Iš mirties taško pajudėjo Klaipėdos pietinio aplinkkelio projektas (21)

Transportas
Avatar photoAtvira Klaipėda
2024-10-07

Susisiekimo ministerija skelbia pagaliau patvirtinusi Klaipėdos pietinio aplinkkelio inžinerinės infrastruktūros vystymo planavimo darbų programą, kuria siekiama parengti efektyviausius susisiekimo sprendimus planuojamam projektui.

„Tai pirmas svarbus žingsnis link Klaipėdos pietinio aplinkkelio projekto įgyvendinimo, jis leis suplanuoti  kompleksinius sprendimus atsižvelgiant tiek į civilinius, tiek į karinius poreikius, tai ateityje užtikrins daug efektyvesnį transporto tinklą pietinėje uostamiesčio dalyje. Kitas žingsnis – paskelbti viešuosius pirkimus ir pasirašyti plano rengimo paslaugų teikimo sutartį“, – pranešime cituojamas susisiekimo viceministras Mindaugas Tarnauskas. 

Patvirtintoje darbų programoje nustatyti efektyvaus Klaipėdos pietinio aplinkkelio infrastruktūros teritorijų planavimo esminiai tikslai ir uždaviniai. Tai – susisiekimo komunikacijų plėtrai reikalingų teritorijų nustatymas, eismo intensyvumo tyrimai, ekonominės ir socialinės analizės atlikimas, kelių techninių sprendinių alternatyvų parengimas, siekiant atrinkti geriausią alternatyvą tiek ekonomiškai, tiek aplinkosaugos požiūriu.

Numatyta AB „Via Lietuva“ suteikti įgaliojimus atlikti viešųjų pirkimų procedūras teritorijų planavimo paslaugoms įsigyti. Planuojama, kad 2025 m. I ketv. pavyks atrinkti paslaugų teikėją ir su juo pasirašyti paslaugų teikimo sutartį.

Tikimasi, kad greičiau nei per kelerius metus parengus ir Vyriausybei patvirtinus specialųjį planą, numatytiems sprendiniams įgyvendinti bus pradėtos žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūros.

Klaipėdos pietinio aplinkkelio statybos projektui įgyvendinti ketinama pasitelkti viešojo ir privataus sektorių partnerystės (VPSP) modelį. Šiuo metu AB ,,Via Lietuva“ atlieka parengiamuosius darbus, pradėtos konsultacijos su rinkos dalyviais dėl galimybių parengti investicijų projektą.

Aplinkkelis sujungs uostamiesčio gatvių tinklą ir Klaipėdos valstybinio jūrų uosto teritoriją su valstybinės reikšmės krašto keliu Nr. 141 Kaunas–Jurbarkas–Šilutė–Klaipėda, o per jį – ir su kitais transeuropinio tinklo keliais. Klaipėdos pietinio aplinkkelio 6,8 km ilgio kelio ruožas patenka į Rytų–Vakarų transporto koridoriaus Lietuvoje  ruožų sąrašą ir priskiriamas prie ypatingos valstybinės svarbos projektų.

ISTORIJA

Dar 2008-ųjų pavasarį buvo paskelbta, kad Klaipėdos miesto savivaldybės užsakymu rengiama pietinio aplinkkelio galimybių studija. Pietinis aplinkkelis regėtas keturių eismo juostų, kelyje į Šilutę planuota įrengti dviejų lygių sankryžą.

Po poros metų buvo pristatytas ir detalusis planas. Jis numatė, kad 6,7 km ilgio kelias prasidės Minijos gatvės ir Jūrininkų prospekto sankryžoje ir tęsis iki geležinkelio pervažos Taikos prospekte. Kita jos dalis turėjo eiti į pietus nuo geležinkelio stoties „Draugystė”, kelio Klaipėda-Šilutė kryptimi link Dumpių. 2010-ųjų rudenį tokį detalųjį planą patvirtino Klaipėdos rajono taryba. Tada kalbėta, kad šio kelio tiesimas gali atsieti apie 184 mln. litų. 9 mln. litų iš šios sumos būtų reikėję išpirkti apie 37 ha teritorijos iš keliolikos žemės savininkų. Dalis jų tada aktyviai priešinosi tokiems planams ir 2012-ųjų vasarą pasiekė pergalę – Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (LVAT) iš dalies patenkino bendrovės „Ferteksos transportas“ skundą bei panaikino detaliuosius sprendinius. Žiniasklaida skelbė, kad iki tol planavimo procedūroms jau buvo išleista 3,5 mln. litų. Po minėtojo teismo sprendimo jos buvo atnaujintos.

