Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2018-10-25 |
Valstybės valdoma AB „Klaipėdos nafta“ (KN) pranešė, kad jos trečiojo šių metų ketvirčio rezultatus labiausiai nulėmė dėl verslo cikliškumo sumenkusi naftos produktų krova. Daugiau krovinių bendrovė tikisi sulaukti prasidėjus naftos verslui palankiam šaltajam sezonui.
Per trečiąjį šių metų ketvirtį Klaipėdos bei Subačiaus naftos terminaluose perkrauta 1,44 mln. tonų naftos produktų – 26,5 proc. mažiau nei atitinkamu laikotarpiu prieš metus, kai buvo perkrauta 1,96 mln. tonų.
Bendrovės valdomas SGD terminalas per trečiąjį šių metų ketvirtį priėmė tris dujovežius, taip pat įvykdytos keturios mažos apimties SGD perkrovos operacijos. Iš viso per trečiąjį šių metų ketvirtį išdujinta ir perkrauta 2,583 mln. MWh dujų – 55,4 proc. mažiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu – 5,799 mln. MWh.
Teigiama, kad SGD terminalo veiklos apimtys buvo mažesnės dėl terminalo naudotojų užsakytų mažesnių pajėgumų.
Preliminarios SGD terminalų trečiojo ketvirčio pardavimo pajamos siekia 16 mln. eurų, kai pernai lyginamuoju laikotarpiu – 16,7 mln. eurų. Naftos terminalų 2018 m. trečiojo ketvirčio preliminarios pardavimo pajamos buvo 7,1 mln. eurų (2017 m. atitinkamo periodo pardavimo pajamos siekė 10,4 mln. eurų).
Iš viso bendrovės 2018 m. trečiojo ketvirčio pardavimo pajamos – 23 mln. eurų arba 15 proc. mažiau nei 2017 m. atitinkamu laikotarpiu (27,2 mln. eurų). 2018 m. pirmų devynių mėn. bendros KN pardavimo pajamos – 75,8 mln. eurų arba 4,7 proc. mažiau nei 2017 m. atitinkamu laikotarpiu (79,5 mln. eurų).
Aiškinama, kad bendrovės finansiniams rezultatams daugiausia įtakos turėjo sumenkusi naftos produktų krovos apyvarta.
Mindaugas Jusius, KN generalinis direktorius, bendrą trijų ketvirčių naftos produktų krovos mažėjimą aiškina keliais vienu metu sutapusiais nepalankiais veiksniais.
„Metų pradžioje pagrindiniai mūsų klientai atvežė daugiau krovinių nei planavo, reikšmingai viršydami savo įsipareigojimus, tad trečiąjį ketvirtį jų poreikis eksportuoti naftos produktus per jūrą buvo mažesnis. Įtakos turėjo ir kasmetinės Baltarusijos derybos su Rusija dėl dujų, kurios apima susitarimus ir dėl naftos, naftos produktų, kas lėmė sumažėjusius tranzitinių krovinių srautus. Be to, Lenkijoje atsiradus didesnei dyzelino paklausai, „Orlen“ daugiau produkcijos nukreipė į Lenkijos rinką, tad jų dyzelino krova trečią ketvirtį buvo šiek tiek mažesnė. Įprastai naftos terminale sulaukiame daugiau krovinių atšalus orams, todėl planuojame didesnę krovą paskutinįjį metų ketvirtį”, – cituojamas M. Jusius.
Anot jo, naftos krova vis dar sudaro apie 70-80 proc. KN pelno, tačiau ateityje daugiau pelno planuojama uždirbti iš tarptautinių SGD terminalų.
„Diversifikavus pajamų šaltinius, būsime mažiau jautrūs krovos svyravimams“, – teigia p. Jusius.
Bendrovės trečiojo ketvirčio rezultatų pristatymus galite tinklalapyje www.kn.lt, skiltyje „Investuotojams”.
Valstybė valdo 72,32 proc. bendrovės akcijų.
Parašykite komentarą