Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2018-10-23 |
Ties II Melnrage 1,2 km nuo kranto naują uosto salą siūlanti formuoti iniciatyvinė grupė toliau pristatinėja šią idėją. Pirmadienio vakarą su ja susipažinti buvo pakviesti miestiečiai.
„Ekouosto” iniciatyvinės grupės kuratoriui Artūrui Bogdanovui pristačius esminius tokio projekto faktorius kai kurie susirinkusieji į Klaipėdos apskrities viešosios I. Simonaitytės bibliotekos salę būgštavo, jog toks uostas gali paveikti jūros pakrantę, o pradėjus projektą, kelio atgal nebebūtų. Tačiau A. Bogdanovas ramino, kad projektas buvo kuriamas taip, kad uostas darytų kuo mažesnį poveikį aplinkai, o krantus esą tikrai neigiamai paveiktų Uosto direkcijos planas statyti išorinį uostą ties Melnrage. „Ekouosto” projekto įgyvendinimo atveju esą galimai išvis išvengtume poveikio krantams, tačiau kartu A. Bogdanovas pripažino, jog tam nustatyti dar reikia išsamių tyrimų.
Gyventojus taip pat jaudino miško likimas, nes ir tokiam uostui reikėtų tiesti naujus kelius. Projekto kuratorius teigė, kad iškirstas miškas būtų atsodintas dabartinio Girulių geležinkelio vietoje, o įgyvendinus Uosto direkcijos idėją miškai esą nukentėtų gerokai labiau.
Jis taip pat tikino, kad pagal oficialų galimybių studijos tyrimą 2040 m. Klaipėdos miestu per dieną kursuotų arti 12 tūkst. sunkiasvorių transporto priemonių, o „Ekouosto” projektas padėtų tą srautą nukreipti toliau nuo miesto ir neliesti Melnragės gyvenvietės
A. Bogdanovas paklaustas dėl kainos, uždavė retorinį klausimą: skaičiuojame kainą ar vertę? Jis pasakojo, kad žiūrint į ateitį ši idėja yra perspektyvi, nes leistų neribotą uosto plėtrą į jūrą ir atlaisvintų miesto gyventojams priėjimą prie vandens. Esą uostas kainuotų tiek pat, kiek ir Uosto direkcijos parengtas projektas, o kilometras tilto ar tunelio į uosto salą preliminariais skaičiavimais esą pareikalautų papildomų 270 mln. eurų.
Parašykite komentarą