Lapkritį augo „Klaipėdos naftos” krova

Uostas ir jūra
Avatar photoAtvira Klaipėda
2017-12-07

Valstybės valdoma AB „Klaipėdos nafta“ (KN) lapkritį į talpyklas perpylė 646 tūkst. tonų naftos produktų – 18,8 proc. viršijo praėjusių metų lapkričio krovą.

Teigiama, kad spalį bendrovė išbandė naujas technologines inovacijas, kurios leis ateityje priimti platesnį krovinių spektrą. Dėl šios priežasties spalį bendrovė buvo apribojusi naftos produktų priėmimo apimtis, kurios lapkričio mėnesį sugrįžo į rugsėjo lygį.

KN Naftos terminalo departamento direktorius Gediminas Vitkauskas lapkričio pabaigoje susitikimo su politikais ir gyventojais metu buvo sakęs, kad lapkritį įmonė priėmė ir žaliavinės naftos bandomąją partiją.

Iš viso per sausį-lapkritį į bendrovės talpyklas perkrauta 6,342 mln. tonų naftos produktų, kai pernai tuo pačiu laikotarpiu perkrauta 6,758 mln. tonų. Teigiama, kad šios krovos mažėjimui pagrindinę įtaką darė geopolitinė situacija, kuomet užsitęsusi naftos tiekimo krizė iš Rusijos į Baltarusiją atsiliepė tranzitinių krovinių srautams iš šios šalies naftos perdirbimo gamyklų.

„Siekiame užsibrėžtų tikslų, todėl matome stabilų naftos produktų srautą, kas nuteikia optimistiškai“, – pranešime cituojamas Mindaugas Jusius, KN generalinis direktorius.

Kartu pranešama, kad trečiadienį bendrovės akcininkai pritarė KN investicijai į krantinių suprastruktūrą, rekonstruojant dvi dar 1963–1964 metais statytas krantines už 16,5 mln. eurų. Prie jų numatoma akvatoriją išgilinti iki 17 metrų. Po rekonstrukcijos Klaipėdos naftos terminalas galės vienu metu priimti ne du, o tris tanklaivius.

„Infrastruktūros pokyčius diktuoja pati rinka, kuri plečiasi, daugėja krovinių ir jų rūšių bei klientų. Krantinių rekonstrukcijos projektas sukurs pridėtines naudas ne tik KN, bet ir visai logistikos grandinei, kurią sudaro – Klaipėdos uostas, „Lietuvos geležinkeliai“, laivus aptarnaujančios kompanijos ir neabejotinai verslo partneriai. Išskirčiau pagrindines projekto naudas: bus pastatyta nauja papildoma krantinė ir po rekonstrukcijos vietoje dviejų bus trys. Per tris rekonstrukcijos etapus numatoma pasiekti 17 metrų gylį prie atnaujintų krantinių. Vienu metu prie jų galės švartuotis trys naftos tanklaiviai. Nuo 2020 metų įsigalios griežti aplinkosauginiai reikalavimai laivams dėl išmetamų dujų. Naujoje krantinėje KN įrengs modernią laivų naudojančių gamtines dujas SGD kuro užpildymo įrangą“, – vardijo M. Jusius.

KN Suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalas lapkritį į gamtinių dujų sistemą patiekė 1.641 mln. MWh, kai 2016 m. lapkričio mėn. buvo išdujinta 911 tūkst. MWh. Iš viso per 2017 metų 11 mėnesių išdujinta ir perkrauta 13.301 tūkst. MWh dujų (2016 m. atitinkamu periodu – 13.761 tūkst. MWh).

Bendrovės naftos terminalų 2017 m. lapkričio preliminarios pardavimo pajamos – 3,5 mln. Eur, kurios, lyginant su 2016 m. atitinkamo periodo pardavimo pajamomis (2,5 mln. Eur), yra 40 proc. didesnės. SGD terminalo preliminarios lapkričio gautos pajamos siekia 5,6 mln. eurų. Iš SGD veiklos gaunamos pajamos yra reguliuojamos Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos.

 

Žymos: | | |

Komentarai:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Svarbu, Uostas ir jūra

Bitumo krovos plėtra: artėjama prie starto

Akcinė bendrovė „KN Energies” (buv. „Klaipėdos nafta”) paviešino sutartį dėl bitumo vamzdyno į krantinę Burių g. 19  tiesimo darbų. Ši 779 ...
2025-01-14
Skaityti daugiau

Verslas

Klaipėdietiškas standartas žengia per pasaulį

2014 m. Klaipėdoje pradėjęs veikti suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalas rinkoms pasiuntė žinią, kad plaukiojančius dujų importo terminalus galima eksploatuoti ...
2024-12-02
Skaityti daugiau

Verslas

„KN Energies“ grupės pelnas išaugo daugiau nei dvigubai

Valstybės valdoma AB „KN Energies“ skelbia, jog per devynis šių metų mėnesius jos grupės pardavimo pajamos siekė 68 mln. eurų. ...
2024-11-18
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

Share This