Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2018-09-12 |
[vc_row][vc_column][vc_column_text]Po ilgų diskusijų, architektų kritikos, kalvių nepasitenkinimo atsainoku Klaipėdos valdžios požiūriu į miestui dovanotą, dar 2017 metais uostamiestyje vykusio tarptautinio kalvystės simpoziumo „Keturi vėjai” metu sukurtą skulptūrą, apniukusį trečiadienio rytą ji pagaliau buvo pastatyta Žardės aikštėje.
Nors praėjusiems Piliakalnių metams skirta „Saulės” vardu pavadinta skulptūra surado savo vietą pavėlavusi visus metus, jos autoriai viliasi, kad ji čia prigis ir džiugins miestiečių akį.
Trečiadienio rytą vyrams labai sklandžiai, per keliolika minučių pastačius didžiulę skulptūrą į vietą, ankstyvieji praeiviai sustoję klausinėjo, kas tai per daiktas ir kam jis skirtas. Vieni skulptūrą gyrė, kiti reiškė abejones esą ją neilgai trukus suniokos nepilnamečiai.
Pasak klaipėdiečių kalvių, skritulys simbolizuoja saulę, taip pat reiškia ugnį, tobulybę, amžinybę, ištikimybę. Kūrinys puoštas senaisiais ženklais, atkartojančiais tradicinius baltų ornamentus: saulę, žemę, vandenį, perkūną, žaltį. Šia simbolika siekta sukurti savitą objektą ir pažymėti buvusius ir esamus piliakalnius, o taip pat išsaugoti senąją ornamentiką.
Skulptūra sukurta iš patvarios ir ilgaamžės medžiagos – plieno. Ji nepadengta jokiais dažais, kad natūrali korozijos spalva suteiktų autentiškumo pojūtį. Skulptūros paviršiaus medžiagiškumas sukurtas būtent toks, norint sudaryti sąlygas visuomenės nariams su specialiaisiais poreikiais, pavyzdžiui, akliesiems tiesiogiai paliesti ir taip „apžiūrėti” kūrinį.
Skulptūra buvo sukurta remiantis archeologiniais radiniais ir skirta Žardės piliakalniui, tačiau piliakalnis esą kol kas nėra tinkama vieta skulptūrai stovėti.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_gallery interval=”3″ images=”47624,47625,47626,47627,47628,47630,47631,47632,47633,47729,47730,47638,47637,47635,47733,47641,47642,47643″ img_size=”large”][/vc_column][/vc_row]
Ne Lino kūryba.
Na netikiu kad jūs negalėjote nieko geriau padaryti tik šitą aprūdijusį blyną. Suprantu, kad stengiatės ,,įsirašyti” į Pietinio rajono įvaizdį(tarp kitko, sugalvotą valdžiažmogių), kuris neva atitinka Amerikos negrų rajonus, bet jūsų pačių ,,unaras” tai nusekęs iki nulinės padalos. Man tai įspūdis kad metalo atliekų neturėjote kur dėti tai…Neužpykit, man nepatinka.
Ar gali būti, kad nuotraukose nė vieno valdžiažmogio nėra?! Ar tikrai taip gali būti, kad nuotraukose paprasti, kuriantys žmonės ir tik jie?