Klaipėdoje kuria unikalią baržą

Verslas
Avatar photoAtvira Klaipėda
2018-01-23

Lietuvos SGD klasteris pranešė, jog jo iniciatyva suburtas tarptautinis konsorciumas Klaipėdoje kuria unikalią vidaus vandenų transporto priemonę. Suskystintosiomis biodujomis (SBD) ir elektros baterija varomos hibridinės baržos prototipą tikimasi pristatyti jau vasario pabaigoje.

Savo žinias ir turimus resursus įgyvendinant inovatyvų technologinį projektą sujungė partneriai iš trijų šalių: Klaipėdoje įsikūrusi antrinė Vakarų laivų gamyklos įmonė „Western Baltic Engineering“, švedų kompanija „Avatar Logistics“, Hamburgo uosto rinkodaros organizacija bei projekto vedančiuoju partneriu tapęs Klaipėdos mokslo ir technologijų parkas (KMTP), koordinuojantis ir Lietuvos SGD klasterio veiklą.

Naujasis technologinis sprendimas bus skirtas skystų krovinių gabenimui vidaus vandenų keliais tarp Stokholmo ir antrojo pagal dydį Švedijos miesto Geteborgo. Baržos ilgis sieks 86 m, krovinių talpa – 2114 kub. m. Būsimoji baržos operatorė – švedų kompanija „Avatar Logistics“.

Teigiama, kad šiuo metu kuriamas prototipas analogų pasaulyje neturi: tai, jog barža bus varoma SBD ir elektros baterija, sudarys galimybes pasiekti nulinį CO2, sieros ir kietųjų dalelių emisijų lygį.

SBD gaminamos iš biometano – metano dujas sukoncentravus jos gali būti tiekiamos į gamtinių dujų tinklą arba suskystinamos ir naudojamos kaip kuras transportui.

Pagrindinės žaliavos biodujų gamyboje yra atliekos, susidarančios gyvulininkystės, paukštininkystės ir  žemdirbystės srityse. Tarp žaliavų – ir dalis miestų komunalinių atliekų, komunalinių nuotekų valymo įmonių dumblas ir maisto perdirbimo pramonės įmonių technologinės atliekos.

Metano dujos  kaip ir CO2 sukelia šiltnamio efektą. Jų skystinimas ir deginimas stipriai prisideda tausojant aplinką.

Iki 2050 m. Švedija siekia visiškai atsisakyti dyzelinio kuro naudojimo, tad jos žvilgsnis ypač krypsta į inovatyvius ir aplinkai draugiškus sprendimus. Nors vidaus vandenų transportas vertinamas kaip vienas švariausių transporto sektorių, šis laivynas Europoje yra smarkiai pasenęs. Vidutinis vidaus vandenų baržų amžius čia siekia 25-erius metus.

„Europos Sąjunga stipriai suinteresuota vidaus vandenų laivyno atnaujinimu ir yra numačiusi tam priemones. Dabartinės aplinkybės sudaro itin palankią terpę laivų statybos sektoriaus vystymui, o taip pat plėtojant suskystintųjų gamtinių ir biodujų distribucijos grandinę“, – pranešime cituojamas KMTP Plėtros vadovas Andrius Sutnikas.

Jo teigimu, projektas Lietuvos SGD klasterio nariams atveria galimybes didinti verslo konkurencingumą kuriant visiškai naujas transporto technologijas.

Žymos: | | | | | |

Komentarai:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Švietimas

Mokslininkai ir verslininkai vienija jėgas

Klaipėdos universitete (KU) vyko diskusija, kuri prie bendro stalo sukvietė mokslininkus ir verslo atstovus. Diskusijoje buvo kalbama apie tai, kaip ...
2025-01-14
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

Statys žuvininkystės tyrimų laivą

Bendradarbiaudama su kompanija „FR. FASSMER GmbH & Co. KG“, Vakarų laivų gamyklos (VLG) įmonių grupė prisidės statant vieną esą moderniausių ...
2024-12-10
Skaityti daugiau

Verslas

Klaipėdietiškas standartas žengia per pasaulį

2014 m. Klaipėdoje pradėjęs veikti suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalas rinkoms pasiuntė žinią, kad plaukiojančius dujų importo terminalus galima eksploatuoti ...
2024-12-02
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

Share This