Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2018-07-03 |
Nors daugiabučio namo gyventojai ir administratorius turėtų betarpiškai suprasti vieni kitus siekiant pašalinti problemas ir gerinant gyvenimo sąlygas, galima suabejoti, ar toks tarpusavio supratimas egzistuoja. Nes abi pusės į vieną ir tą patį faktą reaguoja visiškai skirtingai, rodo nesena istorija iš vieno Klaipėdos mikrorajono.
Viskas prasidėjo nuo to, kai birželio pradžioje nuo Minijos gatvės 145-ojo namo stogo ėmė kristi sunkios molinės čerpės, kelios jų nukrito tiesiai ant greta keturaukščio stovinčio automobilio ir jį apgadino.
Namo gyventojas ir automobilio savininkas mano, kad šioje situacijoje pasielgė taip, kaip pridera, o administratoriai, anot jo, elgėsi aplaidžiai. „Ant galvos nuo daugiabučio stogo krenta čerpės, bet pastatus administruojanti įmone niekaip nereaguoja“, – skundėsi jis.
„Birželio 4-osios ryte nuo UAB „Jūros būstas“ administruojamo daugiabučio gyvenamojo namo Minijos gatvėje 145 stogo ant kieme stovėjusio automobilio nukrito molinės čerpės. Nedelsiant į įvykio vietą iškviečiau policiją, atvykus policijos ekipažui pateikiau pareiškimą dėl šio įvykio. Tą pačią dieną raštu kreipiausi į „Jūros būstas“ administraciją.
Deja, praėjus daugiau nei trims savaitėms po šio įvykio, „Jūros būstas“ administracija nesugebėjo pateikti atsakymo į mano prašymą bei nesiėmė jokių veiksmų tam, kad užkirstų kelią kitoms galimoms nelaimėms, kadangi čerpės nuo šio namo stogo krenta jau ne pirmą kartą, gali kristi ir vėl, ir ne tik ant automobilių, o taip pat ir ant praeivių. Akivaizdu, jog šio namo stogo būklė kelia grėsmę žmonėms ir aplinkai“, – paaiškino namo gyventojas.
Jis administratoriams priminė savivaldybės patvirtintas daugiabučių namų valdytojų pareigas, tarp kurių – ir bendrojo naudojimo objektų nuolatinė priežiūra, namo būklės nuolatinis stebėjimas, smulkių defektų šalinimas ir kt.
„Tačiau UAB „Jūros būstas“ šių funkcijų, deja, neatlieka. – konstatuoja klaipėdietis. – Administracija tiesiog ignoruoja gyventojų signalus, nevykdo savo pareigos pagal teisės aktų reikalavimus imtis būtinų priemonių, kad būtų išvengta žalos ir pašalinta grėsmė, kai bendrojo naudojimo objektų būklė kelia grėsmę žmonėms ar aplinkai.“
Sulaukusi šio skundo „Atvira Klaipėda“ namo administratoriui išsiuntė elektroninį laišką su klausimais – ar jiems ši situacija žinoma, ar gyventojo priekaištuose yra tiesos? Tą pačią dieną atsakymų nesulaukta (klausimai išsiųsti 11.54 val.).
Kitos dienos ryte, prieš 9 valandą, namo gyventojas atsiunčia mums nuotrauką, kurioje užfiksuotas pakeliamasis bokštelis ir darbininkai ant stogo.
„Stebuklai vyksta“, – ironizuoja vyriškis ir užsimena, kad administratorius netrukus turėtų prabilti ir informuoti, kad su stogu viskas yra gerai.
Praėjus 4 valandoms UAB „Jūros būstas“ vadovybė atsiuntė ir atsakymus į klausimus bei patvirtino, kad situacija jiems žinoma, o gyventojas – neignoruojamas.
„Norime informuoti, kad gavus birželio 4 d. pranešimą apie įvykį iš karto sureagavome. Susisiekėme su gyventoju ir informavome, kad atsakymą dėl žalos atlyginimo pateiksime išsyk gavę nutarimą iš policijos“, – sakė bendrovės direktorius Edgaras Vygantas.
Administratoriai iki šiol nėra gavę policijos atsakymo į užklausimą dėl situacijos vertinimo ir praėjusią savaitę pakartotinai kreipėsi siekiant pagreitinti atsakymo pateikimą, o sulaukę žada nedelsiant informuoti automobilio savininką apie sprendimą dėl žalos atlyginimo.
Beje, namo gyventojui padaryta žala gali būti ir neatlyginta – jeigu policija nurodys, kad automobilis buvo pastatytas pažeidžiant taisykles (stovėjo ant šaligatvio, vejos ar ten, kur transporto priemonių stovėjimas draudžiamas).
E. Vyganto teigimu, užuot kaltinę administratorių, atsakomybę dėl stogo dangos turėtų prisiimti ir patys namo gyventojai, kurie atsainiai reaguoja į problemų sprendimą.
„Birželio 12 d. organizavome planinį namo gyventojų susirinkimą, kurio metu aptarėme namui aktualius klausimus, o tuo pačiu ir stogo dangos keitimo svarbą. Susirinkimo metu, deja, sprendimas dėl stogo remonto darbų nebuvo priimtas, nes susirinkime dalyvavo mažiau nei pusė patalpų savininkų. Nuspręsta atlikti gyventojų apklausą raštu. Atlikta stogo apžiūra.
Norisi pažymėti, kad dar 2017 m. sausį gyventojų susirinkime buvo siūlyta etapinė namo renovacija. Sprendimas taip pat nebuvo priimtas dėl tos pačios priežasties – dalyvavo mažiau nei pusė patalpų savininkų. Visus remonto darbus name organizuojame ir atliekame pritarus ir suderinus su gyventojų dauguma“, – sako direktorius.
Jo paprašėme įvertinti ir komunikaciją tarp namo administratoriaus ir namo gyventojų.
„Visuomet esame atviri klientų užklausoms ir bet kuriuo metu pasiruošę padėti esant bet kokiu klausimu“, – atsakė E. Vygantas.
Kitą situacija, gyvename bendrabutyje Ia., karšto vandens stovai užkalkiję, nėra vandens spaudimo, karšto vandens tenka laukti apie pusvalandį, o jei kažkas atsuka kraną kitame aukšte, vanduo išvis dingsta, tai ypač malonu besimaudant. Susisiekus su Klaipėdos bendrabučiu, liekame tik pamaitinti pažadais, apie situaciją iš šildymą ir karštą vandenį prižiūrinčios „Velmos” gavome tik pagrasinus krieptis į VEĮ ir NVSC tačiau jokių priemonių taip niekas ir nesiima. Kur kreiptis kad kažkas pradėtų reaguoti
Kur b13t ataskaita uz birzeli?!?