Valdantieji užsimojo prieš Klaipėdos gatvių „šviesoforizaciją“ (9)

Svarbu, Transportas
Avatar photoArtūras Šulcas
2024-06-12

„Įvyko avarija – pastatom šviesoforą. Mes taip visą miestą apdėliosim”, – trečiadienį Klaipėdos miesto tarybos Miesto ūkio ir aplinkosaugos komiteto posėdžio metu piktinosi Vidmantas Dambrauskas ir teigė, kad „mūsų Saugaus eismo komisija ir Transporto skyrius eina lengviausiu keliu”.

Apie būtinybę stabdyti „šviesoforizaciją” dabar miestą valdantys politikai buvo prabilę dar prieš savivaldos rinkimus, tačiau vėliau tokie raginimai pritilo.

Pastaraisiais metais didžiausia uostamiesčio eismo „juodąja dėme” vadinamojoje Rumpiškės ir Sauso 15-oios gatvių sankryžoje įvyko keli skaudžias pasekmes turėję eismo įvykiai. Po to savivaldybės Eismo saugumo komisija, kuriai vadovauja vicemeras Algirdas Kamarauskas, be kitų priemonių šioje sankryžoje rekomendavo įrengti šviesoforus. Tačiau savivaldybės administracija delsia tokią rekomendaciją įgyvendinti.

facebook.com/groups/Klaipėdos reidai II nuotr.

Šiuo metu yra parengtas savivaldybės Tarybos sprendimas pakeisti šių metų vasarį patvirtintą Klaipėdos savivaldybės 2024–2026 metų strateginį veiklos planą, kuriame jau yra numatyta įrengti šviesoforus minėtoje sankryžoje.

Būtent tai ir papiktino V. Dambrauską: „Nežinau, ar verta kalbėti apie Rumpiškės sankryžą, nes ten, mano galva, mes vakar ir frakcijoj kalbėjom – nueita pačiu paprasčiausiu keliu. Nors ir mūsų komiteto ir koalicijos programoje yra įrašyta, kad reikia peržiūrėti esamus šviesoforus ir jų veikimo principus. Mes einam tuo pačiu keliu: vėl ir vėl įrenginėjam šviesoforus. Taip, Arūnai, vakar juk frakcijoj kalbėjom, kad ten yra kitų, paprastesnių būdų kaip šitą problemą išspręsti… Ir ten kas 200 metrų jei bus šviesoforai, tai ar neužkišim gatvę?”

Ir pridūrė: „Aš ne principiniai… Galėsim pakeisti…  Moraliai tai mūsų Saugaus eismo komisija ir Transporto skyrius eina lengviausiu keliu: įvyko avarija – pastatom šviesoforą. Mes taip visą miestą apdėliosim”.

Į tai projektą komiteto nariams pristačiusi Indrė Butenienė, savivaldybės administracijos Strateginio planavimo skyriaus vedėja, atsakė, kad Eismo saugumo komisija „nusprendė kol kas susilaikyti”, o Transporto skyrius „atsiuntė motyvaciją”. Ji teigė, kad politikai gali teikti siūlymus išbraukti šią priemonę iš strateginio veiklos plano, nes toks planas yra skirtas tik 2025 m.

Galiausiai buvo sutarta, kad I. Butenienė pasitikslins dar kartą informaciją su vicemeru, Transporto skyriumi ir strateginio plano pakeitimas Tarybai jau gali būti teikiamas be tokio punkto.

Šių metų vasario pabaigoje žuvus vairuotojai, o praėjusią savaitę avarijoje sužeidus nepilnametę, Eismo saugumo komisija Sausio 15-osios ir Rumpiškių gatvių sankryžoje rekomenduoja drausti iš Rumpiškės g. važiuoti tiesiai ir sukti į kairę. Tai buvo nebe pirma šios komisijos ir ekspertų rekomendacija: į ankstesnes rekomendacijas beveik nebuvo atsižvelgta. Tačiau šįkart buvo pažadėta, kad per porą savaičių šioje sankryžoje bus įteisinti ne tik šie draudimai, bet ir įrengti laikinieji transporto greičio mažinimo kalneliai, kuriuos ateityje pakeis stacionarios iškiliosios greičio slopinimo priemonės. Skelbta, kad ateityje čia bus įrengta ir šviesoforais reguliuojama sankryža.

Aurelijus Jankauskas, Klaipėdos apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos skyriaus viršininkas, minėto posėdžio metu priminė, kad policija dėl šios „juodosios dėmės” signalizuoja jau nuo 2020 metų.

