Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
![]() | 2018-09-07 |
„Apeirono teatras“ rugsėjo 15 d. pradeda savo šeštąjį teatrinį sezoną. Jau sezono pradžioje jis kvies net į dvi premjeras – „See No Evil Hear No Evil Speak No Evil“ ir spektaklį pagal Augusto Strindbergo pjesę „Pelikanas“.
Spektaklio „See No Evil Hear No Evil Speak No Evil“ (rež. Greta Gudelytė ir Eglė Kazickaitė) eskizo pristatymas vyks Vilniuje rugsėjo 8 d., spektaklio premjera Klaipėdoje – rugsėjo 15 d., sezono atidarymo metu „Apeirono teatre“.
„Spektaklį įkvėpė tragiška vienos moters istorija; jos autentiškas pasakojimas naudojamas ir spektaklio scenose. Vis dėlto, šiame spektaklyje aktualesnė ne pačios moters istorijos fabula, o joje dalyvavusių aplinkinių pozicija – jų abejingumas, pasirinkimas negirdėti, nematyti ir nekalbėti. Kitaip tariant, spektaklio režisierėms aktuali ne žudiko, o liudininko pozicija. Abejingumas tapo pagrindine spektaklyje keliama ir analizuojama problema: mūsų visuomenėje esti daug tokio pasirinkto abejingumo atspindžių”, – rašoma teatro pranešime.
Pasak spektaklio kūrėjų, žmonės, sąmoningai pasirinkę negirdėti, kai girdi, nematyti, kai mato, nekalbėti, kai gali kalbėti, nėra nei geri, nei blogi – jie užima tarpinę poziciją. Jeigu pragare kali blogieji, o rojuje – gerieji, tai skaistykoje – būtent tie, drungnieji.
„Skaistykla – kaip vieta, kurioje žmogus skaistinamas, kurioje tampa skaistus, permatomas kaip stiklas; taip skaistykloje atsiranda stiklas. Stiklas, ir kaip bausmės, ir kaip išganymo forma: tokiu atveju, jei esi skaistykloje ir nori iš jos ištekėti, turi įkaitinti save iki 3000 Celsijaus laipsnių. Atsisakydamas sąmoningo apsisprendimo Žemėje, skaistykloje esi verčiamas prisiimti maksimalią atsakomybę ir pats įkaitinti save tam, kad ištekėtum į aukštesnį lygį. Ši stiklo skaistumo ir žmogaus nuskaistinimo asociacija lėmė ir spektaklio vizualųjį sprendimą”, – rašoma pranešime.
Antroji premjera pagal A. Strindbergo pjesę „Pelikanas“ vyks spalio 6 d. Vilniuje, „Atviro rato“ teatre. Šiame spektaklyje nebus žodinio teksto – pjesė „Pelikanas“ tapo spektaklio idėjiniu atspirties tašku.
„Pjesėje veikiančios dukros žodžiais tariant, „Mes labai daug kalbame, bet gali būti, jog tai darome tam, kad žodžiais užmaskuotume esmę, tiesą.“ Tiesa ir tikrumas yra ne žodžiuose. Ir spektaklio kontekste žodžiai nereikalingi, kad būtų matomi veikėjų santykiai. Strindbergo pjesė būtent ir aktuali tuo, kad, nors ir parašyta daugiau nei prieš šimtmetį, vaizduoja santykius šeimoje, akcentuoja moters idėjos ir vyro idėjos problemą: nuo pat žmonijos pradžios sociume vyrauja kažkieno sukurta idėja, kokia turi būti, ką turi daryti moteris, ir koks turi būti, ką turi daryti vyras. Pjesė rašyta laikais, kai pasiskirstymas, spaudimas tiek vyrui, tiek moteriai buvo daug ryškesnis, tačiau dabar situacija nepasikeitusi, tik įgavusi kitas formas. Tai, kad žmogus įpareigotas atlikti visuomenės sukurtą funkciją, sukuria nenutrūkstamą nelaimingumo ratą: siekianti visuomenei įtikti motina bus nelaiminga motina, nelaimingi vaikai neš nelaimę savo aplinkai, nes bus neišsipildę, nemeilės vaikai ir t. t. Jokie feministiniai judėjimai iš esmės to
nepakeičia, nes visuotinės žmogaus idėjos vis dar nėra”, – rašoma teatro pranešime.
Be dviejų premjerų „Apeirono teatras“ kone kiekvieną savaitgalį Klaipėdoje rodys ir žiūrovų pamėgtus repertuarinius spektaklius. Bus rodomas ir dokumentinis edukacinis spektaklis vaikams „Krytis kiauru parašiutu į Kužurlos kapinaites“. Spektaklyje pasakojama apie tremtį, Atlajaus kraštą, ten gyvenančius šamanus ir tris parašiutininkus, nukritusius į Kužurlos kapinaites.
„Spektaklis įdomus tuo, kad vienu metu vykdoma eksperimentinė edukacija tiek vaikams, tiek juos lydintiems suaugusiesiems: viena patiria vaikas, būdamas ir veikdamas scenoje kartu su aktoriais, kita išgyvena spektaklį ir vaikus spektaklio aplinkybėse stebintys suaugusieji. Spektaklis pasakoja jautrią tremtį patyrusių vaikų istoriją: apie tai svarbu kalbėti, nes tai yra mūsų tautos istorija”, – taip šį spektaklį pristato teatras.
„Apeirono teatras“ žada, kad ateinantį sezoną daugiau dėmesio bus skiriama edukacinei programai „Kalba visi“: po spektaklių vyks vieši diskusijų vakarai, pokalbiai, kuriuose, bendradarbiaujant su „Lietuvos žmogaus teisių centru“, „Jaunimo linija“, „Moterų krizių centru“, Klaipėdos, Lietuvos ir pasaulio kontekste bus analizuojamos spektakliuose keliamos problemos. Tikimasi, kad pokalbiai bus aktualūs ne tik tiesiogiai nuo problemos nukentėjusiai auditorijai, bet ir tai žmonių grupei, kuri, atrodytų, niekaip jos nepaveikta.
Pilietinės edukacinės programos daugiausiai vyks Klaipėdoje, tačiau šiemet „Apeirono teatras“ aktyviai bendradarbiaus ir erdvėmis dalinsis su „Atviro rato“ teatru Vilniuje, vyks į gastroles Juozo Miltinio dramos teatre Panevėžyje. Spalį „Apeirono teatro“ erdvėse įsikurs ir tarptautinis žmogaus teisių dokumentinių filmų festivalis „Nepatogus kinas“.
Parašykite komentarą