Klaipėdos turizmas: atvirkštinė koreliacija (1)

Nuomonės
Avatar photoAtvira Klaipėda
2018-05-21

Koreliacija (arba koreliacijos koeficientas) tikimybių teorijoje ir statistikoje yra statistinis ryšys tarp kintamųjų. Ši sąvoka plačiau naudojama ekonomistų ir finansininkų. Tiriami įvairūs rinkos pokyčiai ir vertinamas tiek tiesioginis, tiek atvirkštinis įvairių faktorių poveikis ekonomikai. Siūlau patikrinti paprastą atvejį – ar yra priklausomybė tarp darbuotojų skaičiaus bei skiriamo savivaldybės finansavimo ir municipalinės įstaigos pasiekiamo rezultato.

Taigi, kalba eina apie Klaipėdos turizmo ir kultūros informacijos centrą. Pats pavadinimas sako, jog šios municipalinės įstaigos pagrindinė funkcija – informacijos sklaida turistams, atvykstantiems į Klaipėdą. Šiandieniniame moderniame pasaulyje labai svarbu šią sklaidą vykdyti pasitelkiant socialinę mediją: „Facebook”, „Instagram”, „Twitter”, „LinkenIn”… Kadangi „Twitter” ir „LinkedIn” nieko neradau apie minėtą organizaciją, tai pasirinkau populiariausią kanalą „Facebook”. Taigi, įvedu į jo paiešką pavadinimą ir, deja, tokios paskyros čia nerandu.

Žiūriu į viską ir užsieniečio, turisto iš Italijos akimis. Kitos paieškos kalbos: lietuvių, anglų, rusų, ispanų.

Yra Klaipėdos rajono, bet ne Klaipėdos miesto turizmo ir informacijos centras. Azartas paieškai didėja žinant, kad šeštadienį vyko nuostabus laivų paradas, o aš jame negalėjau dalyvauti ir stebėti. Tai tikiu, jog bent čia pamatysiu puikių, žavių, profesionalių fotografijų.

Jei nerandu per FB, tada per „Google” ieškau minėtos įstaigos internetinio puslapio. Randu. Bet jokios informacijos apie vykusią šventę čia nėra, pats puslapis niūrus, neįdomus, nepatrauklus.

O kur mano išsvajotasis FB? Paprastai visos nuorodos ir link į kitas internetines paskyras būna viršuje, dešinėje, geriausiai matomoje vietoje. Tyrimą tęsiu ir randu, kad nuoroda yra, bet ji pačioje apačioje, kairėje pusėje t.y. jei nežinosi, tai ir nerasi. Čia yra nuorodos į FB ir „Instagram” paskyras. Apie „Instargam” atskira kalba, bet ir FB labai nustebino… 

Taigi, ką užsienietis pirmiausia pamato?  Keistas atsitiktines nuotraukas. Informacijos pateikimas sausas ir labai ribotas. Svarbiausia – kad pats informacijos centras sekmadienį nedirba, taigi jokios info savaitgaliais negausite. Jokių gražių emocijų iš vykusios šventės!

Sekėjų ši paskyra turi apie 4 tūkst. Ar tai daug, ar mažai galime atsakyti tik palyginus. Pasižvalgau pirmiausia po viešbučius ir restoranus, pramogų organizatorius ir kitus informacijos šaltinius. Pateikiu tik keletą:

„Freidricho pasažas” – 38 tūkst.

„Amberton Hotel Klaipėda” – 6 tūkst.

Restoranas „Monai” – 10 tūkst. 

„Miesto žirafos” – 20 tūkst. 

„Klaipėda, aš su tavimi” – 16 tūkst. 

Ir užkliuvo akis būtent už šios FB paskyros. Čia radau gerą, informatyvų ir emocingą šventės pristatymą.

Kas tai per organizacija, kurios istorija prasideda vos prieš 10 mėnesių? Joje komanda susideda iš dviejų asmenų: Monika Montvilė ir Darius Montvilas. Susisiekus su jais paaiškėjo, kad tai klaipėdiečiai emigrantai, gyvenantys Londone ir po darbo kuriantys teigiamą emociją apie Klaipėdą ir visą pajūrio regioną.

Pats laikas grįžti prie koreliacijos. Šį kartą ji gaunasi atvirkštinė. Klaipėdos turizmo ir kultūros informacijos centre dirba 7 apmokami darbuotojai. Prieš mėnesį jų buvo 10 (šaltinis –  https://rekvizitai.vz.lt). Ši įstaiga gauna finansavimą iš Savivaldybės, turi puikias patalpas miesto centre, turi technines priemones: kompiuterius ir t. t. Ir jos pagrindinė funkcija – INFORMACIJOS SKLAIDA turistui.

