„Smiltynės perkėla” keis kainas

Svarbu, Uostas ir jūra
Avatar photoMartynas Vainorius
2018-05-09

Ketvirtadienį Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija (VKEKK) turėjo derinti didžiausią Susisiekimo ministerijos valdomos AB „Smiltynės perkėla” tarifą, tačiau trečiadienio popietę informuota, jog šis klausimas nebebus svarstomas.

Suderinus šį tarifą vėliau bus koreguojamos ir kėlimosi per Kuršių marias kainos, kurios nekito jau keletą metų. Tiesa, kokios jos bus, anot bendrovės vadovo Dariaus Butvydo, dar tik skaičiuojama.

„Smiltynės perkėla” planuoja, kad lyginant su 2017-aisiais, sumažės ir keleivių, ir transporto priemonių srautai – atitinkamai 1,8 ir 4,3 proc. Nepaisant to, numatoma didinti darbuotojų atlyginimų vidurkį. Martyno Vainoriaus nuotr.

D. Butvydo teigimu, didžiausias tarifas, paprastais žodžiais tariant, yra riba, kiek leidžiama bendrovei uždirbti. Iki šiol jis būdavo tvirtinamas kartą kas penkerius metus, o dabar, pasikeitus tvarkai, tai bus daroma kartą kas trejus.

VKEKK parengtoje pažymoje siūloma nederinti „Smiltynės perkėlos“ valdybos patvirtinto didžiausio tarifo. Bendrovė pageidavo, kad jis būtų 5,589 mln. eurų, o komisijos specialistai mano, kad jis turi būti 5,380 mln. eurų.

Pasak D. Butvydo, tai – standartinis atvejis, nes VKEKK beveik visada randa, kur prie ko „prikibti”.

„Užbaigus procedūras dėl didžiausio tarifo bus šiek tiek koreguojamos ir kėlimosi keltais kainos, nes per pastaruosius penkerius metus pakeitimų įvyko nemažai, tarp jų – ir euras. Jį įvedus, mūsų kainos netgi buvo sumažėjusios. Tačiau kol kas negaliu pasakyti, kaip keistųsi kainos – dar atliekami skaičiavimai”, – sakė „Smiltynės perkėlos” vadovas.

VEKK pažymoje rašoma, kad 2015–2017 metais bendrovė kasmet gavo vidutiniškai 750 tūkst. Eur pelną, o didžiausias – 897 tūkst. –  buvo uždirbtas pernai.

Didžiausią sąnaudų dalį – beveik 42 proc. – pernai sudarė išlaidos darbuotojams (27 proc. šių išlaidų teko administracijai). Laivyno padalinio darbuotojų išlaikymo sąnaudos vidutiniškai sudaro apie 850,8 tūkst. Eur per metus. Kurui bendrovė pernai išleido 262 tūkst. eurų.

„Smiltynės perkėla” planuoja, kad lyginant su 2017-aisiais, sumažės ir keleivių, ir transporto priemonių srautai – atitinkamai 1,8 ir 4,3 proc. Nepaisant to, numatoma didinti darbuotojų atlyginimų vidurkį. Jis pernai siekė 956 eurus (išminusavus atvejus, kai mokama už nukrypimų nuo normalių darbo sąlygų, darbą švenčių ir poilsio dienomis, viršvalandžius, naktinį darbą). Minėtąjį vidurkį numatoma padidinti 30 eurų.

2018-2020 m. bendrovė planuoja investuoti 10,1 mln. eurų. Didžiausią dalį investicijų – 6,9 mln. – eurų numatoma skirti transporto priemonėms.

Per šiuos ir ateinančius metus „Smiltynės perkėla” dar turės sumokėti 524 tūkst. Eur paskolų pagal lizingo sutartis keltui „Baltija“ išperkamosios nuomos būdu įsigyti.

Žymos: | |

Komentarai:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

ELTA

Neigia mero kalbas apie kapitonų trūkumą (2)

Neringos merui Dariui Jasaičiui kalbant apie itin prastą susisiekimo su Klaipėda situaciją ir dėl to gyventojams kylančius iššūkius, „Smiltynės perkėlos“ ...
2025-02-16
Skaityti daugiau

ELTA

Kalbos apie tiltą per Kuršių marias - neatsakingas požiūris?

Neringos merui Dariui Jasaičiui prakalbus apie poreikį statyti tiltą į Kuršių neriją, Lietuvos nacionalinė UNESCO komisija teigia, jog tokie pareiškimai ...
2025-02-03
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

Aptarė jūrinės infrastruktūros plėtrą ir strateginius projektus

Susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis šią savaitę lankosi Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijoje ir „Smiltynės perkėloje“, kur su šių bendrovių vadovais ...
2025-01-31
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

undefined
undefined
Loading
Share This