2013 m. birželį Seimas pripažino šį aplinkkelį valstybinės reikšmės objektu.

2015-ųjų vasarą Vyriausybė priėmė sprendimą, pagal kurį buvo patikslintos Klaipėdos rajono ir Klaipėdos miesto savivaldybių valstybinės reikšmės miškų plotų schemos. Leista išbraukti iš valstybinės reikšmės miškų plotų detaliuoju pietinio aplinkkelio planu planuojamą miško žemę ir ją paversti kitomis naudmenomis. Tuomet teigta, kad taip įveikta paskutinė kliūtis rengiant naują detalųjį planą. Jis Klaipėdos savivaldybėje buvo patvirtintas tų metų rudenį, bet ir vėl bendrovės „Ferteksos transportas“ apskųstas teismams. 2017-ųjų balandį LVAT galutiniu sprendimu jau atmetė šios įmonės skundą. Tačiau po to projektas prapuolė iš politikų darbotvarkės. Apie jį garsiai buvo prabilta tik 2022-ųjų rugpjūtį vykusio Klaipėdos uosto plėtojimo tarybos, kuriai pirmininkauja susisiekimo ministras Marius Skuodis, posėdžio metu. 

Žymos: | | | | |

Komentarai (21):

Atsakymas į “Iš mirties taško pajudėjo Klaipėdos pietinio aplinkkelio projektas”: 21

  1. siaips parašė:

    Valdančiųjų liberalkonservu ( Simonytes, Gnetviliukai, Armonaitės) veiksmas prieš rinkimus – aktualus pasiūlymas Klaipėdai, tipo balsuokite už mus taip vadinama minkštoji propaganda apie jų gerus darbus. Bet Klaipėda ne žiopliai ir gerai mato kaip Vilniaus bažnytkaimis savo aplinkkelius jau senai pasistatė visos Lietuvos sąskaita nes praktiškai ta veiksmą finansavo vyriausybe, o Klaipeda dar dvidešimt metu lauks kol pietiniu aplinkkeliu bus galima naudotis. O šiaips Klaipėdos keliu infrastruktūra yra viena iš blogiausiu pagal miesto didi ir gyventoju skaičių. O kada melžėjos/ai iš Vilniaus bažnytkaimio duos pinigus keliams kad furos iš uosto neterštu Klaipėdos miesto, tai tik …žino nes bažnytkaimio valdininkams vis pinigu mažai sau kad Klaipėdos uosto uždirbtus pinigus Klaipėdai skirtu.

  2. Senis parašė:

    O Sudmantų žiedo su visais nuvažiavimais užbaigti nereikia? Ar jie jau nesvarbūs?

    • Marijus parašė:

      Tai kad babkės jau įsisąvintos. Ir, kaip jau priimta, – kiekvienam merui savas kelias, savas tiltas… Gi nepragyvensi, žmogus, iš atlyginimo – juk ne koks eilinis prasčiokas esi… O kur dar visa šobla aplink kušanti – irgi juk nori maitintis…

  3. Antanas parašė:

    Tas aplinkelis senai galėjo būti paleistas. Ir tarptautiniai keltai „dfds” turėjo likti ten kur buvo, o ne miesto centre… 70 proc mažiau sunkvežimių būtų mieste, gatvių asfaltas nebūtų „ištraiškytas”… Bet tada tikriausia nebūti ir to Baltijos/Šilutės pl. viaduko, nes įtariu didžiausia motyvacija buvo, kad tik furistai kuo paprasčiau pasiektų dfds uostą…

    • Ir vėl korpcija parašė:

      Galėjo būti paleistas, jei ne idiotiški savivaldybės sprendimai.
      Aplinkkelis buvo suplanuotas kai magistralinis kelias su 4 eismo juostom, keletu tiltų bei viadukų.
      Įdomu – magistralinis 6,7 km ilgio kelias!
      Todėl aplinkkelio kaina siekė porą šimtų tūkstančių litų, bet tokia kaina buvo apskaičiuota maždaug prieš 20 metų.
      Dabar ta kaina būtų keli šimtai tūkstančių eurų ir tai ne žemės paėmimo iš privačių asmenų kainos.
      Vieno km kaina išeitų gal pusė milijono .
      Suprantama, kad nei miestas neturėjo tokių lėšų, nei Susisiekimo ministerija nesutiko skirti tokios sumos.
      Todėl tiesti kelią pagal parengtą projektą niekas net neketino, tik kelio planuotoja Sweco Lietuva gerokai uždirbo iš projektų rengimo.
      Tai ką – čia ne ankstesnės savivaldybės korupcijos apraiškos? Beje, paskutinį kartą aplinkkelio planas buvo patvirtintas, kai meras buvo Grubliauskas, o administracijos direktorius – Saulius Budinas.

