Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2025-01-20 |
Laiko dulkes nužėrus, laikrodžio rodyklę atsukime aštuoniais metais atgal. 2017 m. rugsėjo 2 d. laikraštyje „Vakarų ekspresas“ buvo išspausdintas straipsnis „Klaipėdos senjorų lūkesčiai“ (aut. Stasys Miliukas). Jame vaizdžiai nušviestas tuometinės Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos neatsakingumas, neveiklumas, sudarant saugias sąlygas automobiliams privažiuoti iki Bendruomenės namų.
To straipsnio citata: „…Paliesiu ir kitą labai opią problemą. Klaipėdos Žvejų rūmų administruojami Bendruomenės namai yra įsikūrę Debreceno g. 48. Šiose patalpose dirba nemažai Klaipėdos miesto organizacijų. Bendruomenės namuose nenuilstamai verda gyvenimas: kiekvieną dieną repetuoja dešimtys Klaipėdos miesto pagyvenusių žmonių asociacijos kolektyvų, juose nuolat vyksta šventiniai ir proginiai renginiai, koncertai, paskaitos. Į renginius dažnai atvažiuoja kaimyninių respublikų meno kolektyvai ir atlikėjai. Kiekvieną dieną į Bendruomenės namus ir atgal važiuoja dešimtys automobilių. Tačiau keista ir apmaudu, jog normalaus kelio iki jų nėra. Automobiliai važiuoja namų kiemais. Prasilenkti su iš priekio važiuojančiu automobiliu sunkiai įmanoma. Naujo kelio projektas buvo parengtas maždaug prieš metus, tačiau kelio įrengimo darbai iki šiol nevyksta. Miesto ūkio departamentas įgyvendinti projektą, matomai, susizgribs tik tada, kai neduok Dieve, įvyks incidentas su sunkiomis pasekmėmis. Gaunasi panašiai, kaip porina sena patarlė: „Kol netrenks perkūnas, mužikas nepersižegnos“. Šios neatidėliotinos problemos sprendimą turėtų nedelsiant įtakoti Saugaus eismo komisija. Turėtų nelikti nuošalyje ir Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos direktorius. Juk tai – gyvybiškai svarbus klausimas….“
Tuo pačiu metu, 2017 m. rugsėjo mėnesį, pradėjau veiklą Nevyriausybinių organizacijų taryboje (NOT). Tuometinei NOT pirmininkei Renoldai Senavaitienei pateikiau argumentuotai išdėstytą priemonę dėl privažiuojamojo kelio įrengimo tikslu įtraukti ją į NOT posėdžio protokolą. Tačiau buvusi NOT pirmininkė šios priemonės įgyvendinimo vykdymą į protokolą įtraukti atsisakė. Taip žlugo viltis inicijuoti NOT „Privažiuojamojo kelio iki Bendruomenės namų įrengimas ir aplinkos sutvarkymas“ projekto įgyvendinimas.
Kadangi tas klausimas itin svarbus ir aktualus, tvirtai nusprendžiau rankų nenuleisti. Liko vienintelis kelias – veikti savarankiškai, atsiribojus nuo NOT ir jos neveiklios pirmininkės. Pirmiausiai raštu kreipiausi į Lietuvos tuometinį susisiekimo ministrą Jaroslavą Narkevičių. Susisiekimo ministerijos rašte buvo aiškiai parašyta, jog vietinės reikšmės kelius turi įrenginėti atitinkamos savivaldybės administracija. Šiuo atveju tą darbą privalo atlikti Klaipėdos miesto savivaldybės administracija.
Kelių metų laikotarpiu dėl kelio įrengimo argumentuotais raštais buvo kreiptasi į Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos tarnybų vadovus, buvusius, administracijos direktorių Saulių Budiną, Klaipėdos miesto merą Vytautą Grubliauską, vicemerą Arvydą Cesiulį.
Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos Miesto ūkio departamentas taip detalizavo priemonės „Privažiuojamojo kelio įrengimas ir aplinkos sutvarkymas“ vykdymo eigą: „2018 m. buvo pasirašyta paslaugų sutartis atlikti privažiuojamojo kelio prie Bendruomenės namų ir pastato aplinkos sutvarkymo projektą. Pagal patvirtintą strateginį veiklos planą darbus planuojama pradėti 2020 m. ir baigti 2021 metais“.
Nors privažiuojamojo kelio techninis projektas buvo padarytas, spręsti šį opų klausimą Klaipėdos miesto valdžia politinės valios iš tikrųjų neturėjo. Privažiuojamojo kelio įrengimo darbai nebuvo pradėti nei 2020, nei 2021, nei 2022 m. Vadovai apsiribojo tik pažadais, priemonės įgyvendinimo vilkinimu, atsirašinėjimais.
