Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2018-08-05 |
[vc_row][vc_column][vc_column_text]XXI operos ir simfoninės muzikos festivalio „Muzikinis rugpjūtis pajūryje“ premjera „Kandidas“, pasakojanti apie „naivumą iki skausmo“ rugpjūčio 3-ią buvo pristatyta Nidoje, o šeštadienio vakarą – Klaipėdos dramos teatre.
Anot Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro pranešimo, spektaklio pradžios laukiantiems žiūrovams sceninis sprendimas atrodė netikėtas: sėdi orkestro nariai, ant pakylos scenoje stovi choristai, o scenos, skirtos solistams, tarsi neliko… Visgi vėliau paaiškėjo, kad scenoje vietos pakanka visiems. Ne vieną žiūrovą nustebino ir maloniai nuteikė įstabūs, laikmečio aktualijas atitinkantys kostiumai.
„Kandido“ premjerą Klaipėdoje stebėjo pilna žiūrovų salė, tarp kurių buvo sportinių šokių treneriai Skaistutė ir Romaldas Idzelevičiai, Lietuvos jūrų muziejaus direktorė Olga Žalienė, aktorius Darius Meškauskas, profesoriai Daiva ir Kazys Kšanai, politikas ir verslininkas Rimantas Taraškevičius, Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro generalinis direktorius Jonas Sakalauskas ir kt.
Po pirmos spektaklio dalies užkalbinta žurnalistė Palmira Martinkienė operetę „Kandidas“ įvertino kaip „skanų ir smagų kūrinį“. Ją sužavėjo Kunigundos vaidmenį įkūnijusi Rita Petrauskaitė, kuri scenoje ne tik judėjo, juokavo bei elgėsi kone kaip tikra šiuolaikinė paauglė. Ir dėka kostiumų dailininkės Vilijos Šuklytės net taip atrodė.
Ne vieną žiūrovą nustebino ir maloniai nuteikė įstabūs, laikmečio aktualijas atitinkantys kostiumai.
Profesorė D.Kšanienė akcentavo, kad „Kandido“ premjerai pasirinkta simboliška vieta. Būtent dabartiniame Klaipėdos dramos teatre 1820 m. Klaipėdoje pirmą kartą nuskambėjo opera.
„Kandidas“ – operetė, tačiau mes pripratę prie labiau klasikinių operečių. Šios operetės koncepcija mane maloniai nuteikė: čia daug linksmybių, kurios nėra lėkštos. Smagu, kad teatras nesiorientuoja į banalius pastatymus. Sužavėjo gili kūrinio prasmė, pritaikyta mūsų dienoms. Satyra kovojama prieš banalų humorą. Klasikinėse operetėse mažai dalyvauja chorai, o čia choras ne tik dainuoja, bet tarsi ir atlieka įvairius vaidmenis. Choro partija labai organiška bei puikiai susilieja su solistais į bendrą visumą“,- cituojama profesorė D. Kšanienė.
„Operetėje daug satyros, groteskos – nepamirškite pasiimti humoro jausmo ateidami. Žiūrovams labai linksma į mus, solistus, žiūrėti. Kunigundos vaidmuo neabejotinai taps vienu iš perlų mano biografijoje“, – juokavo Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro primadona Rita Petrauskaitė, „Kandide“ atliekanti vieną pagrindinių vaidmenų.
Operetę pajūryje diriguoja žymus dirigentas, pedagogas Martynas Staškus.
„Kandido“ muzikoje derinama skirtinga stilistika, skirtinga harmonija, skirtingi ritmai, skirtingi metrai… Viskas sumaišoma į tokį paštetą, arba pastišą, kuris yra valgomas, šiuo atveju – klausomas. Ir labai priimtinas klausytojui. Viskas susiveda į muzikos harmoniją, kurios pagrindinė idėja yra optimizmas“, – sako dirigentas.
Operetėje dainuojama angliškai. Į žaismingus vaidmenis čia įsikūnija žymiausi Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro solistai bei primadonos: Aurimas Raulinavičius (Kandidas), Rita Petrauskaitė (Kunigunda), Steponas Zonys (Panglosas, Martinas), Dalia Kužmarskytė (Senoji dama), Beata Ignatavičiūtė (Paketė), Modestas Narmontas (Maksimilianas), Tadas Jakas, Kęstutis Nevulis, Rokas Spalinskas, Valdas Kazlauskas. Yra ir Pasakotojas (Šarūnas Juškevičius), kuris yra šios istorijos “kelrodė žvaigždė” ir nupasakoja įvykius lietuvių kalba.
Operetės režisierė Jūratė Sodytė-Bradauskienė sako, kad „Kandidas“, kaip ir genialūs kūriniai – „Romeo ir Džiuljeta“ bei „Hamletas“, nesensta. Operetėje gvildenamos tiesos aktualios kiekvienai kartai, kiekvienai šaliai. Tokius kūrinius galima pavadinti nuolat atgimstančiais sfinksais.
„Staigmenų publikai aš, kaip režisierė, sudėliojau labai daug“, – akcentavo režisierė, raginanti ne tik akylai stebėti veiksmą scenoje, bet ir mėgautis muzika.
Leonardo Bernsteino operetės „Kandidas” koncertinis atlikimas yra skirtas žymiojo kompozitoriaus, gimtadienį švenčiančio būtent rugpjūtį, 100-ąjam gimtadieniui. Pats veikalas yra labai populiarus pasaulyje, dažnai statomas pačiuose geriausiuose pasaulio teatruose, tačiau dar nerodytas aplinkinių šalių teatruose, tad Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras ilgokai ieškojo, laukė šio kūrinio partitūros, natų.
„Kandidas“ nėra tik L.Bernsteino kūrinys. Operetė parašyta pagal 18 amžiaus prancūzų mąstytojo Voltero satyrinę novelę „Kandidas, arba optimizmas“. „Kandido“ premjera įvyko 1956 m. Niujorke, Brodvėjuje. 2012 metais Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre buvo pristatytas miuziklas „Kandidas“ .[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_gallery interval=”3″ images=”43048,43049,43050,43051,43052,43053,43054,43055,43056,43057,43059,43060,43061,43062,43063,43064,43066,43067,43068,43070,43071,43072,43073,43074,43075,43076,43077,43078,43079,43080,43081,43082,43083,43084,43085,43086,43087,43090,43091,43093,43094,43095,43096,43097,43099,43100,43101,43102,43103,43104,43105,43106,43107,43108,43109,43110,43111,43112,43114,43116,43117,43118,43119,43120″ img_size=”large”][/vc_column][/vc_row]
Parašykite komentarą