Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2021-08-26 |
Socialiniuose tinkluose liejasi klaipėdiečių mamų pasipiktinimas, jog savo atžalų niekaip nepavyksta užregistruoti pas Klaipėdos vaikų ligoninės Konsultacinės poliklinikos gydytojus specialistus. Todėl jau nuo kito mėnesio numatomi pokyčiai – nebeliks vadinamųjų talonų dalijimo dienų, o užsiregistruoti pas gydytojus bus galima per e.sveikata sistemą.
„Praėjus pykčiui atsisėdau ir suskaičiavau. 372. Tiek kartų penktadienį nuo 8.57 iki 11.56 val. skambinau į Vaikų polikliniką norint gauti taloną pas kardiologą. Skambinau be perstojo, šimtus kartų per keletą valandų. Galų gale atsiliepė ir pasakė, kad talonų nebėra ir nežinome, kada bus. Jūs juokaujate? 372 kartus skambinta, visada užimta. „Maloni“ moteris atsakė, jog kas norėjo, tas prisiskambino“, – socialiniame tinkle „Facebook“ piktinosi klaipėdietė Sandra.
Penktadienis, rugpjūčio 20-oji, buvo ta diena, kai buvo dalijami talonai rugsėjo mėnesį patekti pas vaikų kardiologus.
Iki šiol užsiregistruoti pas gydytojus specialistus Konsultacinėje vaikų poliklinikoje buvo galima internetu, per Klaipėdos vaikų ligoninės išankstinės pacientų registracijos sistemą. Tačiau nemažai mamų savo atžalas bandydavo ir bando užregistruoti skambindamos į registratūrą. Kai kurios mamoms talonų dalijimo dieną vyksta į polikliniką, stoja į gyvą eilę ir taip užregistruoja savo vaikus pas gydytojus.
Anot Klaipėdos vaikų ligoninės vyriausiojo gydytojo pavaduotojos gydymui Dianos Vaitkevičiūtės, nuo rugpjūčio 20 dienos Klaipėdos vaikų ligoninė atlieka išankstinės pacientų registracijos integraciją į e.sveikata sistemą. Šiuo metu e.sveikata sistemoje registruojami pacientai pas gydytojus vaikų kardiologus ir gydytojus vaikų nefrologus, planuojama registracija e.sveikata sistemoje pas gydytojus oftalmologus.
„Registracija ne skaitmeniniu būdu pas gydytojus specialistus yra ir išliks, kadangi ne visi pacientai turi galimybę registruotis elektroninėmis priemonėmis. Norime paaiškinti, kad pacientai, kurie registruojami telefonu, ar registruojami atėję į Konsultacinę polikliniką, registruojami toje pačioje e.sveikata sistemoje, į tą pačią eilę, tik pacientus registruoja mūsų poliklinikos darbuotoja“, – teigė D. Vaitkevičiūtė.
Apie tokius pokyčius dėl e.sveikata sistemos girdėję tėvai socialiniuose tinkluose samprotavo, jog registratūros darbuotojos specialiai nekelia telefonų, kad klaipėdiečiai savo atžalas registruotų elektroniniu būdu.
„Registratūros darbuotojos visada atsiliepia telefonu ir iš karto registruoja pacientą. Tačiau pereinamuoju laikotarpiu galimi ir sistemos trikdžiai, didesnė telefonų apkrova, todėl gali tekti palaukti, kol registratorės atsilieps“, – paaiškino D. Vaitkevičiūtė.
Konsultacinė vaikų poliklinika yra viena iš retų gydymo įstaigų, kur dar egzistuoja vadinamosios talonų dienos – paskelbiamos datos, kada bus galima registruotis pas gydytojus specialistus. Pavyzdžiui, rugsėjo mėnesiui talonai pas vaikų kardiologus buvo „dalijami“ rugpjūčio 20 dieną, visą šią savaitę atskiromis dienomis buvo galima kitam mėnesiui registruotis pas kitus gydytojus specialistus.
„Vadinamoji talonų sistema atsirado, nes žmonės skambindavo ir klausdavo, kada galima užsiregistruoti pas gydytoją. Tada ir pabandėme padaryti vadinamąją talonų dieną. „Talonų sistema“ – tai yra eilės pas gydytojus specialistus. Talonai skiriami pagal gydytojo darbo krūvį. Dabar jau planuojame, kad registracijos pas gydytoją specialistą datos skelbiamos nebus, kad rugpjūtį jos buvo skelbiamos paskutinį kartą. Pacientams ar jų atstovams reikės tikrinti e.sveikata sistemoje, ar yra laisva vieta gydytojo konsultacijai ir į ją užsiregistruoti“, – aiškino D. Vaitkevičiūtė.
Paklausta, ar labai ilgos eilės šiuo metu yra patekti pas Konsultacinės vaikų poliklinikos gydytojus specialistus, pašnekovė teigė, kad pas vienus jų galima patekti tą pačią savaitę, kitų gydytojų konsultacijai yra ilgesnės trukmės eilės.
„Pavyzdžiui, per mėnesį vaikų kardiologai konsultuoja 600 pacientų. Žinoma, jie yra iš visos Vakarų Lietuvos, bet manome, kad tai vis tiek yra pakankamai daug konsultacijų, tad tikrai nėra neįmanoma patekti pas gydytoją. Pacientai, kuriems reikalinga neatidėliotina būtinoji pagalba, konsultuojami iš karto, be eilės, visą parą. Medikus šiek tiek trikdo ir stebina sezoniškos pacientų telktys. Primename pacientams ir jų artimiesiems, kad planinės konsultacijos vykdomos ne tik vasarą, bet ir rudens bei žiemos sezonais“, – pabrėžė D. Vaitkevičiūtė.
Ji dar kartą akcentavo, jog patogiausia pas gydytoją specialistą užsiregistruoti internetu ir pabrėžiama, kad registruojantis reikia turėti šeimos gydytojo išrašytą elektroninį siuntimą.
Per esveikata net nemeta gyditojos pas kuria norima uzsiregistruot, tai kaip uzsiregistruot? Priskambint neina, per esveikata neina? Tai gal issiburt?
Reikia ne skambinti, o tiesiai važiuoti į registratūrą ir lengvai užsiregistruosit. Taip man buvo kai neprisiskambinau į jūrininkų ligoninės registratūrą tiek į sodrą.
R.
Kad registravimo diena panaikinta gerai, bet kad per e.sveikata dar blogiau. Šioje sistemoje IT specialistai nieko nedaro, todėl jokia aplamai registracija neįmanoma registruoti.