Rengiama laivų švartavimo prie „KN Energies“ krantinių studija

Uostas ir jūra
Avatar photoArtūras Šulcas
2024-08-30

Klaipėdos universitetas rengia valstybės valdomos bendrovės „KN Energies“, anksčiau žinomos kaip „Klaipėdos nafta”, laivų švartavimo prie krantinių galimybių studiją. Nors prieš trejetą metų buvo manoma, kad po šių krantinių rekonstrukcijos vienu metus bus galima prišvartuoti tris laivus vietoje dviejų, dabar jau ieškoma galimybių švartuoti net 5 laivus.

Bendrovės krantinės prieš rekonstrukciją. Martyno Vainoriaus nuotr.

„Pilnos rekonstrukcijos atveju, galimybė švartuoti 5 laivus, jų galimus maksimalius parametrus bei įžvalgas ateities planams”, – toks užmojis įrašytas šios bendrovės ir universiteto sutarties dokumentuose.

Už galimybių studijos parengimą „KN Energies“ įsipareigojo sumokėti 11,5 tūkst. eurų. Dokumentas turi būti parengtas iki šių metų lapkričio vidurio.

Parengtoje studijoje turi būti paruoštos rekomendacijos „esant hibridinio scenarijaus atveju galimybes švartuoti 4 laivus vienu metu ir jų galimus maksimalius parametrus, priimant 3 laivus arba priimant 4 laivus“ bei pateiktos „įžvalgos dėl optimalaus krovos ašių išdėstymo“. Taip pat bus atlikta laivų švartavimosi simuliacija.

Parengęs galimybių studiją Klaipėdos universitetas bendrovei turi pateikti ataskaitą, kurioje būtų pateikti visi vertinimai, simuliacijos ir schemos, numatančios laivų pastatymo ir švartavimo galimybes, kuomet vienu metu priimami 3, 4 arba 5 galimi didžiausi laivai.

Martyno Vainoriaus nuotr.

„Numatoma, kad po krantinių rekonstrukcijos krantinėse bus vykdoma skystų krovinių, angliavandenilių, cheminių produktų, LNG ir LPG, generalinių krovinių ir kita įvairių rūšių krovinių krova”, – buvo rašoma paskelbtuose „KN Energies“ dokumentuose 2022 metų pradžioje, kai dar tik buvo rengiamasi rekonstrukcijai. 

Tuomet teigta, kad atlikus rekonstrukciją padidės „Klaipėdos naftos“ naudojama teritorija, pasikeis krantinių kordono linijos vieta ir altitudė, laivų švartavimo schemos (vienu metus bus galima prišvartuoti tris laivus vietoje dviejų). Todėl reikės įrengti naujus ir pakeisti esamus skystų krovinių perkrovimui skirtus statinius, inžinerinius tinklus, technologinę įrangą bei atlikti esamų naftos terminalo statinių, inžinerinių tinklų ir įrenginių išdėstymo pakeitimus.

Šių metų kovo mėnesį paaiškėjo, kad „KN Energies”  planuoja po pusantrų metų pradėti ir metilo alkoholio – metanolio krovą. „Atvira Klaipėda” pernai rašė, kad įmonė rengiasi didinti ir bitumo krovą. Ji planavo įrengti naują infrastruktūrą, leisiančią iškrauti bitumą geležinkelio estakadoje iš vagoninių cisternų ir perpumpuoti jį į talpyklas. Tuomet buvo numatyta šį projektą įgyvendinti per 15 mėnesių. Skelbta, kad įgyvendinus modernizavimo projektą bitumui perkrauti, bus įrengtos 8 geležinkelio cisternų išpylimo vietos bei viena nauja buferinė talpa. Be to, planuota nutiesti 1,2 km ilgio naują technologinį vamzdyną. 

Žymos: | |

Komentarai:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Sportas

Didžiosios taurės finaliniame etape - ir gargždiškiai tinklininkai

Savaitgalį paaiškėjo Lietuvos tinklinio federacijos (LTF) vyrų Didžiosios taurės finalo ketverto dalyviai. Dėl pirmojo sezono trofėjaus kovos Gargždų „Amber Volley“, ...
2025-01-19
Skaityti daugiau

Švietimas

Mokslininkai ir verslininkai vienija jėgas

Klaipėdos universitete (KU) vyko diskusija, kuri prie bendro stalo sukvietė mokslininkus ir verslo atstovus. Diskusijoje buvo kalbama apie tai, kaip ...
2025-01-14
Skaityti daugiau

Svarbu, Uostas ir jūra

Bitumo krovos plėtra: artėjama prie starto

Akcinė bendrovė „KN Energies” (buv. „Klaipėdos nafta”) paviešino sutartį dėl bitumo vamzdyno į krantinę Burių g. 19  tiesimo darbų. Ši 779 ...
2025-01-14
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

Share This