Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2025-01-18 |
„Klausimas stovi labai aiškiai: kiek laiko mes dar turime? Nes jau bilda jau 5-7 metai… Bilda ir bilda. Sugrius-nesugrius?“ – nuogąstauja Klaipėdos miesto tarybos narys iš mero komandos Vidmantas Dambrauskas. Tiek jis, tiek kiti valdantieji vietos politikai jau aiškiai formuluoja mintis, jog naujas Bastionų tiltas per Dangę turi būti nutiestas per penkerius metus
Politikai sprendžia rebusą – pirma statyti naują tiltą ar remontuoti senąjį? Diskusija apie tai vyko Klaipėdos miesto tarybos Miesto ūkio ir aplinkosaugos komiteto posėdžio metu, jau antrą kartą aptariant savivaldybės 2025-2027 metų strateginio veiklos plano projektą. Šio komiteto nariai svarstė, kad tuo atveju, jei bus kapitaliai suremontuotas Biržos tiltas ir po remonto per jį vėl leidžiama važiuoti sunkiasvoriams autobusams, tai jį vėl po metų kitų reikės remontuoti. Tad esą gal geriau pirma statyti naują tiltą, o tik po to remontuoti senąjį.
„Bet gal jis rytoj sugrius, – samprotavo V. Dambrauskas. – Tiltų remontuotojų mažai, remonto kaštai – kosminiai. Kai uždarysim tiltą, turėsim eismo problemų. O suremontavę vėl autobusais jį nukankinsim.“
Jis teigė, kad naujasis tiltas bus pastatytas per 5 metus, todėl „norėtume minimaliomis priemonėmis panaikinti tą bildesį”. Ir priminė, kad Biržos tilto remontas gali kainuoti apie 2 milijonus eurų.
Liberalas Saulius Liekis savo ruožtu retoriškai klausė: „Ar dar penkis metus gyventojai kentės, kol bus pastatytas naujas tiltas? Negalim drožti to tilto, kol nelaimė atsitiks“. Jam antrino ir V. Dambrauskas, sakydamas, jog reikia „gyventojams ramybę duoti ir ir išlaukti tuos 5 metus“.
Indrė Butenienė, Savivaldybės administracijos Strateginio planavimo skyriaus vedėja, teigė, kad „pernai tilto remontu rūpinosi Transporto skyrius, o šiemet nuspręsta atskaitomybę perduoti Aplinkosaugos ir miesto tvarkymo skyriui“. Jo atstovai ir turėtų atsakyti, ar galima laukti, kol bus pastatytas naujas tiltas, ar Biržos tilto remonto reikia imtis nedelsiant. Skyriaus patarėja Renata Chockevičienė tikino, kad Biržos tiltą išties reikia remontuoti, o remonto apimtys esą bus žinomos po poros savaičių, kai ekspertai pateiks savo išvadas. Mat, užsakyta dar viena papildoma tilto būklės ekspertizė.
I. Butenienė priminė, kad Biržos tiltas remontuotas buvo 2007-2008 metais. Jo remontas tuomet esą atsiėjo 11 milijonų litų.
„Milžiniški pinigai“, – konstatavo V. Dambrauskas.
„Atvira Klaipėda“ yra rašiusi, kad pirmasis Biržos tilto remonto konkursas 2023 m. vasarą žlugo, antrojo pasiūlymų pateikimo terminas buvo nukeltas. Paskelbtoje viešojo pirkimo procedūrų ataskaitoje dėl Biržos tilto kapitalinio remonto ir tvarkybos darbų rašoma, kad konkurse dalyvavo tik sostinėje įsikūrusi UAB „Viadukas“. Ji už Biržos tilto remontą pasiūlė 2 012 430,29 Eur. Toks „tiekėjo pasiūlymas atmestas dėl per didelės perkančiajai organizacijai nepriimtinos kainos”.
Dar po 2020 m. atliktos ekspertizės buvo nustatyta, kad būtina atlikti šio tilto perdangos ir kitų jo elementų remonto darbus. Jie turi būti atliekami pagal UAB „TEC Infrastructure” parengtą techninį projektą.
Žlugus minėtiesiems konkursams dar pernai kovą po vidines Biržos konstrukcijas landžiojęs meras Arvydas Vaitkus tikino, jog ieškoma būdų, kaip pasiekti „optimalų“ variantą, nors kai kurie ekspertai teigė, kad ir dabartiniame projekte nebuvo nurodyta apie trečdalio reikiamų darbų.
