Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2018-11-02 |
Vyriausybė svarstant valstybines transporto įmones (Lietuvos oro uostus, „Oro navigaciją“, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkciją) paversti akcinėmis bendrovėmis (AB), klaipėdietis parlamentaras Simonas Gentvilas pareiškė teigiamai vertinantis tokius sprendimus, bet „siūlo žvelgti dar plačiau ir Klaipėdos miesto savivaldybei tapti smulkiuoju Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos akcininku”.
„Uosto direkcijos pavertimas akcine bendrove atveria kelią pragmatiškam Klaipėdos savivaldybės dalyvavimui akcininko teisėmis. Tokia santuoka išspręstų didelę dalį Klaipėdos savivaldybės ir gyventojų nuogąstavimų. Savivaldybė taptų žymiai labiau suinteresuota Uosto konkurencingumu, įmonių plėtra ir teigiamais direkcijos finansais, tai būtų naudinga ir Uosto bendruomenei. Ilgainiui toks sprendimas atneštų teigiamą sinergiją“, – pranešime spaudai cituojamas S. Gentvilas.
Anot jo, nesutarimai tarp Klaipėdos uosto direkcijos ir miesto savivaldybės užsitęsę per ilgai ir stabdo miesto bei uosto vystymąsi.
Jis primena Klaipėdos savivaldybės Vyriausybei parengtą vadinamąjį dalykinių sąlygų sąvadą, kuriame vienas iš punktų yra 10 proc. nuo Uosto direkcijos surenkamų rinkliavų skirti savivaldybei. Anot parlamentaro, siekiant ugdyti konkurencingumą ir ekonomiką – reikia svarstyti apie savivaldybės ir Uosto direkcijos suvienijimą.
„Būtina svarstyti įvairius variantus – galimybė dalį akcijų perleisti savivaldybei ir dalį išsipirkti. Savivaldybė turėtų tapti smulkiuoju akcininku, kuris garantuotų tinkamą Uosto įmonių verslo aplinką. Būtina įvertinti ir naują Talino uosto patirtį, kai dalis akcijų buvo pasiūlytos prekybai akcijų biržoje“, – teigia parlamentaras.
Jis su grupe parlamentarų dar pernai buvo parengęs įstatymo pataisą, pagal kurią Uosto direkcija būtų įpareigota pervesti 10 proc. gaunamo pelno į Klaipėdos miesto biudžetą. Tačiau įstatymas taip ir nebuvo priimtas.
Parašykite komentarą