Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2024-05-28 |
Ketvirtadienį Klaipėdos miesto savivaldybės taryba svarstys teisės akto projektą, kuriame numatyti automobilių parkavimo rinkliavos pokyčiai. Tarp siūlymų – apmokestinimo išimties automobilių dalijimosi platformoms panaikinimas. Automobilių dalijimosi platformų atstovai šiame siūlyme įžvelgia rizikas – nuo kitų metų didesnes kelionių kainas klientams, mažėjantį automobilių tinklą ar net pasitraukimą iš rinkos.
Palmiros Martinkienės nuotr.
Be kitų siūlymų projekte numatyta panaikinti parkavimo apmokestinimo išimtį dalijimosi paslaugų teikėjams. „CityBee“ ir „Bolt Drive“ atstovų teigimu, šis žingsnis stabdytų Klaipėdos miesto darnaus vystymosi ir judumo priemonių plėtrą. Geresnės sąlygos tvarius sprendimus siūlantiems verslams padeda pasirūpinti gyventojų mobilumu mieste, todėl kai kurie miestai taiko įvairias skatinančias sąlygas ir taip skatina automobilių dalijimosi verslų veiklos plėtrą.
Jei sprendimas bus priimtas, jau kitų metų vasarą „CityBee“ ir „Bolt Drive“ turės susimokėti atnaujintą parkavimo mokestį.
„Suprantame Klaipėdos miesto savivaldybės siekį judėti darnių sprendimų link. Visgi svarbu įsivertinti ir tai, kad numatomos priemonės verslus, užtikrinančius patogų judėjimą aktyviam miesto gyventojui ir orientuotus į taršos mažinimą miestuose, paveiks neigiamai“, – pranešime cituojama „CityBee“ vadovė Greta Januškaitė-Karvelienė.
Svarstomo projekto aiškinamajame rašte teigiama, kad viena iš priežasčių keisti rinkliavos dydžius yra stovėjimo vietų užimtumas, kuris nemažoje dalyje gatvių piko metu viršija 85 proc., taip pat siekiama mažinti ir taršos problemą.
G. Januškaitės-Karvelienės teigimu, dalijimosi platformų teikiamos paslaugos pasižymi sprendimais, padedančiais šių tikslų siekti – prisideda prie taršos miestuose mažinimo, padeda atlaisvinti automobilių stovėjimo vietas, pavyzdžiui, „CityBee“ automobiliai didžiąją dalį laiko yra naudojami, todėl ilgai neužima parkavimo vietų. Taip pat skatindami gyventojus atsisakyti nuosavų automobilių sprendžia ir spūsčių gatvėse problemą.
Pasak „Bolt Drive“ operacijų vadovo Lietuvoje Svajūno Aliukonio, skaičiuojama, kad vienas dalijimosi platformos automobilis pakeičia apie 17 privačių, kuriais atvykstama ar išvykstama į miesto centrą ir iš jo. Be to, dažniausiai privačios transporto priemonės yra parkuojamos darbo metu, miestų centruose, o dalijimosi automobiliai miestų centruose stovi trumpai, todėl mažėja ne tik tarša, bet ir erdvių apkrova.
Kitas aspektas yra automobilių amžius. Tiek „CityBee“, tiek „Bolt Drive“ automobilių parkas yra nuolat atnaujinamas – vidutinis transporto priemonių amžius nesiekia dvejų metų. Tai reiškia, kad automobiliai yra ekonomiški, mažiau taršūs ir draugiškesni aplinkai. Lietuvoje vidutinis privataus automobilio amžius siekia apie 12–15 m.
Pašnekovų teigimu, siekiant mažinti automobilių srautus miesto centre reikalingos gerai įvertintos ir palaipsniui priimamos priemonės. Staiga užkrovus mokestinę naštą automobilių dalijimosi platformoms, verslui bus sudėtinga padengti didesnius kaštus, todėl pirmiausia pokyčius pajus klientai.
„Jei projektui bus pritarta, dėl papildomo mokesčio didės ir bendra kelionės kaina. Išaugus kelionės kainai, tikėtina, kad paslauga taps ne tokia patraukli ir sumažės vartotojų skaičius. Traukiantis klientų ratui, gali tekti priimti sprendimą mažinti esamą automobilių parką Klaipėdoje ar net nutraukti veiklą ne sezono metu“, – teigia S. Aliukonis, „Bolt Drive“ vadovas Lietuvoje.
Asaru nebus.
Paspirtukus lai pirma išsiveža lauk iš Klaipėdos. Miestas kaip šiukšlynas atrodo su bet kur sumetytais paspirtukais. Senai kiti didmiesčiai padarė paspirtuku parkavimo erdves, o cia atvažiavai, numetei belekur ir gerai, ekologiska, sustainable.
Išeis vieni, atsiras kiti