INFORMACIJA
Biržos tiltas per Antrąjį pasaulinį karą tiltas buvo sugriautas. Laikinai pervažiuoti jis atstatytas 1948 metais. 1955 metais ant senųjų tilto atramų, įrengtų dar 1880 metais, pastatytas nuolatinis pakeliamas tiltas, kurio pagrindinis laikantis perdangos sijynas – plieninis (išlikęs iki dabar), važiuojamoji dalis – medinė. Tilto kryptis buvo pakeista, pasukta į rytus.
1976 metais tiltas rekonstruotas – medinė važiuojamoji dalis pakeista į plieninę ortotropinę plokštę, sumontuota nauja pakėlimo įranga, atramos apmūrytos tašytomis akmens plokštėmis. 2007 metais tiltas buvo pilnai restauruotas. 2019 metais pakeistas atitrūkęs kontrasvoris ir sustiprinti kiti penki.
Dar 1964 m. Miestų statybos projektavimo institute buvo atliktas senamiesčio dubliuojančios gatvės projektas: ji turėjo aplenkti senamiestį iš rytų pusės ir šiaurinėje miesto dalyje įsijungti į S. Nėries gatvę. Tačiau šis projektas pasirodė ne visai realus, nes buvo susijęs su nemažais sanacijos darbais, be to, akcentuota, kad S. Nėries gatvėje gausu švietimo bei sveikatos apsaugos įstaigų. 1975 m. sausį architektų Nijolės ir Vytauto Zubovų parengto Klaipėdos senamiesčio regeneracijos projekto iki 2000 metų ekskiziniams pasiūlymams pritarė miesto Vykdomasis komitetas. Pritarta buvo ir pasiūlymui projektuoti dubliuojančią gatvę apeinant senamiestį už pylimų ir pastatant tiltą per Dangę ir tęsinį iki Dangės gatvės.
2015-ųjų spalį buvo pranešta, kad Savivaldybės skelbtą Bastionų gatvės ir tilto projektavimo konkursą laimėjo bendrovė „Kelprojektas” kartu su partneriais – Nyderlandų projektavimo ir konsultavimo bendrove „Royal HaskoningDHV“ ir architektų biuru „Andrijauskas ir partneriai”. Jie darbus įsipareigojo atlikti už 859,4 tūkst. Eur.
2017-ųjų birželį Klaipėdos savivaldybė su „Kelprojektu” pasirašė 16.286,6 Eur vertės sutartį dėl Bangų g. įskaitant žiedinę sankryžą rekonstravimo projektinių pasiūlymų parengimo. Planuojama Bastionų gatvė būtų 522 m ilgio, keturių eismo juostų, su 1,5 m pločio pėsčiųjų takais abiejose pusėse ir 3 m pločio dviračių taku vienoje pusėje.
2020 metais Bastionų tilto projektavimo istorijoje padėtas galutinis taškas – Klaipėdos savivaldybė su projektuotojais nutraukė sutartį, nors buvo pripažinta, kad naujas tiltas per Dangę yra reikalingas, o projektuotojo dėl per didelių paramentrų nederins atsakingos institucijos. Tuo metu rangovams už projektavimo darbus jau buvo sumokėta beveik 452 tūkst. eurų. Nuo tada su „Kelprojekto“ atstovais vyko derybos dėl likusio apmokėjimo. Projektuotojai pageidavo, kad savivaldybė jiems sumokėtų dar daugiau nei 200 tūkst. Tačiau rastas kompromisas, jog savivaldybė sumokės 194 tūkst. eurų.
„Noriu padėkoti už drąsą, kad toks sprendimas priimtas, nes kiekvienam blaiviai mąstančiam žmogui buvo aišku, kad nereikia keturių eismo juostų tilto, kuris įsilieja į dviejų juostų gatves. Taip, prarasime kažkiek pinigų, bet sprendimas teisingas“, – tada tokį sprendimą gyrė Vidmantas Dambrauskas, pabrėžęs, jog Bastionų tiltas reikalingas, tačiau prioritetas turėtų būti skirtas kitoms jungtims.
Jokie Dambrauskai jokio naujo tilto nestatys. Jis nėra Klaipėdos savininkas. Klaipėdiečiai nėra jo klusnūs baudžiauninkai. Neleisime toliau darkyti senosios Klaipėdos, griauti istorinių pastatų.
2008 m. buvo dar litai, tai tikriausiai kaina buvo 11 mln. litų….3 mln Eur būtų išvertus į eurus