Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2018-03-09 |
Klaipėdos vicemeras Artūras Šulcas penktadienį sušaukė specialistų pasitarimą, kuriame aiškintasi, ar nereikėtų keisti sniego valymo ir išvežimo tvarkos, kad ir žiemą, ir prasidėjus atlydžiui būtų kuo mažiau traumų ar skaudžių nelaimių.
Savivaldybės tarnautojai tikina, kad viešosiose erdvėse esančius šaligatvius valanti bendrovė „Klaipėdos želdiniai” šiemet buvo itin spaudžiama, gavo beveik 10 tūkst. eurų mažiau (dėl baudų ir sumažinus apmokėjimą už darbus), tad situacija esą tikrai yra susitvarkiusi. Tačiau to negalima pasakyti apie prie daugiabučių ir kai kurių privačių objektų esančias erdves, kurias prižiūri administratorių, bendrijų ar įstaigų samdomi rangovai.
Tad buvo sutarta, kad bus bandoma išspręsti ir amžiną problemą, kai kelius valantys rangovai suverčia sniegą ant šaligatvio, o jį prižiūrintys darbininkai – atgal ant kelio.
„Nenoriu pasakyti, kad nelaimė kovo 6 dieną Herkaus Manto gatvėje (senjorė pakliuvo po autobuso ratais Atgimimo stotelėje ir buvo mirtinai sužalota – aut. pst.) įvyko dėl nesukoordinuoto darbo, versijų gali būti visokiausių ir tik tyrėjai viską nustatys. Tačiau faktas, kad prie visų stotelių yra suledėjusio sniego kalnai, paslysti galimybė yra. Tiesa, statistika rodo, kad per vasarį ypatingai daug traumų nėra, greitoji mini tik 3-4 atvejus, kai susižalota paslydus. Gatvės tikrai neblogai valomos, o su šaligatviais buvo bėdų. Centre buvo valoma patenkinamai, aišku, keistai atrodė, kad tai buvo daroma prie minus 15, o ne tada, kai tik baigėsi snygis. Yra ir atvejų, kai tik dalis šaligatvio pravalyta, o, pavyzdžiui, Dubysos gatvėje atskiri gabalai nevalyti, prie arenos nevalyta. Visi savininkai privalo prižiūrėti savo teritorijas. Džiaugiuosi, kad Olegas Mariničius pradėjo kabintis ir tikiuosi pokyčių, nes Savivaldybės administracijos direktorius iki šiol per mažai skyrė dėmesio tokiems kasdieniams reikalams”, – dėstė vicemeras Artūras Šulcas.
VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas” direktorius Gintaras Neniškis teigė, jog stotelės tikrai buvo valomos, esą būta ir gerokai sunkesnių žiemų, kai keleiviai net negalėdavo išlipti.
„Situacija ženkliai geresnė. Aišku, sniego kalnai jos nepagerina – truputėlį pašildo saulė, tirpsta, vėl šąla, žmonės tikrai gali paslysti. Klausimas, kada reikėtų išvežti? Pagrindinėse stotelėse, mano nuomone, reikėtų iškart išvežti. Suprantu, kad nepigu tai būtų. Bet dabar gaunasi taip, kad įvažas nuvalo ir sniegą suverčia ant šaligatvio. Šaligatvių valytojai verčia jį atgal. Jei iškart išvežtų, visiems būtų geriau. Reikia sisteminio sprendimo, ypač centrinėje dalyje, kur gatvėse nėra eismo juostas skiriančio žolyno”, – dėstė G. Neniškis.
A. Šulcas teigė, kad kalba apie pinigus net neturėtų eiti, nes jų yra ir net neišnaudojami visi, nes čia svarbiausia žmonių sveikata ir gyvybė.
Dabartinės taisyklės numato, kad sniegas gali būti kraunamas ant šaligatvio krašto, bet taip, kad netrukdytų pėstiesiems.
„Niekada neveždavome viso sniego, jis dažniausiai laikomas tarp medžių, kur niekam netrukdo. Visą išvežti būtų lyg pinigai į vandenį. Bet manau, kad tikrai galima apsvarstyti galimybę, kai bus poreikis jį vežti”, – sakė Savivaldybės administracijos Miesto tvarkymo skyriaus vedėja Irena Šakalienė.
Pasak jos, šiemet ypač daug buvo bartasi su „Klaipėdos želdiniais”, išrašyta baudų ir sumažintas apmokėjimas už beveik 10 tūkst. eurų, kol galiausiai pasiektas tikrai geras rezultatas.
Nors pasitarimo dalyviai konstatavo, kad prasčiausia padėtis vis yra prie daugiabučių ir privačių objektų, Savivaldybės administracijos Viešos tvarkos skyriaus vyresnysis patarėjas Marius Pankevičius tvirtino, kad skundų iš pačių gyventojų sulaukiama mažai – šiuo metu yra tik trys-keturi.
„Žmonės dažniausiai nežino, kas už konkrečios teritorijos priežiūrą yra atsakingas. Mes turime Savivaldybės interneto svetainėje esančiame žemėlapyje rodyti, kas ir kur valo. Jau pradėjome dirbti čia linkme”, – sakė Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Olegas Mariničius.
M. Pankevičiaus įsitikinimu, tai iš tiesų būtų geras sprendimas, nes žmonės iškart žinotų, į ką reikia kreiptis, nes pagrindinis tikslas yra, jog būtų susitvarkyta, o ne nubausta.
Baigdamas susitikimą A. Šulcas reziumavo, kad reikia dar labiau stiprinti kontrolę prie daugiabučių, revizuoti taisykles, susidėlioti algoritmus, kas kaip veikia esant konkrečioms situacijoms ir galbūt suzonuoti vietas, kur sniegas visada turi būti išvežamas.
Šaligatvių valymas šiemet vertintinas nuo „blogai” ir „labai blogai” ir tai taikytina tiek magistraliniams, tiek prie daugiabučių esantiems šaligatviams. Pradedami valyti tik apie pietus, valomi tik po kelių dienų po snygio ir t.t. ir panašiai.