Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2018-12-10 |
Vengrijos pigų skrydžių bendrovei „Wizz Air“ pranešus, kad nuo kitų metų balandžio jos lėktuvai iš Palangos skris į Dortmundą Vokietijoje, Klaipėdos prekybos, pramonės ir amatų rūmų (KPPAR) nariai reiškia nepasitenkinimą tokia krytimi.
„Wizz Air“ skrydžiai iš Palangos bus vykdomi du kartus per savaitę – trečiadieniais ir sekmadieniais. Šiuo maršrutu 2019 m. planuojama pasiūlyti 26 tūkst. sėdimų vietų.
„Tiesioginė jungtis su Vokietija – tai visam Klaipėdos regionui itin svarbus ir lauktas įvykis, dėl kurio, siekdami bendro tikslo, įnirtingai dirbome. Skrydis į vieną ekonomiškai stipriausių Vokietijos regionų – Šiaurės Reino-Vestfalijos – tai dar vienas žingsnis skleidžiant pasauliui žinią apie mus ir mūsų potencialą bei suteikiantis galimybę megzti naujus ir stiprinti jau esamus bendradarbiavimo ir verslo ryšius, skatinti turizmą ir kviesti Vokietijos gyventojus geriau pažinti Klaipėdos regioną“, – aviakompanijos pranešime lapkričio pabaigoje buvo cituojamas asociacijos „Klaipėdos regionas“ prezidentas, Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas.
„Naujoji jungtis Klaipėdos regionui atvers naujas bendradarbiavimo su Vokietija galimybes. Ši kryptis ne tik sustiprins abiejų valstybių ryšį, padidins turistų srautą Vakarų Lietuvoje, bet ir mūsų verslininkams suteikia progą pasinaudoti šiuo ryšiu ir pritraukti investicijas iš regiono, kuris sukuria daugiau nei penktadalį didžiausios Europos ekonomikos bendrojo vidaus produkto“, – savo ruožtu tvirtino Lietuvos oro uostų Aviacinių paslaugų skyriaus vadovas Aurimas Stikliūnas.
Tačiau KKPAR elektroniniame leidinyje „Rūmų žinios” rašoma, kad praėjusią savaitę vykusio susitikimo su Palangos oro uosto direktoriumi Andriumi Daujotu rūmų nariai „išsakė savo nepasitenkinimą Dortmundo kryptimi”.
„Pasak jų, kryptis nors ir nauja, tačiau buvo pasirinkta neatsižvelgus į Lietuvos Vakarų regiono verslo poreikius ir interesus: turistų iš šio regiono nėra, tik bus išvežama darbo jėga į šalia esančius Nyderlandus. Verslo atstovai išsakė savo nusivylimą dėl nesusikalbėjimo su savivaldybe, dėl per mažo krypčių skaičiaus lyginant su Kauno ar Vilniaus oro uostais. Verslininkai siūlė imtis veiksmų, kad keleiviai iš Kaliningrado ir dalies Latvijos rinktųsi Palangos oro uostą, o esančius nepatrauklius naktinius skrydžius siūlė keisti, nes visa tai susijungia į užburtą ratą: turistams negalima pasiūlyti susisiekimo, nes nėra patogių skrydžių, o skrydžių bendrovės neateina į Palangą, nes nemato pakankamo keleivių srauto”, – rašoma „Rūmų žiniose”.
Birželį Klaipėdos politikai nusprendė iš miesto biudžeto atseikėti 200 tūkst. eurų, kad į Palangos oro uostą būtų pritraukta aviakompaniją, skraidinsianti į Vokietiją.
Šiemet KPPAR surengta narių apklausa parodė, kad verslui būtinos skrydžių kryptys iš Palangos į Vokietiją (Frankfurtą, Hamburgą, Berlyną) ir Nyderlandus – Amsterdamą, nes iš jų sulaukiama daugiausia partnerių ir turistų, taip pat įmonės bendradarbiauja su partneriais, investuotojais ir klientais tose šalyse. Apklausoje dalyvavusieji verslininkai taip pat manė, kad būtina didinti skrydžių skaičių, vystyti kryptis į Helsinkį, Stokholmą, Varšuvą, Kijevą ir Minską. Tokioje KPPAR apklausoje dalyvavo 54 Klaipėdos regiono įmonės.
Šiuo metu iš Palangos „Ryanair“ skraidina į Londono Stanstedo oro uostą, SAS – į Kopenhagą, „NorwegianAirShuttle“ – į Oslą, „AirBaltic“ į Rygą, o „Wizz Air“ į Londono Lutono oro uostą.
Labai blogi laikai skrydžių į Lutoną, verslui labai netinkami laikai