Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2023-11-29 |
Trečiadienį kai kurie klaipėdiečiai jau galėjo išbandyti pirmąjį iš trylikos uostamiesčio savivaldybės valdomos UAB „Klaipėdos paslaugos“ (buvęs Klaipėdos autobusų parkas) įsigytų Kinijos bendrovės „Electric Vehicle Co Ltd“ pagamintų ilgų elektrobusų.
„Klaipėdos paslaugos“ ir UAB „Busnex“ 8,988 mln. eurų vertės sutartį dėl 12 naujų elektrinės traukos autobusų YES EU18 TEG6190BEV pirkimo pasirašė pernai gruodį. Kartu viešųjų pirkimų portale buvo paskelbta, kad tą pačią dieną buvo pasirašytas ir papildomas susitarimas dėl vieno autobuso įsigijimo.
„Pirkimo metu sutaupytų lėšų suma leidžia įsigyti vieną naują elektrinės traukos YES EU18, TEG6190BEV autobusą tiekėjo pasiūlyme nurodytu įkainiu 619 012,00 Eur be PVM”, – rašoma šiame susitarime.
Tiekėjas šias elektrines transporto priemones į Klaipėdą savo jėgomis ir sąskaita turi pristatyti ir perduoti ne vėliau kaip per 12 mėnesių nuo sutarties įsigaliojimo dienos. Bendrovę jau pasiekė visi elektrobusai, bet į trasą šį trečiadienį kol kas testavimo režimu buvo išleistas tik vienas, važiavęs 8-uoju maršrutu. Visus kitus planuojama įdarbinti nuo gruodžio vidurio.
Šių autobusų dalims, mazgams ir agregatams bus taikoma 24 mėnesių garantija be ridos apribojimo. Akumuliatorių (baterijų) garantija – ne trumpesnė nei 120 mėnesiai, taip pat be ridos apribojimo.
„Klaipėdos paslaugos“ pernai šią vasarą pasirašė sutartį su UAB „Vėjo projektai“ dėl 10 elektra varomų autobusų veiklos nuomos dešimties metų laikotarpiui. Šios sutarties vertė – 10 mln. eurų, pagal ją taikomas 1,6698 Eur/km nuomos įkainis, kuris kas metus gali būti peržiūrimas dėl elektros kainų ar PVM tarifo pokyčių.
Šie elektrobusai irgi turėjo būti pristatyti per 12 mėnesių. Tačiau liepos viduryje Imantas Paliakas, „Klaipėdos paslaugų“ Eksploatacijos departamento direktorius sakė, jog buvo pasirašytas sutarties pratęsimas iki spalio vidurio. Visgi, pasak jo, kaip ir numatyta sutartyje, dėl tokio vėlavimo „Vėjo projektai” nuo liepos 1-osios turės mokėti po 1000 eurų per dieną siekiančią baudą.
Kokia dabar yra situacija su šių elektrobusų gamyba sužinoti nepavyko – „Vėjo projekto” vadovas Alvydas Naujėkas į skambutį neatsiliepė. „Atvirai Klaipėdai” liepą jis buvo sakęs, kad vėlavimą nulėmė sutrikimai tiekimo grandinėse. Tačiau gamyba esą vis tiek vyksta spėriai ir iki spalio įsipareigojimai jai bus įvykdyti.
Pasak „Klaipėdos paslaugų“ atstovų šių elektrobusų gamyba vis dar vyksta, o sutarties sąlyga dėl baudos mokėjimo yra vykdoma.
Po pralaimėtų teismų dėl viešojo pirkimo „Klaipėdos paslaugos“ ir „Transmitto“ bei Čekijos „Iveco“ konsorciumas spalio 31 dieną pasirašė dar vieną sutartį dėl elektrobusų pirkimo. Pergalę teismuose pasiekęs „Transmitto“ parduos 11 elektrinių autobusų. Tam reikės daugiau nei 2,25 milijono eurų investicijų iš Klaipėdos biudžeto, nes 45 proc. autobusų įsigijimo kainos finansuos savivaldybė, likusią dalį – Europos Sąjunga.
„Klaipėdos paslaugų“ vadovas Vaidas Ramanauskas sako, kad nauji autobusai uostamiestį turėtų pasiekti kitų metų pavasarį.
„Sutartis pasirašyta, prasidėjo gamyba“, – BNS teigė V. Ramanauskas.
„Klaipėdos paslaugos“ iki šiol naudojosi tik dviem elektrobusais „Dancer”, pagamintais „Vėjo projektų“.
Savivaldybė, kaip įmonės akcininkas, yra suformulavusi tikslą, kad bendrovės iki 2025 m. turimus 34 dyzeliniu kuru varomus autobusus pakeistų elektra varomais ir visiškai netaršiais autobusais.
Labai gerai, kad atsinaujina autobusų parkas. Laukiu, nesulaukiu, kad visuose autobusuose bus kondicionieriai. Dar vasarą labai reikia ilgų autobusų 6 maršrute.
Nebus 6 ilgų kol nebus naujo konkurso maršrutui. Dar klausimas ar naujam konkurse bus reikalavimas ilgiems. Ir beje, 6 maršruto „Klaipėdos paslaugos” neaptarnauja
Apgailėtinam kvailiui , a. parkas ir yra
UAB
Važiuoja susikibe autobusai traukinuku orą vežioja ,gauna pinigus ne už talonus,o už kilometrus.Viskas uz musu pinigus,perkasi naujus autobusus galetu pabandyti toks UAB pats išgyventi,bet ne.
Nekliedėk briedų
Labai retai kurie orą vežioja. Arba kliedite, arba nemokate. O traukinuku važiuoja skirtingų maršrutų autobusai, vežantys į skirtingus rajonus.
tikra tiesa.. ora vezioja.. isimtys piko metu kai vaziuojama ar gryztama is darbo. kas kad skirtingi marsrutai.. traukinukas visgi.. ir visi per Taikos pr…
Tai automobiliai irgi orą vežioja. Daugumoje automobilių telpa 5 ar daugiau keleivių, o važiuoja tik 1.
Automobiliai kur nori ten važiuoja,koks kieno reikalas,jie ne už biudžeto juk pinigus važiuoja
Labai gerai švarus transportas mieste ! Švedai planuoja gana greit įsileisti į senamiesčio miestus tik elektra varomas mašinas
svarus… tebunie.. bet kad sunkesnis..