Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2017-12-26 |
Uosto direkcija pranešė, kad antradienį popiet pradėti sekmadienio rytą tarp Pirmosios ir Antrosios Melnragių ant seklumos užplaukusio laivo „Ocean Crown“ gelbėjimo darbai. Laivą nutempti bando du vilkikai. Operacijai vadovauja Olandijos kompanija SMIT.
„Korpusas yra sandarus, ir nėra jokių žinių, kad kažkas galėtų būti blogai. Šiandien rytą yra gautas turto gelbėjimo planas. Ryšys su laivu palaikomas nuolat. Įgula turi būti laive. Viskas vyksta taip, kaip ir turi vykti tokiose situacijose”, – antradienį ryte surengtos spaudos konferencijos metu teigė Arvydas Vaitkus, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius.
„Susipažinsime su planu ir duosime leidimą pradėti procesą, jis prasidės kai tik bus tinkamos sąlygos”, – ryte informavo Adomas Alekna, Klaipėdos uosto kapitonas.
Anot jo, per naktį vėjas, kurio greitis siekė iki 19 m/s, laivą pasuko šiek tiek kairiau.
„Kiek kalbėjome su kapitonu, tai gal net ir šiek tiek geriau, nes laivo korpusas tiek neaplimpa smėliu”, – sakė A. Vaitkus.
„Pagal kapitono pranešimą, laive situacija normali, jokių trūkumų nėra. Reikės įgulos pagalbos užtvirtinant lynus. Bangos didelės, iki šiol sunku nustatyti grimzlę. Ekspertai nustatys, ar reikia papildomos jėgos, ar užteks vietinių vilkikų, kurių uoste yra šeši”, – teigė A. Alekna.
Laivo agento UAB „Euroga” vadovas Dionisas Sirutis teigė, kad laivo komanda jaučiasi gerai, jis taip pat patikino, kad viskas laive sandaru.
„Ocean Crown“ 44 tūkst. tonų grūdų turėjo pasiimti iš Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos („Klasco”).
Laive yra 1173 tonos mazuto, dyzelino – 112 tonos, 25,2 tonų lijalinių vandenų.
„Plano detalių nenorėtume komentuoti. Jei reikės ką papildyti ar atsiurbti tai bus ir daroma”, – sakė A. Vaitkus, paklaustas, ar reikės išsiurbti degalus.
Beje, niekas iš spaudos konferencijoje dalyvavusių asmenų negalėjo pasakyti, kuo remdamasi Krašto apsaugos ministerija pirmadienį išplatintame pranešime teigė, kad „apžiūros metu buvo fiksuota korpuso deformacija. Dėl blogėjančių oro sąlygų didėja tikimybė, kad laivo korpusas toliau deformuosis, ko pasekoje gali įvykti laive esančių naftos produktų išsiliejimas į aplinką”.
Parašykite komentarą