Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2018-04-10 |
Ir vėl krovos rekordus fiksuojančiame Klaipėdos uoste šįkart yra ir dar vienas istorinis įvykis – pirmą kartą daugiausiai krovinių perkrovė ne AB Klaipėdos jūrų krovinių kompanija („Klasco”).
Naujuoju lyderiu, pasak Uosto direkcijos generalinio direktoriaus Arvydo Vaitkaus, tapo UAB Birių krovinių terminalas (BKT).
BKT vadovas Vidmantas Dambrauskas „Atvirai Klaipėdai” sakė, kad įmonės krova per pirmą šių metų ketvirtį siekia apie 2,3 mln. tonų. Tai – apie dešimtadaliu daugiau nei pernai.
Visas uostas per pirmą ketvirtį perkrovė 10,79 mln. tonų – 4,7 proc. arba 483,3 tūkst. tonų daugiau nei pernai. Tad BKT dalis visoje krovoje jau siekia beveik penktadalį.
„Puikus ketvirčio rezultatas”, – teigė A. Vaitkus.
BKT tarp uosto kompanijų išsiskiria ir bene didžiausiomis algomis. „Sodros” pateikiamais duomenimis, vasarį čia dirbo 127 žmogus, o vidutinė alga siekė 3 202 eurus.
Uosto direkcijos pateikiamais duomenimis, kovą uoste perkrauta 3,54 mln. tonų krovinių – tai yra geriausias kovo mėnesio rezultatas per pastarąjį dešimtmetį.
Kovą uoste augo visų krovinių, išskyrus biriuosius, krova. Pastarajame segmente neigiamą rezultatą, anot A. Vaitkaus, lėmė sumažėjusios grūdų krovos apimtys. Tai esą lėmė praėjusių metų derlius ir mažesnės kainos. Uosto vadovas išskyrė ir ankstesnės „Lietuvos geležinkelių” vadovybės politiką, kuri galėjo lemti, kad vis daugiau grūdų augintojų ir eksportuotojų renkasi ne geležinkelius, o autotransportą.
„Šį segmentą galima gerinti, tik galbūt reikia laiko. Buvusi geležinkelių vadovybė dirbo teisingai įmonės pelno atžvilgiu. Grūdovežiai būdavo išnuomojami, kur jie dirbdavo nežinau, nors ir kalbėdavomės, kad tarifas galėtų būti palankesnis vietiniams augintojams, jis būtų leidęs uždirbtų ir Uosto direkcijai. Man sakydavo, kodėl siūlau mažinti įmonės pelną. Dabartinė vadovybė į šį klausimą žiūri kur kas lanksčiau”, – sakė A. Vaitkus.
Pasak jo, augančią konteinerių krovą lėmė ir ženkliai augantys „Klaipėdos Smeltės” rezultatai.
„Turime daugiau užkrautų, o ne tuščių konteinerių”, – sakė Uosto direkcijos vadovas.
Nors krova uoste ir augo, į jį per pirmą ketvirtį atplaukė 1 608 laivai – 0,9 proc. arba 15 laivų mažiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu.
„Tai rodo, kad laivai ir toliau atplaukia vis didesni. Ir šiuo metu prie „Klaipėdos Smeltės” krantinių stovi 48 metrų pločio ir 300 metrų ilgio laivas”, – sakė A. Vaitkus.
Jo paminėtas gigantas – tai į Klaipėdą iš Gdynės atplaukęs Maltoje registruotas „MSC Athens”.
Rinkliavų planas, anot A. Vaitkus, per ketvirtį viršytas 7 proc.
Kai toks puikus pelnas, gal tuneliui užteks pinigėlių?