Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2017-10-04 |
Klaipėdos miesto savivaldybei siūloma kreiptis į Vyriausybę, kad ji inicijuotų uostamiesčio ir Klaipėdos rajono savivaldybės teritorijų ribų keitimą. Jei procedūra, turinti finišuoti Seime, baigtųsi sėkmingai, prie Klaipėdos būtų prijungtas ne tik vadinamasis Kalotės-Purmalių-Žaliojo Slėnio trikampis, bet ir teritorijos pietuose, kurios domina uostą. Iš viso – 1320 ha.
Sprendimo aiškinamajame rašte rašoma, kad dar 2007 m. patvirtintame Klaipėdos miesto bendrajame plane yra numatytos Klaipėdos miesto įtakos zonų ribos.
„Šiaurinėje Klaipėdos miesto savivaldybės dalyje teritorija ribojasi su Klaipėdos rajono savivaldybei priklausančia teritorija, įsiterpusia tarp Klaipėdos miesto ir magistralinio kelio Klaipėda-Liepoja. Teritorijoje yra sodų bendrija „Pakrantė“, gyvenamųjų namų kompleksas „Žaliasis slėnis“, statomi nauji individualūs namai. Ši teritorija tampriai susieta inžinerinės, susisiekimo, socialinės infrastruktūros ryšiais su Klaipėdos miesto savivaldybe. Dauguma šios teritorijos gyventojų dirba, mokosi, gydosi ir kitus poreikius tenkina Klaipėdos mieste. Be to, teritorija nuo Klaipėdos rajono teritorijos atskirta natūraliu riboženkliu – magistraliniu keliu Klaipėda-Liepoja”, – rašoma minėtame projekte.
Klaipėdos miesto savivaldybės administracija jau yra gavusi Aukštkiemių kaime esančio gyvenamųjų namų komplekso Žaliasis slėnis bendruomenės pirmininko prašymą dėl jų gyvenamosios teritorijos prijungimo prie Klaipėdos miesto savivaldybės administracinių ribų su vietos gyventojų apklausos lapais, kuriuose savo nuomonę pareiškė 112 gyventojų.
Taip pat yra gautas Lietuvos jūrų krovinių kompanijų asociacijos raštas dėl Klaipėdos miesto įtakos zonos pietinėje miesto dalyje, kurią siūloma priskirti Klaipėdos miestui. Pietuose norima prisijungti teritoriją, kurioje vykdoma pramonės ir sandėliavimo veikla, dominuoja privatūs žemės ūkio paskirties sklypai. Joje numatoma įgyvendinti pietinės jungties tarp Klaipėdos valstybinio jūrų uosto ir IX B transporto koridoriaus projektą. Uosto direkcija pageidautų, kad visa su uosto vystymusi susijusi teritorija būtų vienos savivaldybės teritorijoje, nes tada būtų lengviau derinti visas procedūras. Šioje teritorijoje yra tik dvi sodybos.
Klaipėdos miesto tarybai priėmus tokį sprendimą, būtų kreipiamasi į Vyriausybę, vėliau būtų rengiama gyventojų apklausa.
Sprendimo projekte pripažįstama, kad dalis prijungiamos teritorijos gyventojų gali reikšti nepasitenkinimas dėl padidėjusių mokesčių, tačiau Klaipėdos miesto tarybos Ekonomikos ir finansų komiteto posėdžio metu pasigirdo siūlymų, jog prijungiamų teritorijų gyventojai galėtų tikėtis mažesnio žemės mokesčio tarifo. Šis komitetas pritarė tokio sprendimo projektui.
Prognozuojama, kad visos procedūros gali užtrukti kelerius metus. Tačiau minėtojo komiteto narys, konservatorius Arūnas Barbšys tvirtino, kad reikėtų galvoti ne tik apie šias, bet ir už geležinkelio esančios Kalotės bei kitų greta Klaipėdos esančių teritorijų prijungimą prie uostamiesčio.
Parašykite komentarą