Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2018-01-15 |
Uosto direkcija pranešė, kad netrukus prasidės vienų iš seniausių Klaipėdos uoste krantinių, kurias naudoja UAB Klaipėdos konteinerių terminalas (KKT), rekonstrukcija.
KKT vadovas Vaidotas Šileika „Atvirai Klaipėdai” sakė, kad kol truks apie metus laiko suplanuoti 127 ir 128 krantinių rekonstrukcijos bei 127 A ir 129 A krantinių sutvirtinimo darbai, ro-ro ir generalinių krovinių krovą bus bandoma vykdyti bendrovės konteinerių terminale prie 143 ir 143A krantinių.
Tiesa, verslininkams vis dar kelia nerimą neaiškumais dar gaubiamas Malkų įlankos gilinimo projektas.
Uosto direkcija pranešė su konkursą laimėjusiais rangovais AS „Latvijas tilti“ ir UAB „Borta“, veikiančiais jungtinės veiklos sutarties pagrindu, pasirašiusi sutartį dėl 127 ir 128 krantinių rekonstrukcijos, 127 A ir 129 A krantinių sutvirtinimo, taip pat komunikacijų sutvarkymo. Rangos darbų vertė – 23,99 mln. eurų su PVM.
„Tai labai reikšmingi darbai, kurie padės Malkų įlankoje veikiančioms bendrovėms tapti dar konkurencingesnėms. UAB Klaipėdos konteinerių terminalas – viena produktyviausiai dirbančių uosto kompanijų, mus ypač džiugina jų veikla. Ši bendrovė pati daug investavo į savo teritorijos išvystymą, sėkmingai plėtojo naujus žemės plotus. Tikimės, kad atlikus šiuos darbus įmonė galės priimti didesnius laivus, didinti krovos apimtį, mat pirsas bus ne tik iš esmės atnaujintas, bet ir gerokai pailgintas“, – teigia pranešime cituojamas Uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus.
Jo teigimu, atlikus rekonstrukciją bus galima priimti iki 100 tūkst. tonų vandentalpos laivus. Planuojama, kad vėliau, po rekonstrukcijos, II etape prie naujų krantinių bus išgilinta iki 14 metrų.
Pasak KKT vadovo Vaidoto Šileikos, rekonstrukcijos sulaukusios krantinės buvo vienos iš seniausių Klaipėdos uoste, su labai ribotomis infrastruktūros galimybėmis (maksimali laivų grimzlė yra 7,2-8,5 m).
„Žinoma, kad uždarius vienintelę krantinę mes turėsime perorganizuoti savo darbus ir kai kuriuos krovinių srautus bandyti nukreipti per kitą, Konteinerių terminalą. Tai nėra taip paprasta, bet nėra kitos išeities, kitaip neįmanoma, nes tokiu atveju prarastume visus krovinių srautus”, – „Atvirai Klaipėdai” sakė V. Šileika.
Pasak jo, rekonstrukcija turėtų trukti apie metus.
Anot jo, jau dabar įmonė yra nemažai investavusi į suprastruktūros vystymą, naujų sandėlių statybą, o rekonstravus krantinę atsiras ir nauja moderni krovos technika, galinti priimti „Panamax” tipo laivus.
Gruodį vykusio Uosto tarybos posėdžio metu aptariant situaciją Malkų įlankoje, ji vadinta sudėtinga.
Uosto direkcija dar pernai liepos pabaigoje buvo pasirašė sutartį su užteršto grunto išvalymo, apdorojimo ir sandėliavimo projekto su konkursą laimėjusia jungtinės veiklos pagrindu veikiančia įmonių grupe, kurią sudaro estų ir suomių įmonės „Sito Rakennuttajat Oy“, „Vesirakennus Ojanen Oy“, „Vesityö Oy“, „Baltic Techservice OU“. Darbų vertė – 11,4 mln. eurų su PVM. Tačiau darbai iki šiol pat gruodžio vidurio nevyko, nes buvo iškilę ir klausimų dėl nuo kitų metų turėjusių įsigalioti griežtesnių aplinkosauginių reikalavimų.
Pasak V. Šileikos, avkatorijoje jau matyti, jog vyksta paruošiamieji darbai, tačiau nerimo dar netrūksta.
„Iki šiol nėra sprendimo, kaip utilizuoti užterštą gruntą, kuris yra po dokais ir įlankoje. Kad pilnai būtų galima atlikti įlankos gilinimo darbus turi būti pirmiausia rekonstruotos krantinės, nes prie tų, kur dabar yra jų atlikti negalima – krantinės neatitinka gylių, jos per mažai sukaltos. Visgi svarbiausias klausimas dabar yra, kaip išsispręs ta užteršto grunto problema”, – sakė V. Šileika.
Parašykite komentarą