Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2024-03-29 |
Valstybės valdoma AB „KN Energies“ pranešė, kad pasirašė sutartį su UAB „Hoegh LNG Klaipėda“, pagal kurią ši bendrovė tampa suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalo laivo-saugyklos „Independence“ technine operatore. „Hoegh LNG Klaipėda“ priklauso grupei „Hoegh LNG“, kuri nuo 2014 m. rūpinosi laivo-saugyklos valdymu bei technine priežiūra.
Techninio „Independence” operatoriaus konkursą „Hoegh LNG Klaipėda” laimėjo pernai, įveikusi dvi tarptautines laivybos bendroves. Naujai sudarytoje sutartyje atsispindi pasikeitusios šalių atsakomybių ribos: „KN Energies” tampa laivo savininke, o „Hoegh LNG Klaipėda” – technine laivo operatore.
Pagal sutartį „Hoegh LNG Klaipėda“ patikėta penkerius metus užtikrinti techninį SGD laivo-saugyklos valdymą ir priežiūrą su galimybe bendradarbiavimą pratęsti dar penkeriems metams.
„Pasirašyta sutartimi įgyvendiname Lietuvos valstybės sprendimą įsigyti SGD laivą-saugyklą bei užtikrinti jo nepertraukiamą veiklą pasibaigus nuomos sutarčiai. Esu tikras, kad pasirinkę patikimą ir ilgametę SGD laivų-saugyklų valdymo patirtį turinčią partnerę galėsime sklandžiai perimti laivo nuosavybę bei užtikrinti saugią ir patikimą terminalo veiklą”, – pranešime cituojamas Darius Šilenskis, „KN Energies” generalinis direktorius.
Susitarime numatytas maksimalus sutarties periodas apima dešimt metų, o maksimali įmanoma panaudoti šiam laikotarpiui sutarties suma – 225 mln. eurų. Ją sudaro fiksuoti ir kintami laivo-saugyklos eksploatacijos kaštai. Fiksuotoji kaštų dalis, kurią sudaro įgulos atlygis bei išlaikymo kaštai, neskaitant Lietuvoje taikomų mokesčių, mokestis operatoriui už laivo priežiūrą, sudarys apie 5 mln. eurų per metus. Kintami kaštai, kaip ir iki šiol, priklausys nuo laivo-saugyklos remonto poreikių, išdujinimo apimčių bei su jomis tiesiogiai susijusių apyvartinių taršos leidimų kainos ir kitų dedamųjų. Kintami kaštai, susiję su technine laivo priežiūra ir remontu, pakankamo kiekio atsarginių dalių užtikrinimu, taršos leidimų poreikiu, bus planuojami kasmet ir kompensuojami pagal faktą.
Kintami kaštai tiesiogiai koreliuoja su SGD terminalo užimtumu. Todėl numatyta maksimali sutarties vertė yra indikatyvi, o faktiškai patiriamos išlaidos bus skaičiuojamos pagal realią situaciją.
Teigiama, kad perėmus laivą-saugyklą „KN Energies“ nuosavybėn ir užtikrinant jo eksploatavimą su išorine paslauga, paslaugų kaina terminalo naudotojams iš esmės nesikeis. 2025-2033 prognozuojamas vidutinis išdujinimo tarifas siekia 1,77 Eur/MWh (apie 0,02 Eur už išdujintą gamtinių dujų kubinį metrą) ir yra mažesnis nei 2024 patvirtintas tarifas – 1,83 Eur/MWh.
2022 m. įtvirtinus kaštais grįstą SGD terminalo kainodarą ir paskirsčius pajėgumus ilgajam laikotarpiui, apie pusę pajamų Klaipėdos SGD terminalas surenka iš klientų užsienyje, kas jau antrus metus iš eilės lemia, jog SGD saugumo dedamojoje KN dalis lygi nuliui.
„Hoegh LNG“ grupė, kuriai priklauso ir konkurso laimėtoja „Hoegh LNG Klaipėda“, yra viena iš jūrinės SGD energetikos infrastruktūros pradininkių. Bendrovė valdo bei eksploatuoja plaukiojančius SGD terminalus. Norvegijoje, Vokietijoje, Lietuvoje, Jungtinėje Karalystėje, JAV, Singapūre, Indonezijoje, Egipte, Kolumbijoje, Brazilijoje ir Filipinuose veikianti bendrovė šiuo metu turi apie 900 darbuotojų ir valdo 13 laivų: 10 SGD laivų su išdujinimo įranga ir 3 SGD dujovežius.
Parašykite komentarą