Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2018-02-28 |
„Hibridinės grėsmės yra mūsų laikmečio realybė. Susisiekimo sektoriaus įmonės tokias grėsmes labai aiškiai identifikuoja ir kartu demonstruoja, jog yra pasiruošusios veikti net sudėtingiausiomis sąlygomis“, – sako susisiekimo ministras Rokas Masiulis, apibendrinęs trečiadienį vienu metu keliose Lietuvos vietose vykusias šalies mastu didžiules hibridinio saugumo pratybas „Hybrid Wind IoT 2018“, kuriose dalyvavo ir kelios mūsų miesto įmonės bei institucijos.
Pranešama, kad saugumo specialistų parengtas pratybų scenarijus dinamiškai vystėsi trijuose skirtinguose Lietuvos miestuose Vilniuje, Klaipėdoje ir Šeštokuose ir šešiuose čia įkurtuose strateginiuose objektuose.
„Šios pratybos ypatingos tuo, kad jų metu ne tik kiekviena įmonė ir institucija išbando savo pajėgumus ir reakciją, bet ir gebėjimą efektyviai bendradarbiauti tarpusavyje. Reaguodami į kintančią saugumo situaciją ir hibridines grėsmes turime būti pasiruošę ne laukti pagalbos iš išorės, bet patys maksimaliai jas įveikti. Tai mums tenkanti atsakomybė valdant strateginius valstybės objektus“, – pranešime cituojamas ir „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Mantas Bartuška.
Visoje Lietuvoje inscenizavus judriojo ryšio (GSM) dingimą, netoli uostamiesčio esančioje automagistralės Vilnius-Klaipėda atkarpoje užfiksuota kelio ženklų nepaisanti karinė kolona.
Jau už keliasdešimt minučių „Oro navigacija“ sulaukė prašymo iš orlaivio vado leidimo avariniu būdu leistis Vilniaus oro uoste dėl lėktuvo gedimo bei informavo Lietuvos oro uosto kolegas ir atitinkamas tarnybas. Pagal turimą informaciją, orlaiviu skraidinami šauktiniai.
Vos už penkių minučių pasiekė žinia apie užminuotą viaduką ties Centriniu Klaipėdos terminalu (CKT) ir juo nedelsiant stabdomą geležinkelio eismą. Dėl šio incidento buvo uždarytas eismas į šalia esančią Naująją Smiltynės perkėlą. Kad nebūtų sutrikdytas susisiekimas su Kuršių nerija, perkėlos keltai buvo nukreipti į kitą uosto krantinę.
Į CKT patekti turėjusi Sąjungininkų kolona, lydima Karo policijos, sėkmingai buvo nukreipta alternatyviu keliu į terminalą ir pakrauta į laivus išvykimui.
„Nesant mobiliojo ryšio, situacija Klaipėdos uoste ir mieste sėkmingai buvo valdoma alternatyviomis ryšio priemonėmis iš bendro uosto koordinacinio centro, dalyvaujant visų atsakingų tarnybų atstovams“, – pranešime cituojamas Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos Ekstremalių situacijų operacijų centro koordinatorius Egidijus Kuzmarskis.
Tuo tarpu kitoje Lietuvos pusėje Šeštokų geležinkelio stotyje susiklosto avarinė situacija ir nuo prekinio traukinio nuvirsta transportuotas karinis krovinys, iš kurio ant grunto ima sunktis teršalai. Analogiška situacija nutinka ir Centriniame Klaipėdos terminale. O kelios institucijos susiduria su kibernetiniais išpuoliais.
Per kiek daugiau nei valandą įvykusią virtinę incidentų turėjo eliminuoti pačios susisiekimo įmonės ir institucijos, išvien veikdamos ir su specialiosiomis tarnybomis. Teigiama, kad ši užduotis sėkmingai įveikta vos per 4 valandas, kai esą buvo atstatytas sutrikęs įmonių ir institucijų darbas.
Pranešama, kad pratybų metu siekiant efektyviai priimti sprendimus pirmą kartą buvo pasitelkta „Daiktų interneto“ (ang. Internet of Things) technologija, kurios vienas iš komponentų – dirbtinis intelektas. Šio analogų Europoje kol kas neturinčios naujovės bus pasitelkiamos ir ateityje, siekiant užlopyti galimas saugumo spragas.
Klaipėdos apskrities policija praneša, kad pratybose aktyviai dalyvavo ir uostamiesčio pareigūnai. Jų veiksmus koordinavo ir pratybų štabe policijai atstovavo Viešosios tvarkos tarnybos viršininkas Andrius Leliuga, taip pat – ilgametis buvęs Jūrų uosto policijos skyriaus, dabar – Neringos policijos komisariato viršininkas Viktoras Freigofas.
Be šių pareigūnų, pratybose dalyvavo 4 policijos ekipažai, kurie kontroliavo įvažiavimą į Naująją Smiltynės perkėlą, stebėjo pratybų „legendos“ realizavimą ir stengėsi tinkamai reaguoti į susiklosčiusią situaciją, sakoma policijos pranešime.
Pratybose dalyvavo AB „Lietuvos geležinkeliai“, VĮ Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija, VĮ „Oro navigacija“, VĮ Lietuvos oro uostai, AB „Lietuvos radijo ir televizijos centras“, Lietuvos transporto saugos administracija.
Jose vaidmenį neutralizuojant grėsmes taip pat atliko Lietuvos policijos antiteroristinių operacijų rinktinė „Aras“, UAB Centrinis Klaipėdos terminalas, Lietuvos kariuomenė. Pratybas stebėjo ir kitų valstybės institucijų ir specialiųjų tarnybų atstovai.
Parašykite komentarą