Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2018-10-18 |
Paskutinį spalio savaitgalį Klaipėdoje jau ketvirtą kartą vyks „Startup Lithuania“ organizuojamos kūrybinės dirbtuvės „Hacker games“ (angl. hackathon), kuriose susibūrusios uostamiesčio verslaus jaunimo komandos per 48 valandas kartu su patyrusiais mentoriais realizuos savo verslo idėjas.
Vienas iš renginio mentorių Dmitrijus Babičius, ilgametis kūrybinių dirbtuvių dalyvis ir pernai Klaipėdoje vykusių kūrybinių dirbtuvių „Hacker games“ nugalėtojas, įsitikinęs, jog tokie renginiai Klaipėdai yra ypač reikalingi, o takoskyros tarp didmiesčių piešti nereikia – jeigu Klaipėdoje verslumo infrastruktūra nėra tokia, kaip Vilniuje, nereiškia, jog talentų joje nėra.
„Kalbant apie Klaipėdos versliąją auditoriją, galima sakyti, jog ten ne tik yra potencialo išvystyti sėkmingus startuolius, bet ir labai reali galimybė. „Hacker games“ kūrybinėse dirbtuvėse Klaipėdoje lankysiuosi ne pirmą kartą. Visur, kur buvau, mačiau įdomių, inovatyvių idėjų, visur mačiau ir daug entuziastingų, talentingų žmonių, kurie pasiryžę jas įgyvendinti. Svarbu suprasti, jog mes gyvename globalėjančiame pasaulyje, tad nesvarbu, ar hakatonas vyksta Klaipėdoje, ar Vilniuje, svarbu yra padėti toms idėjoms vystytis, neužsidaryti viename mieste ir stengtis, kad ta idėja būtų pritaikoma arba visos šalies lygmeniu, arba net globaliai“, – pranešime cituojamas D. Babičius.
Klaipėdos mokslo ir technologijų parko direktorė Roma Stubrienė, komentuodama uostamiesčio startuolių ekosistemos padėtį, teigia, jog didžiausia problema yra talentų nutekėjimas.
„Nors startuolių situacija kol kas Klaipėdoje nėra itin lengva, džiugu matyti jų atkaklumą ir pastangas siekti proveržio įvairiose sferose: nuo inovatyvių vandens transporto priemonių – iki pažangių technologinių sprendimų maisto ar medienos pramonei kūrimo. Vertinant plačiau, Klaipėdai, be jokios abejonės, aktuali jaunų ir perspektyvių talentų „nutekėjimo” problema, technologinių sričių studentų skaičiumi ji negali lygintis su Vilniaus ar Kauno miestais. Šios aplinkybės lemia, kad startuolių atsiradimui reikalinga kritinė žmonių masė čia yra mažesnė“, – pasakoja R. Stubrienė.
Pasak jos, uostamiesčio bendruomenė suvokia startuolių potencialą ir kuriamą pridėtinę vertę miestui bei visai Lietuvai, todėl deda visas pastangas sudominti startuolius kurtis Klaipėdoje, o įmones – atsigręžti į jiems kuriamas galimybes tobulinti verslo vystymo procesus.
„Uostamiestis skiria didelį dėmesį ir imasi žingsnių, kad situacija, kuri šiuo metu startuoliams nėra itin palanki, keistųsi. Talentų susigrąžinimas, palankių sąlygų verslo kūrimui užtikrinimas – tai įtraukta į miesto strategiją ir skatina ieškoti kuo efektyvesnių įrankių atveriant mieste bei regione glūdintį potencialą. Būtent šiuo tikslu šiemet gimė iniciatyva „StartUp Klaipėda“, prie kurios drauge su Klaipėdos miesto mokslo ir švietimo įstaigų bei verslo atstovais prisijungė ir mūsų organizacija. Šalys skatins jaunimą generuoti inovatyvių verslo projektų idėjas, sieks stiprinti mokslo, švietimo, viešojo ir privataus sektorių partnerystę, daug dėmesio skirs mentorystei, talentų išsaugojimui ir pritraukimui į Klaipėdos regioną“, – teigia R. Stubrienė.
„Renginiai, skirti startuoliams, kurių metu galima išvystyti verslo idėją kartu su profesionalių mentorių pagalba, yra pirmasis žingsnis link teigiamo pokyčio jaunimo verslumo skatinimo srityje”, – sako Roberta Rudokienė, „Versli Lietuva“ startuolių ekosistemos plėtros padalinio „Startup Lithuania“ vadovė.
„Startup Lithuania“ komanda nuolat lankosi ir didmiesčiuose, ir regionuose, ypač mokyklose, universitetuose, taip siekdama edukuoti visuomenę, jaunąją kartą apie kitokį karjeros kelią nei galbūt visiems įprasta.
„Hakatono metu Klaipėdoje sieksime atsakyti į visus dalyviams kylančius klausimus ir palengvinti jų integraciją į startuolių ekosistemą, pažadame dozę motyvacijos ir unikalių naujų patirčių“, – teigia R. Rudokienė.
Kūrybinės dirbtuvės „Hacker games“ Klaipėdoje, kurias organizuoja VšĮ „Versli Lietuva“ startuolių ekosistemos plėtros padalinys „Startup Lithuania“, vyks spalio 26-28 dienomis Klaipėdos mokslų ir technologijų parke.
Prognozuojama, jog renginyje dalyvaus per šimtą dalyvių, kurie kartu su kvalifikuotais mentoriais kurs produktų ar paslaugų prototipus. Paprastai hakatonuose dalyvauja 16-30 metų amžiaus kūrėjai – programuotojai, grafikos dizaineriai, verslo idėjos vystytojai ir kiti save išbandyti norintys jauni žmonės.
Parašykite komentarą