Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2018-04-07 |
Klaipėdos miesto tarybos Jūrinių ir vidaus vandenų reikalų komisija ketina pasiekti, kad Pilies tiltas būtų keliamas du kartus per dieną – visa procedūra užimtų po 40 minučių.
Taip tikimasi privilioti buriuotojų prie Dangės krantinių, esančių tarp Pilies ir Biržos tiltų. Tačiau dėl tokių užmojų miesto biudžete reikės surasti apie 16 tūkst. eurų. Kliūtimi tokioms operacijoms dar yra ir iki šiol vis nepašalinamas garantinis šviesoforų gedimas.
Minėtoji komisija periodinio Pilies tilto kėlimo klausimą svarstė dar vasario pradžioje ir ketino iki kovo parengti bei pasitvirtinti grafiką.
Penktadienį vykusio posėdžio metu buvo pristatytas siūlomas grafikas, pagal kurį Pilies tiltas darbo dienomis būtų keliamas du kartus – ryte ir vakare, o savaitgaliais ir švenčių dienomis – tris kartus.
Pasak Savivaldybės administracijos Miesto tvarkymo skyriaus vedėjos Irenos Šakalienės, pagal 2016 m. kovą pasirašytą trejų metų sutartį su UAB „Viadukas” buvo numatyta, kad tiltai bus keliami 180 kartų. Viena tokia operacija buvo įkainota 29,14 Eur.
„Tokiam papildomam tilto kėlimui reikėtų daugiau nei 13 000 eurų. Dar reikėtų aiškintis su viešaisiais pirkimais, ar būtų galima papildomai pirkti, nes pirkti iš kito šaltinio būtų nelogiška”, – sakė I. Šakalienė.
Tačiau posėdyje dalyvavęs „Viaduko” Klaipėdos skyriaus viršininkas Arvydas Biesevičius sakė, kad bendrovė nebesutiktų teikti tokią paslaugą už tą patį įkainį, kuris esą nebeatitinka realybės.
„Mes už 30 eurų negalime pastatyti 2-3 žmonių. Mažiau nei minimumas žmogui. Jei keliama pagal pavienį poreikį, tai kaina yra apie 200 eurų. Jei tai būtų periodinis kėlimas, kaina galėtų būti apie 40 eurų”, – sakė A. Biesevičius.
Jis taip pat atkreipė dėmesį, kad iki šiol nėra sutvarkyti ant tilto esantys ir eismo, ir navigaciniai šviesoforai, o dėl to nenusileidžia užkardai.
„Prie jų lygiagrečiai yra prijungta ir signalizacija, kuri neveikia. Reikia būtinai kviestis įrangos tiekėjus. Kai keliame tik naktimis, nėra dar tokios baimės, atvažiuoja specialistai, patvarko vienkartinį gedimą. Aiškinomės, kad kompiuterinė automatika yra tvarkinga, kažkas yra šviesoforų valdiklyje, o tai jau persiduoda ir užkardams. Tačiau tai garantinis gedimas ir mes negalime prie to lįsti”, – sakė A. Biesevičius.
Pilies tilto rekonstrukcija buvo baigta 2014-ųjų gruodį. Darbų rangovas buvo UAB „Hidrostatyba“, subrangovas – ta pati UAB „Viadukas“. Rekonstrukcija atsiėjo per 3,6 mln. eurų.
Po diskusijų buvo sutarta, kad reikėtų atsisakyti siūlyto tilto kėlimo šventinėmis dienomis per pietus, o patį pakėlimo laiką pailginti iki 40 minučių, nes vien pats tilto mechanizmas kyla ir leidžiasi 12 minučių. Tokiu atveju tiltas būtų keliamas beveik 400 kartų, o jei jo pakėlimo tarifas iš tiesų būtų 40 eurų, tai tokia paslauga miesto biudžetui atsietų 16 000 eurų.
Tad dabar tiltą siūloma darbo dienomis kelti 6.20 – 7 val. ir 21 – 21.40 val. Savaitgaliais ir šventinėmis dienomis jis būtų keliamas 8 – 8.40 val. ir 22.30 – 23.10 val.
VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas” direktorius Gintaras Neniškis teigė, kad viešajam transportui toks Pilies tilto kėlimas problemų nesudarytų, nes juo važiuoja tik 9 maršruto autobusas.
Parašykite komentarą