Fotoamnestija 1988-1999

Kultūra
Avatar photoAtvira Klaipėda
2017-11-28

Gruodžio 1 d., penktadienį, 17 val., Klaipėdos apskrities viešosios I. Simonaitytės bibliotekos Galerijoje 13 L bus atidaroma Pauliaus Lileikio fotografijų paroda bei pristatomas leidinys „Fotoamnestija 1988- 1999“.

Šiuo pristatymu Lietuvos spaudos fotografų klubas pradeda fotografų autorinių parodų ir leidinių seriją, atskleisiančią dokumentinės, tikrosios fotografijos prasmę ir energiją šiandienos sekliame, gelmę prarandančiame pasaulyje, sakoma pranešime spaudai.

„Fotoamnestija“ – giliai fotoarchyvuose įkalintų atgimstančios Lietuvos vaizdų, įamžintų 1988–1999 m., inventorizacija. 50 darbų – tarsi 50 bylų, unikaliais fotovaizdiniais fiksuojančių atgimstančios Lietuvos įvykių raidą ir transformacijos periodą. Vizualus ir konceptualus savo archyvų peržiūrėjimas leido skelbti fotografiškąją amnestiją primirštoms erdvėms – portretams, įvykių akimirkoms, vaizdams – liudijančioms tiek ypatingą tautos dvasią, tiek kontrastingą sistemų kaitos periodą“, – parodos ir ją lydinčio leidinio įvade rašo Paulius Lileikis.

Straipsnyje „Apie vaizdo chemiją“ menotyrininkas Virginijus Kinčinaitis rašo: „Kita vertus, revoliuciniai Sąjūdžio laikai buvo parankūs avantiūrai ir iššūkiams. Juk reikėjo sukurti naują tikrovės vaizdavimo būdą, apie kurį brandžiame socializmo liūne niekas negalėjo pagalvoti. Įsisiūbavus Atgimimui reportažinei fotografijai nepalankus sovietinio įšalo statiškumas staiga nugarmėjo į prarają ir jį pakeitė nesibaigiantis vyksmas, kuriam toli gražu ne visi fotografai buvo pasirengę. Į šį naują įvykių verpetą galėjo nerti tik patys drąsiausi arba įžvalgiausi fotografai. Vieni gyveno veiksmo energija, kiti viską vertino per atstumą ir kūrė vaizdų archyvą ateičiai. P. Lileikis priklausė pirmiesiems, stebėtojo ir dalyvio vaidmenys jo atveju susilydė naujovių trokštančios kameros dinamikoje, jos įžūliame skvarbume, gebėjime akimirksniu atpažinti naujus užgimstančios tikrovės ženklus.(…) Kartais atrodo, kad P. Lileikis tiesiog jaunatviškai skubino savo fotografijomis šios išsvajotos, utopinės ateities išsipildymą“.

V. Kinčinaitis tuo pačiu įžvelgia ir Pauliaus Lileikio kūrybos istorinę prasmę: „Kadangi kiekvienas mūsų į praeitį sugrįžtame jau individualiu, vaizduotės ir užmaršties iškraipytu savo prisiminimų taku, tokios svarbios dabar atrodo P. Lileikio pastangos pagauti kolektyvinių, gaivalingų išgyvenimų akimirkas, kurios vėl tampa istorijoje pamesto bendrumo liudijimu.(….) P. Lileikio smalsumas ir jaunatviškas įžūlumas sugebėjo sukurti emocionalų ir individualizuotą istorinių įvykių dokumentą“.

Paroda „Fotoamnestija 1988-1999“ I. Simonaitytės bibliotekos Galerijoje 13 L bus eksponuojama iki 2018 m. sausio 2 d.

 

 

 

 

Žymos: | |

Komentarai:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Klaipėdos/Mažosios Lietuvos istorija, Svarbu

Šis tas apie Klaipėdos fotografijos istoriją

Įprastai pamačius nuotrauką, norisi kalbėti apie tai, kas joje pavaizduota, pasakoti istoriją, nes fotografija aprėpia svarbius kontekstus, susijusius su reikšmingais ...
2024-11-14
Skaityti daugiau

Svarbu, Veidai

Gatvės fotografas: „Norėjau būti žvaigžde, bet pats pradėjau jas kurti“

Klaipėdos Biržos tiltas – tikras „podiumas“ po atviru dangumi, nes čia jau aštuntus metus kiekvieną dieną būna fotoaparatu apsiginklavęs Andrius ...
2024-10-19
Skaityti daugiau

Kultūra

Demonstruos Sauliaus Jokužio „Jausmų paletę“.

Vasario 14-ąją,  17.30 val. Naujojoje Klaipėdos galerijoje (mados ir verslo centre „Herkaus galerija“) bus atidaroma Sauliaus Jokužio fotografijų paroda „Jausmų ...
2024-02-12
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

Share This