Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2020-11-13 |
Lietuvos jūrų muziejus dalinasi įdomiu istoriniu faktu – 1840 m. lapkričio 13 d. į pirmąją kelionę Tilžėn išplaukė pirmasis klaipėdietiškas garlaivis.
H. Lobeko laivų statykloje pastatytą laivą su 50 arklių galios garo varikliu užsakė į Klaipėdos akcinę bendrovę susivieniję vietos pirkliai ir pramonininkai.
Prūsijos karaliaus garbei laivas buvo pavadintas „Friedrich Wilhelm IV“ (liet. „Frydrichas Vilhelmas IV“), nes buvo nuleistas į vandenį per karaliaus gimtadienį.
Dviejuose laivo stiebuose abipus kaminą kartais keltos ir burės, nors j5 varė iš Škotijos atgabentos garo mašinos sukami mentračiai.
Garlaivis plaukiojo Kuršių mariomis ir Nemunu su kroviniais bei keleiviais tarp Klaipėdos, Juodkrantės, Kranto, Tilžės ir Ragainės. Jūra buvo nuplaukęs iki Piliavos.
Klaipėdiečiai laivą vadino „Klaipėdos garlaiviu“, kaip ir 1857 m. pradėtą leisti miesto laikraštį. Iki šiol leidžiamo leidinio titulinį puslapį puošia šio istorinio laivo siluetas.
„Friedrich Wilhelm IV“ padėdavo į Klaipėdos uostą įvilkti pavojuje atsidūrusius burlaivius.
Garlaivis plaukiojo iki 1859 m., kai ąžuolinis jo korpusas buvo išardytas, o garo variklis dar keletą metų tarnavo pirmajame Klaipėdos jūriniame garlaivyje „William“.
Dėkui.
Įdomu. Reikia atstatyti ir pastatyti.
Iš anksto dėkui.
Tai „Pričkus Vilius IV”.