Praskleidė premjeros šydą

Fotoreportažai, Kultūra, Svarbu
Avatar photoAtvira Klaipėda
2018-08-31

[vc_row][vc_column][vc_column_text]Naujojo sezono proga Klaipėdos dramos teatras iš anksto užsiregistravusius žiūrovus penktadienio vidurdienį pakvietė valandą praleisti repeticijoje, kurios metu teatro aktoriai kartu su pagrindinio vaidmens atlikėju Rolandu Kazlu gludino rugsėjo 29 ir 30 dienomis numatytą naujos Gintaro Grajausko pjėsės „Kas prieš mus“ pristatymą.

Martyno Vainoriaus nuotr.

Spektaklio režisierius Jonas Vaitkus prieš repeticijos pradžią žiūrovus ragino aktyviai reikšti savo nuomonę – kas patinka, ar ne. Tačiau repeticijos metu girdėjosi vien plojimai. Tik jau besiskirstant buvo galima išgirsti vieną pastabą, kad, ko gero, pernelyg stereotipiška kaimiečius vaizduoti kaip žemaičius.

Pagrindinis „Kas prieš mus“ pjesės veikėjas – Gabrielė d’Anuncijus (Gabriele d’Annunzio, 1863-1938), italų poetas, nacionalinis didvyris, politinis lyderis, buvęs vos metus gyvavusios Fiumės valstybės (dabar Rijeka, Kroatija) vadas, vizionierius, moterų numylėtinis, pats parašęs valstybės konstituciją.

Gabrielė d’Anuncijus laikytas fašizmo pradininku, jį mokytoju vadino Benito Musolinis. Juo žavėjosi ir Salvadoras Dali, o jis pats žavėjosi muzika, garbino Dantę. Muzika ir poezija buvo privalomos disciplinos Fiumės valstybės piliečiams, jos kultūros ministru buvo pats maestro Arturas Toskaninis.

Režisierius Jonas Vaitkus buvo sakęs nesitikįs, kad ši pjesė gali smarkiai keisti tikrovę ar žmonių mąstymą, bet ji yra aktuali ir mūsų dienomis, nes paralelių su mūsų politiniu ir visuomeniniu gyvenimu nė nereikia ieškoti. Anot režisieriaus, galbūt ji šiek tiek prisidės prie to, kad visuomenėj bus mažiau abejingų, tešlagalvių, lengvai populizmo paveikiamų, savo nuomonės neturinčių piliečių.

Gabrielę d’Anuncijų vaidinantis Rolandas Kazlas atkreipė dėmesį, kad spektaklio kūrėjai nesiekia specialiai priartinti pjesės veikėjų, situacijos prie Lietuvos aktualijų. D’Anuncijus, diktatorius, menininkas, įdomi asmenybė, o jį vaidinti nėra lengva, tam reikia pasitelkti visą turimą aktorinį arsenalą.

Pasak R. Kazlo, pirmą kartą kuriančio vaidmenį su Klaipėdos dramos teatro trupe, kūrybinė grupė dirba darniai, teikia daug pasiūlymų. Jam šis vaidmuo, nuolatinis jo personažo buvimas scenoje yra sudėtingas ir reikalauja pasitelkti visą aktoriaus meistriškumo arsenalą.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_video link=”https://youtu.be/kAYAjAk_SLI” align=”center”][vc_gallery interval=”5″ images=”46363,46364,46365,46366,46367,46368,46369,46370,46371,46372,46373,46374,46375,46376,46377,46378,46379,46380,46381,46382,46383,46384,46385″ img_size=”large”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][/vc_column][/vc_row]

Žymos: | | | |

Komentarai:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Kultūra

„Ką sakai?“: aktorių įžvalgos apie vaikams skirtą premjerą

Vieną rytą į paauglystę žengianti mergaitė Ema susiginčija su šeima. Ji jaučiasi nesuprasta ir įsiskaudinusi pagalvoja, jog ir pati norėtų ...
2025-04-11
Skaityti daugiau

Kultūra

Spektaklio kūrėjus konsultuojanti psichologė: „Bendravimo sunkumai nepraeina savaime“

Kalbantis apie bendravimą su paauglystės link žengiančiais vaikais ir tuo metu ryškiau pajuntamais komunikaciniais sunkumais Klaipėdos dramos teatro aktoriams išsivystė ...
2025-04-04
Skaityti daugiau

Kultūra

Naujo spektaklio vaikams režisierius K. Maiskis: „Svarbu būti nuoširdžiam ir nemeluoti“

Vienas iš sunkiausių dalykų gyvenime – išmokti išgirsti kitą žmogų. Įsiklausyti į jo žodžius ir kas slypi po jais. Klaipėdos dramos ...
2025-03-27
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

undefined
undefined
Loading
Share This