Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2025-01-14 |
Akcinė bendrovė „KN Energies” (buv. „Klaipėdos nafta”) paviešino sutartį dėl bitumo vamzdyno į krantinę Burių g. 19 tiesimo darbų. Ši 779 612 eurų vertės sutartis su UAB „Okseta“ pasirašyta pernai rudenį, galioja iki šių metų vasario mėnesio pabaigos.
Tačiau prie sutarties dokumentų paskelbtame preliminariame bitumo vamzdyno į krantinę tiesimo darbų kalendoriniame grafike nurodoma, jog baigiamieji darbai ir objekto „pridavimas” numatomi tik šių metų spalį. O sutarties objektas įvardijamas kaip „Bitumo vamzdyno į krantinę 1-1 tiesimo darbai. I etapas – konstrukcijų ir technologijos dalis“.
Techninis darbo projektas nėra viešai skelbiamas, nurodant, jog tai yra konfidenciali informacija, „teikiama atrinktiems kandidatams“.
Praėjusių metų rugsėjį „Atvira Klaipėda“ pranešė, jog valstybės valdoma AB „KN Energies“ ieško rangovo, kuris per 6 mėnesius suprojektuotų ir įrengtų bitumo krovos iš autocisternų į esamas talpyklas infrastruktūrą.
Prie esamos geležinkelio estakados planuojama įrengti krovos prietaisus, naują kolektorių, buferinę talpą, siurblius, sklendes bei nutiesti naują technologinį vamzdyną, kuris įsijungs į jau esamą bitumo vamzdyną. Taip pat bus atlikti izoliavimo darbai, įrengta vamzdynų šildymo bei automatikos įranga.
Dar anksčiau skelbta, jog įgyvendinus modernizavimo projektą, bitumui perkrauti bus įrengtos 8 geležinkelio cisternų išpylimo vietos bei viena nauja buferinė talpa. Be to, bus nutiestas 1,2 km ilgio naujas technologinis vamzdynas. Taip pat numatoma suprojektuoti ir įrengti krovos metu susidarančių garų surinkimą ir nuvedimą į esamą garų surinkimo infrastruktūrą.
2022 metų pradžioje tuomet dar „Klaipėdos nafta” pranešė pradėjusi eksploatuoti talpyklas, skirtas naujam produktui – bitumui – krauti, pirmąją jose sukauptą bitumo partiją sėkmingai perkrovė į tanklaivį. Toks principas, kai krova į laivą organizuojama sukaupiant didelę bitumo partiją talpyklose, buvo naujovė Klaipėdos uoste. Į prie bendrovės krantinės prisišvartavusį tanklaivį „BITHAV“ tuomet buvo perkrauta beveik 5000 tonų bitumo.
INFORMACIJA
Bitumas yra degi, toksiška medžiaga, įvairių organinių junginių (sočiųjų aromatinių angliavandenių ir naftenų) mišinys. Iš bitumo mišinių gaminamos stogų dangos, ruberoidas, hidroizoliacinės ir termoizoliacinės medžiagos, asfaltbetonis, relinas. Bitumas yra ir asfalto sudėtinė dalis.
Siaubas. Su bendruomene neaptarta niekas – nei apsaugos zona, nei saugumo klausimai, niekas – visi esame pastatyti prieš faktą. Per tą vietą visas Pušyno rajonas eina link jūros – jau ir taip tenka brautis per benzino dvoką, dabar ir derva kvepuosime?
Siaubas. Su bendruomene neaptarta niekas – nei apsaugos zona, nei saugumo klausimai, niekas – visi esame pastatyti prieš faktą. Per tą vietą visas Pušyno rajonas eina link jūros – jau ir taip tenka brautis per benzino dvoką, dabar ir derva kvepuosime?
Siaubas. Gi šalia žmonės gyvena, pro tą vietą visas rajonas eina link jūros. Ir dabar nuolatos jaučiasi degalų kvapas Pušyno rajone, tai dabar ir bitumu reikės kvėpuot?
Bendruomenė nėra supažindinta su jokiomis apsaugos priemonėmis – niekas neaišku, kiek to efekto jausime.
Nesigirdi Kl. savivaldybės nuomonės. Taip pat Kl. Apl.Apsaugos valdybos ( LR AA ministerijos padalinys).Reikalai rimti- BITUMO perkrovimas… Ne vieną kartą perskaitykime kas parašyta straipsnyje apie tokį projektą… Man nelinksma….