iš Susisiekimo ministerijos Komunikacijos skyriaus teigiama, jog „pagal 2012 m. sausio 31 d. susisiekimo ministro įsakymu patvirtintas Kelio ženklų įrengimo ir vertikaliojo ženklinimo taisyklių 179.1. papunktį „kelyje su skiriamąja juosta arba iškilia saugumo salele keturi ženklai Nr. 533 turi būti įrengiami ir skiriamojoje juostoje ar iškilioje saugumo salelėje. (…) Sprendžiant pagal nuotraukoje užfiksuotą kelio situaciją, kelio ženklai Nr. 533 ir 534 „Pėsčiųjų perėja“ įrengti pagal Taisyklių reikalavimus”.
Į klausimą, ar iš tiesų trijų eismo juostų gatvėje negalimos nereguliuojamos pėsčiųjų perėjos, atsakyta taip: „Pagal Pėsčiųjų perėjimo per kelius ir gatves organizavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos direktoriaus 2016 m. lapkričio 24 d. įsakymu, 21 punktą, esama pėsčiųjų perėja turi būti pakeista į kitokią perėjimo organizavimo priemonę arba panaikinta, jeigu pėstiesiems iki kitos gatvės pusės, iškiliosios saugos salelės ar skiriamosios juostos reikia pereiti daugiau kaip dvi eismo juostas (įskaitant posūkių, lėtėjimo, greitėjimo ir maršrutiniam transportui skirtas eismo juostas)”.
Paukštei reikėtų atsinaujinti žinias. Perėja prie BIG’o „daryta” pagal naujus reikalavimus, lygiai taip pat kaip dabar daromos prie „Klaipėdos energijos”, „Žvejų rūmų” ir Baltijos prospekte. Jose yra kabinamas perteklinis šviesoforų skaičius, taip išpučiant sąmatas (papildomi laidai, gembės, lempos…) ir švaistant pinigus. Taip pat prašau AK pasidomėti kas organizavo ir priėmė Naujojo Uosto gatvės (nuo Sankryžos g. iki Karklų g.) lopymo darbus gruodžio 1-16 dienomis. Asfaltas buvo pilamas tiesiai į balas lijant lietui, tokių darbų pasekmė – jau dabar ištrupėję lopai ir jų vietose atsivėrusios duobės.