Deja, ten, kur šiuolaikinis turistas ieško informacijos t. y. socialiniai tinklai ir visa virtuali internetinė erdvė – informacijos pateikimo lygis neprofesionalus, neatraktyvus. Pačios informacijos mažai ir surasti šį šaltinį beveik neįmanoma. 

Tuo metu du asmenys, dirbdami tik laisvalaikiu ir be finansavimo, pateikia apie Klaipėdą daugiau informacijos ir turi kelis kartus didesnę auditoriją.

vada viena – nėra tiesioginio ryšio tarp Savivaldybės įmonėms teikiamo finansavimo ir galutinio rezultato. Na, nebent ši koreliacija neigiama – t.y. kuo daugiau pinigų duosi, tuo mažesnis rezultatas bus.

Julius Klimas
Žymos: | | | | | |

Komentarai (1):

Įrašo “Klaipėdos turizmas: atvirkštinė koreliacija” komentarų : 1

  1. Renaldas parašė:

    Tiesiai į dešimtuką, Juliau.
    Šių metų kovą atlikęs panašias paieškas google pagalba tikrinau ką randa turistas vokietis, dar tik planuodamas kelionę į Klaipėdą ar svarstydamas lipti jam iš kruizinio laivo, ar likti kajutėje, radau dar blogesnį vaizdelį. Esu išsaugojęs ir viešinęs tinklapio foto iki pastarųjų kosmetinių pakeitimų – buvo visai neskanu. Ir tokia pagrindinė Klaipėdos vizitinė buvo pristatoma visus pastaruosius metus. Galima tik spėti kiek Hermanų ir Brunhildų taip ir neatvyko į Klaipėdą po tokio pirminio susipažinimo. Dabartinė jūsų analizuota tinklapio versija yra jau pagerinta jos versija. Paviešintas vertinimas ir susitikimas su centro valdybos nariais bei centro vadove Romena Savickiene kažkiek pajudino šį klausimą, bet akivaizdu, kad nepakankamai. Prieš kelias savaites išsiunčiau Klaipėdos savivaldybės administracijai prašymą organizuoti naujo KTKIC vadovo atrankos konkursą bei rekomendacijas tinklapio tvarkymui. Atsakymo dar neturiu, bet kai tik, pasidalinsiu.
    Įdomi detalė. KTKIC vadovė Romena Savickienė dalyvavo prieš mėnesį vykusioje diskusijoje dėl strategijos Klaipėda 2030, kitaip vadintos Mėlynuoju proveržiu. Aptarinėjant turizmo Klaipėdoje temą bei tą patį tinklapį R.Savickienė apmaudavo dėl darbuotojų ir laiko stokos. Suprask, dirba tik 5 žmonės, jie blaškosi po užsienio turizmo parodas ir nėra net kada tinklapio tvarkyti. Po susitikimo AtviraKlaipėda žurnalistas Martynas Vainorius patikrino ir rado, kad darbuotojų yra ne 5, o tuo metu visi dar visi 12. Mirusios sielos, gaunančios atlyginimą ir nedirbančios įstaigoje? Įstaigoje, išlaikomoje iš savivaldos biudžeto.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Miestas, Svarbu

Sustabdytas Klaipėdos turizmo strategijos kūrimas

Klaipėdos savivaldybė sustabdė miesto turizmo plėtros strategijos kūrimą „iki atsiradusių aplinkybių pasibaigimo“. Sutartis dėl tokios strategijos sukūrimo, pasirašyta su VšĮ ...
2024-12-18
Skaityti daugiau

Miestas

Klaipėda ieško miesto turizmo strategijos kūrėjo

Klaipėdos miesto savivaldybė paskelbė, kad perka miesto turizmo plėtros strategijos sukūrimo paslaugas. Strategija, kuri turi būti sukurta per 5 mėnesius, ...
2024-05-29
Skaityti daugiau

Miestas

Žuvies dienos įsibėgėja: laukia rekordas ir laivų paradas

Šeštadienį Klaipėdoje tęsiasi nauja vasaros sezono pasitikimo šventė – Žuvies dienos. Senamiesčio gatvelėse ir dalyje Teatro aikštės iki sekmadienio pavakarės ...
2024-05-18
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

Share This