„Vėluojama šioje vietoje ką nors daryti”, – tąkart sakė jis.

„Per 4 dienas įgyvendinome visą priemonių paketą: įrengti greičio mažinimo kalneliai prie Sausio 15-osios g. perėjos; sankryžoje įrengtas „Stop“ ženklas“; siekiant pagerinti matomumą uždrausta statyti automobilius prie sankryžų, tiek Sausio 15-osios, tiek Rumpiškės gatvėje; Rumpiškės gatvėje įrengtos dvi pėsčiųjų perėjos; matomumui pagerinti apgenėti medžiai“, – netruko paskelbti Klaipėdos meras Arvydas Vaitkus kovo pradžioje.

Transporto kompetencijų agentūra nustatė, kad šioje sankryžoje 4 iš 5 eismo įvykių įvyko pėsčiųjų perėjoje per Sausio 15-osios gatvę. Skaudžios avarijos, agentūros teigimu, čia įvyko dėl prasto pažeidžiamiausių eismo dalyvių – pėsčiųjų – matomumo perėjoje ir jos prieigose, dėl leistino greičio nesilaikymo Sausio 15-osios gatvėje. O taip pat – ir dėl prasto sankryžos prieigų matomumo.

Žymos: | | | | | | | | | |

Komentarai (9):

Atsakymai į “Valdantieji užsimojo prieš Klaipėdos gatvių „šviesoforizaciją“”: 9

  1. Anonimas parašė:

    reiktų nugrandyti bortelius Baltijos Šilutės ziede, pervarkyri isukimo i žiedą kampus kaip buvo iki rekonstukcijos.

  2. Eismo dalyvis parašė:

    Vakar važiavau šia sankrįža, Sausio 15 osios g. / Rumpiškės g., turiu pasakyti, kad ją pravažiuoti yra reikalų, iš visų pusių pasitaikė mašinos, dar ir pėsčiasis prisidėjo, sudėtingai gavosi, bet pavyko pravažiuoti, nes baigėsi srautai ir pajudėjau paskutinis. Čia būtinai reikalingas šviesoforas, tai sudėtinga sankrįža ir nėra ko bandyti likimą ir rizikuoti avarinėmis situacijomis !

  3. Japonumat' parašė:

    Vidury nakties atvažiuoju į Tauralaukį ir kaskart absoliučiai tuščioje sankryžoje laukiu, kol užsidegs žalias. Jūs ten fisai avigėlinote? Milijonus naujiems šaligatviams ir šviesoforams ištaškė, o kelių tūkstančių išmaniesiems davikliams ir nebeužteko… Ir taip ant kiekvieno kampo. Ir nebūtinai naktį.

  4. LOL parašė:

    Na jo, Klaipėda toks didmiestis, neduok Dieve reikės pastovėti minutę kitą savo visureigį vardan saugumo, nėra tam laiko

  5. Anonimas parašė:

    „Komitecnikai” „laikinus” zenklus is Veterinarijos g. „apacios”,padangeje, susirinkit.nuo vasario menesio metosi.

  6. Kaip su pažadais parašė:

    1. Kada pradėsite statyti išmaniuosius šviesoforus?
    Nes dabar tokių Klaipėdoje nėra nors jų skaičius turbūt padvigubėjo. Statote visokias senienas (techniškai) iš kokių 70 metų. O pažadai buvo tik nauji ir išmanūs.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Miestas, Svarbu

Želdynų komisija atlaidi medkirčiams

Klaipėdos miesto želdynų ir želdinių apsaugos, priežiūros ir tvarkymo komisija vien šių metų pradžioje leido iškirsti Dangės pakrantėje ir Naujoje Uosto ...
2025-01-19
Skaityti daugiau

Svarbu, Transportas

Statyti naują tiltą ar remontuoti senąjį?

„Klausimas stovi labai aiškiai: kiek laiko mes dar turime? Nes jau bilda jau 5-7 metai… Bilda ir bilda. Sugrius-nesugrius?“ – ...
2025-01-18
Skaityti daugiau

Miestas

Buksuoja Klaipėdos strategijų rengimas

Savivaldybė atgaline data sustabdė Klaipėdos miesto ekonominės plėtros strategijos (KEPS) iki 2030 m., dar vadinamos Mėlynuoju proveržiu, atnaujinimą, nors jis ...
2025-01-17
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

Share This