  4. GGG parašė:

    Jus Taikos prospekto transeuropinius 800 m link Šiaurės prospekto užbaikite pradžioje…
    Kiek dar Baltijos žiedas puoš miesto centra…gal po lietaus valdžiažmogiai galėtu pasivikščioti svajonių takais…

  5. Senjorė parašė:

    Kiek prisimenu, Klaipėdai buvo žadėta daug. Už dujų terminalo statybą krovinių terminalus ir pan.
    O ką sutvarkė -miesto gyventojai toliau stovi kamščiuose. Apie kiemus nekalbu, nes kiemai prie namų tuti būti privatūs!

    • Manau parašė:

      turėtų būti suformuoti žemės sklypai kiekvienam namui, deja . Liberalieji klaipėdiečiais visiškai nesirūpino. Dabar vėl žada , nes artėja rinkimai į seimą .

  6. Vvv parašė:

    Miesto nesugeba sutvarkyti kelių ir kiemų…o čia blet sumasto kita kelią. 🫣 Pinigų plovimas paskutinis konservų….

  7. Ne lyberalas parašė:

    Tai VPA neiskiso brangiai miestui savo kelio? Maniau, kad teks nupirkti uz kokius 250 liamu…

  8. klp parašė:

    pazadai pildosi

  9. Tik parašė:

    per 30 metų įveiktas max savaitės darbas-patvirtinta planavimo darbų programa, baigiantis eilinei valdančiųjų kadencijai, kuri vėl pasikeis naujiems atėjus. Beje, visų buvusių uosto vadovų žadėtas padaryti darbas. Ir nepraeis dar nei 30 metų su rajono planų keitimais, kompensacijomis ir gal tada prasidės realus kelio projektavimas, jeigu „netyč” kazachų tepalų ir kt. gamyklos šioje vietoje neišsiplės.

  10. Alex parašė:

    Ant kiek V. Grubliauskas nusmurgino Klaipėdą , ant tiek meras A. Vaitkus Klaipėdą prikelia . Pagarba A. Vaitkus.

  11. Pagaliau parašė:

    Ko per 3 kadencijas nepadarė visokie liberalieji, meras Vaitkus ir naujai dirbantys per 2 metus išjudino ?

    • Tam pagaliau parašė:

      Ten rekvizitus nuosava žemė ir turės griauti namus ar tai gerai?
      Ar tas iniciatorius nesulauks kul…kos į kakta? Nežinau

    • Nu nu ...privati žemė :) parašė:

      Klaipėdos pietinio aplinkkelio 6,8 km ilgio kelio ruožas patenka į Rytų–Vakarų transporto koridoriaus Lietuvoje ruožų sąrašą ir priskiriamas PRIE YPATINGOS VALSTYBINĖS SVARBOS PROJEKTŲ .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Kultūra

Parodoje - neįprasti Kauno tvirtovės vaizdai

Sausio 17 d., penktadienį, 17 val., Klaipėdos miesto savivaldybės Imanuelio Kanto viešosios bibliotekos „Kauno atžalyno“ padalinyje (Kauno g. 49) vyks ...
2025-01-14
Skaityti daugiau

Regionas

Savivaldybės privalės labiau rūpintis vietinės reikšmės keliais

Seimas priėmė Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo ir Kelių įstatymų pataisas, kuriomis nuspręsta skirti didesnį dėmesį vietinės reikšmės keliams, ...
2025-01-14
Skaityti daugiau

Regionas

Šilutėje viešoje vietoje - negyvas vyras

Policijos departamentas praneša, jog naktį į šeštadienį apie 1.30 val. Šilutėje, Lietuvininkų g., autobusų sustojimo stotelėje, rastas mirusio nenustatytos tapatybės ...
2025-01-11
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

Share This