Tuometinis Klaipėdos miesto meras Vytautas Grubliauskas kiekvienais metais į šventinius renginius Bendruomenės namuose važiuodavo, kaip buvo įprasta, daugiabučių namų kiemų užkaboriais. Kyla natūralus klausimas: „Ar Grubliausko pasąmonėje nekirbėdavo gėdos jausmas, važiuojant namų kiemais? Ar jam neatsirado politinė valia iš esmės pakeisti savo sampratą ir veidu atsigręžti į miesto bendruomenės gyvybiškai svarbių klausimų sprendimą ir inicijuoti normalaus privažiuojamojo kelio įrengimą?“.
Anaiptol, priešingai, Bendruomenės namuose rengtuose šventiniuose renginiuose sklandžiai, gražiai pasakytos buvusio mero sveikinimo kalbos kardinaliai skyrėsi nuo darbų. Jam ryškiausias prioritetas buvo organizuoti Klaipėdos pilies džiazo festivalius, kuriems kiekvienais metais buvo skiriamos kelios dešimtys tūkstančių eurų. Reikėjo turėti drąsos ir iš karto parašyti: „Jokio kelio mes neįrenginėsime. Netrukdykite mums ramiai sėdėti jaukiuose kabinetuose.“ O dabar sugadinta nemažai popieriaus beverčiams atsakymams rašyti. Nors, kita vertus, nemažas pluoštas tos makulatūros gali būti gera medžiaga neblogam feljetonui parašyti.
Pasikeitus Klaipėdos miesto valdžiai, dėl privažiuojamojo kelio įrengimo, 2023 m. balandžio mėnesį raštu kreipiausi į naująjį Klaipėdos miesto merą Arvydą Vaitkų. Atsakymą 2023 m. gegužės mėn. pasirašė l. e. p. Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos direktorė Inga Gelžinytė–Litinskienė. Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos vadovo pasirašytu raštu įsipareigojama: „…Klaipėdos miesto savivaldybės administracija ruošiasi parengti 2023–2027 metų veiklos prioritetų programą ir, paruošus sprendimo projektą, jis bus teikiamas tvirtinti Klaipėdos miesto savivaldybės tarybai. Jūsų minimą projektą „Privažiuojamojo kelio nuo Debreceno gatvės iki Bendruomenės namų įrengimas ir pastato aplinkos sutvarkymas“ planuojama įtraukti į veiklos prioritetų programą…“
Pagaliau „nušvito švies tunelio gale“. 2023 m. rudenį jau buvo atliekami paruošiamieji darbai, o 2024 m. antroje vasaros pusėje – pradėti pagrindiniai kelio įrengimo darbai.
Taip pasibaigė tuščias, bevaisis, neproduktyvus susirašinėjimo su buvusios Klaipėdos miesto savivaldybės valdžios struktūromis maratonas. Džiugu, jog naujasis Klaipėdos miesto meras Arvydas Vaitkus yra atsakingas, kompetentingas, dalykiškas vadovas, besirūpinantis ir miesto bendruomenės aktualiomis problemomis. Tad reiškiu nuoširdžią padėką Klaipėdos miesto merui Arvydui Vaitkui.
Esu dėkingas ir vicemerui infrastruktūrai Algirdui Kamarauskui profesionaliai ir dalykiškai vedančiam posėdžius-pasitarimus su rangovinių, subrangovinių ir kitų organizacijų vadovais.
Padėką reiškiu portalo „Atvira Klaipėda“ vadovui Martynui Vainoriui, operatyviai publikavusiam straipsnius „Privažiuojamojo kelio dar nėra“, „Sudėtingos privažiuojamojo kelio įrengimo peripetijos“ ir kt.
Dėkoju rangovinių ir subrangovinių organizacijų vadovams sparčiai vykdantiems privažiuojamojo kelio, automobilių aikštelių įrengimo ir kitus projekte numatytus darbus. Dabartiniu metu jau aiškiai matosi naujojo kelio kontūrai.
Na, o kvepiančiu biurokratiniu prieskoniu buvusios Klaipėdos miesto savivaldybės vadovų pavardžių nekartosiu. Jos yra aiškiai įvardytos šiame straipsnyje.
Viliuosi, jog 2025 metų antroje pusėje, o gal ir anksčiau, jau galėsime į Bendruomenės namuose rengiamus proginius, šventinius renginius važiuoti naujai įrengtu, 544 metrų ilgio, patogiu, ir, svarbiausia, saugiu keliu, o automobilius parkuoti – naujoje erdvioje 70 vietų automobilių stovėjimo aikštelėje.
Taigi, septynerių metų trūkusi susirašinėjimo kova su tuometinės Klaipėdos miesto savivaldybės vadovais pagaliau baigėsi sunkia, bet pelnyta pergale.
Rubrikoje „Mums rašo“ skelbiamos autorių nuomonės
Parašykite komentarą