Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2025-01-24 |
Dar spalį susiradusi rangovą, kuris jos laivyno bazėje įrengs žaliojo vandenilio stotelės įrangą, Uosto direkcija dabar per projektuotojus derina jai reikalingų inžinerinių statinių ir tinklų projektinius pasiūlymus. Pastarieji jau pateikti viešam visuomenės svarstymui.
Pirmieji projektiniai pasiūlymai, parengti UAB „Inžinerinis projektavimas“, visuomenei buvo pristatyti dar pernai liepos pabaigoje. Tada jie sulaukė dalies visuomenės ir politikų pasipriešinimo. Visgi spalio viduryje Uosto direkcija jau pranešė, kad pasirašė sutartį su „MT Group“, kuri tieks žaliojo vandenilio gamybos ir stacionarios viešojo pildymo stotelės įrangą, ją montuos ir atliks visus paleidimo bei derinimo darbus. Sutarties, kuria rangovas įsipareigoja užtikrinti ir gamyklos garantinę priežiūrą pirmuosius dvejus metus, suma siekia 8,7 mln. eurų be PVM.
Skelbta, jog žaliąjį vandenilį Uosto direkcijos laivyno bazėje (Nemuno g. 40) gaminti ir tiekti planuojama 2026-aisiais.
Dabar jau paskelbti šioje teritorijoje esančių inžinerinių statinių, inžinerinių tinklų naujos statybos ir rekonstravimo projektiniai pasiūlymai, kuriuos irgi parengė UAB „Inžinerinis projektavimas“.
Uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas „Atvirai Klaipėdai“ paaiškino, kad šio projekto įgyvendinimui įgyvendinimui reikalinga ne vien tik įranga, dėl kurios susitarta su „MT Group“.
„Artimiausiu metu bus ieškoma rangovo, kuris paruoš aikštelę ant kurios bus montuojama žaliojo vandenilio gamybos įranga, taip pat įrengs reikalingus inžinerinius tinklus. Išlaikant visų būtinų procedūrų tvarką, šiuo metu yra viešinami būtent inžinerinių statinių ir inžinerinių tinklų statybos ir rekonstravimo projektiniai pasiūlymai“, – teigė A. Latakas.
Naujuosius projektinius pasiūlymus sudaro šešios dalys: bendroji, techninis projektas, dujotiekio, vandentiekio ir nuotekų, elektrotechnikos ir konstrukcijų. Juose rašoma, kad asfaltinės ir gelžbetoninės aikštelės plotas sieks 1692 kv. m, čia bus įrengta gelžbetoninė-segmetinė tvora, kurios aukštis bus 3 metrai, stoginės laivų, lengvųjų automobilių ir autobusų pildymui.
„Vandentiekio maksimalus poreikis vandenilio gamybai pagal įrangos tiekėjo pateiktą informaciją bus 500 l/h. <…> Gamybinių nuotekų kiekis vandenilio gamybos metu pagal įrangos tiekėjo pateiktą informaciją susidarys maksimalus kiekis 250 l/h. <..> Vandenilio slėgis viešojo transporto ir laivų pildymui – 350 bar, lengvųjų automobilių pildymui – 700 bar“, – rašoma projektiniuose pasiūlymuose.
Nurodoma, kad pagrindiniai vandenilio gamyklos elementai yra pats Italijos kompanijos „IMI Remosa“ gamybos įrenginys (elektrolizeris), kurio pajėgumas 250 Nm³/h arba 540 kg/24h; vandenilio kompresorių konteineris; mažo, vidutinio ir didelio slėgio vandenilio saugyklos bei vandenilio dozatoriai (dispenseriai). Minėtose saugyklose atitinkami būtų laikoma po 39, 1038 ir 85 kg vandenilio.
Skelbta, jog žaliojo vandenilio gamybos ir pildymo juo stotelių projektai Klaipėdos uoste iš dalies bus finansuojami 2021–2027 metų Europos Sąjungos investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ lėšomis. Bendra vandenilio gamybos ir papildymo juo stotelių projektų vertė, planuojama, sieks apie 10,5 mln. Eur, ES lėšomis bus finansuojama apie 6 mln. Eur.
INFORMACIJA
Susipažinti su projektiniais pasiūlymais galima iki vasario 4 d. Janonio g. 24, Klaipėdoje, darbo dienomis, darbo valandomis, iš anksto susitarus tel. +37065609297 arba internetinėje svetainėje klaipeda.lt/pp.
Pasiūlymus galima teikti iki vasario 4 d. raštu Panerių g. 64, Vilnius, el. p. [email protected].
Viešas susirinkimas vyks vasario 4 d. 16 val. nuotoliniu būdu. Negalintiems prisijungti prie viešojo susirinkimo kreiptis į projektuotoją telefonu +370 656 09297
Parašykite komentarą