Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2023-03-19 |
Klaipėdos savivaldybė, Valstybinė miškų urėdija ir Valstybinė saugomų teritorijų tarnyba planuoja pasirašyti trišalę sutartį dėl pėsčiųjų ir dviračių tako nuo Naujosios perkėlos Smiltynėje iki kultūros paveldo objekto – Alksnynės gynybinio komplekso – statybos techninio darbo projekto įgyvendinimo. Sutarties projektas jau yra perduotas Klaipėdos politikams svarstyti.
Biurokratijos sukaustytoje Kuršių nerijoje tik apie trijų kilometrų ilgio pėsčiųjų ir dviračių tako tiesimas yra labai sudėtinga misija, nes jai atlikti reikia sutelkti daugybės valstybinių institucijų pajėgas. O rezultatą pasiekti nerijoje užtrunkama kelis kartus ilgiau nei kontinente.
Kuršių nerijos nacionalinio parko direkcija (KNNP) dar 2021 m. inicijavo šio pėsčiųjų ir dviračių tako statybos techninio darbo projekto parengimą. Projektavimą organizavo Valstybinių miškų urėdijos Kretingos regioninis padalinys. Lėšos projektavimui buvo gautos per Valstybinę saugomų teritorijų tarnybą iš Valstybinių miškų ir valstybės saugomų teritorijų vietinės reikšmės kelių tiesimo, rekonstravimo ir taisymo (remonto) finansavimo programą.
Šiais metais KNNP gavo kvietimą teikti paraišką finansavimui gauti. Iš viso 3,13 km ilgio tako abiejų savivaldybių teritorijoje projekto sąmatinė vertė – 519,1 tūkst. Eur.
Parengtame Klaipėdos miesto savivaldybės tarybos sprendimo projekte dėl pritarimo trišalei sutarčiai rašoma, kad skirstant aukščiau minėtos programos lėšas svarbus paraiškų vertinimo kriterijus – saugomų teritorijų direkcijų bendrai su kitomis institucijomis finansuojami projektai. Pėsčiųjų ir dviračių tako statytojas būtų Valstybinių miškų urėdija. Jos Kretingos padalinys atliks tako statybos darbų pirkimą, tačiau finansiškai prisidėti prie tako įrengimo darbų neturi galimybių.
Todėl KNNP prašo Klaipėdos miesto savivaldybės rasti galimybę prisidėti prie pėsčiųjų ir dviračių tako (Klaipėdos miesto ribose) įrengimo darbų, kurių vertė 179,8 tūkst. Eur. Savivaldybės administracijoje manoma, kad maksimaliai gali prireikti ir apie 207 tūkst. eurų.
Kita tako dalis bus finansuojama bendromis Neringos savivaldybės ir Valstybinės miškų urėdijos lėšomis.
KNNP teigia, kad naujai įrengtu taku daugiausia naudotųsi klaipėdiečiai, besidomintys karo istorija ir mėgstantys aktyviai leisti laiką Smiltynėje. Nuo 2019 m. lapkričio parko direkcija pagal panaudos sutartį perėmė Alksnynės gynybinio komplekso statinius iš Neringos savivaldybės.
Pastaruosius metus į Alksnynės gynybinį kompleksą organizuojamos ekskursijos, objektas lankomas klaipėdiečių ir turistų. Įrengus dviračių taką, šis Klaipėdos istorijai įdomus objektas būtų paprasčiau ir lengviau pasiekiamas dviračiais ir pėsčiomis su vaikais. Direkcijos nuomone, tako įrengimas prisidėtų kuriant kurortinei teritorijai būtinus infrastruktūros objektus.
Su tom naujovėm ir pertvarkom, gero nelauk, padaugės žmonių, o kartu su jais ir šiukšlių, triukšmo ir t.t. Nuo to blogiau tik gamtai. Palikit ramybėjė, gerai taip kaip yra. Iš kur tas noras viską asfaltuoti, betonuoti ir trinkeliuoti. Prie gamtos tai nedera ir nepuošia…
Jokių dviračių takų nereikia.Ten lankausi nuo 1994 m. Norite paversti Kuršių Nerijos urbanizuota,bet ją paversite dykuma.Nerija neatlaiko tų masių žmonių.Žvilgtekite į germanų supiltą kalnagubr,į jis jau dėl žmoniu antplūdžio pažeistas ir smėlis ritasi link dviračio tako.Kodel apie tai nematote? Po 10-30 metų ten reiks investuoti milijardą. UV
Nieko nereik daryti, yra puikus takas dviračiams ir pėstiesiems. Nebent, ne vietiniams, nuorodas padaryti.
Pritariu.
Pritariu ir as
Priatriu